negatieve reacties vanwege leeftijd..?

Hey Hallo,

Ik heb precies dezelfde ervaringen. Ik ben 21 en zwanger en ik krijg ook te horen dat ik nog zo jong ben en dat ik nog lekker moet genieten van het leven. Natuurlijk is dit niet leuk om te horen, vooral als het kindje zeer gewenst is.
Ik probeer om het naast me neer te leggen en geniet gewoon lekker van mijn zwangerschap!

Geniet van je zwangerschap en laat je niet gek maken door anderen!

Groetjes Denise

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een spannende tijd breekt er voor jullie aan!

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als mensen zo'n opmerking maken over je leeftijd. Ikzelf heb het nooit ervaren, was 29e bij de 1e en nu 30 en ruim 7 maanden zwanger van de 2e. Als ik nu bedenk hoe ik was toen ik 20 was, tja, dat is wel een wereld van verschil, maar om nou te zeggen dat ik er nu beter ben toegerust voor het moederschap... Toen ik 20 was, was ik een stuk onbevangener, en had ik me waarschijnlijk veel minder zorgen gemaakt over dingen, als ik op mijn 29e deed. En aan de andere kant had ik me misschien weer veel meer aangetrokken van wat anderen zeiden. Elke leeftijd heeft zo zijn voor/nadelen en iedereen is weer anders.

Maar wat me blijft verbazen, is dat mensen blijkbaar denken dat ze zomaar ongevraagd kritiek moeten leveren op andermans keuzes. Je zult het nog vaker gaan ervaren, bijvoorbeeld bij de keuze voor wel of niet borstvoeding, wel of niet blijven werken, wel of niet kinderopvang etc. Er zijn veel mensen die vinden dat wanneer je het niet precies doet zoals zij het hebben gedaan of zouden doen, je het dan niet goed doet en je dat ook gaan vertellen.

Geniet lekker van deze heerlijke periode en laat ze maar kletsen!

hoi
ik ben 29 en mijn man 44 wij zijn stapel gek op elkaar en zijn nu 4 jaar getrouwd 10 jaar samen en hebben een zoontje van 2 en volgende week verwacht ik de 2de...
helemaal goed zou je zeggen...
oh ja mijn man is frans en ik nederlands...
het is ongelofelijk hoe mensen nog steeds reageren op ons vooral naar hem toe ... hij is te oud voor mij te oud om kinderen te krijgen en ik ben te jong om samen oud te worden met zon oude vent!
het doet best pijn maar ik trek me er niks meer van aan...het zijn onze keuzes....laat ons genieten .....
dat geld ook voor jouw!
het zijn jullie keuzes en het belangrijkste is dat jullie gelukkig zijn!
liefs sandra

Meid van harte gefeliciteerd.
Een tweeling, het is druk in het begin, later weet ik nog niet, ben zelf net 10 weken mama van een tweeling.
Ik ben 34 en wij hebben er ruim 9 jaar over gedaan en na vele onderzoeken, operaties en behandelingen is het bij ons via IVF gelukt.
Ik had graag jong moeder willen worden, maar dat is bij ons niet gelukt.
Als meiden tegen mij zeggen dat ze nog geen kinderen willen en dat ze nog tijd zat hebben waarschuw ik ze altijd dat ze ook te lang kunnen wachten.
Het is echt geen pretje om in die medische molen te moeten.

Trek je er niets van aan wat anderen zeggen, jij steelt straks de show met je kleintjes.
Tuurlijk zitten er voordelen aan om op latere leeftijd moeder te worden, maar ook nadelen hoor.
Later als je kids groot zijn ben jij nog lekker jong en heb je nog tijd genoeg om te genieten van elkaar.
Het maakt dus niets uit of je jong of ouder bent als je moeder wordt.
Sommige mensen hebben overal wat over te zeggen/zeuren.
Zolang je er zelf maar klaar voor bent.
Geniet van je zwangerschap en luister goed naar je lichaam, een tweeling zwangerschap is erg zwaar.

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan