nekplooimeeting

Jeetje, da's niet echt nieuws wat je wilt horen.
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om het weekend door te komen, maar misschien is de afleiding van je verjaardag juist wel goed.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat er snel wat duidelijkheid zal zijn.
Sil

nou vanmiddag een heel huis vol wat denk je belt de verloskundige moet morgen langskomen om te kijken hoe of wat nu verder ze begon al over een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest ik hoop nog zo dat het allemaal goed is maar weet niet of dat dat nog kan weet een van jullie dat misschien er is toch een dikke nekplooi gezien is het dan zoieso fout of kan het ook nog zijn dat er niks aan de hand is ik weet niet meer wat ik moet denken

nou is het ook nog zo dat we het nog niemand verteld hebben allen me zwager en schoonzus weten het we hadden het dit weekend willen vertellen maar wachten nu denk nog maar even

sil

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan helaas niks van je ongerustheid weg nemen.
Waarom was er in de eerste instantie een nekplooimeting gedaan?
Wel fijn dat er zo snel bericht kwam van de vk. Ik hoop echt dat dat je snel wat meer weet.
Heel veel sterkte!
Sil

wat een vervelende nieuws, en je visite zal het echt wel begrijpen hoor, als je af zou zeggen. nou sterkte ermee, hoop dat het allemaal erg meevalt.groetjes.

Hoi Sil,

Om je even een hart onder de riem te steken; kennissen van ons waren in verwachting van hun derde kindje. Tijdens de nekplooimeting bleek er een flink hoge kans op een kindje met een afwijking als Down. Natuurlijk waren zij net als jij erg bang en verdrietig. Zij hebben toen de nodige tests laten doen en na enkele heel spannende weken bleek er niets met het kindje aan de hand. Inmiddels zijn ze de ouders van een kerngezonde zoon. Alle paniek voor niets dus.
Een nekplooimeting is een kansberekening. Dat wil zeggen dat ze kijken of je een grotere kans hebt dan gemiddeld op een kindje met een afwijking. Maar ook al heb je bijvoorbeeld een kans van 1 op 50 dat je kindje een afwijking heeft is de kans nog altijd veel groter dat je kindje gewoon gezond is.

Hou je dus zo rustig mogelijk ook al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop dat ik je eenbeetje heb kunnen geruststellen.

Liefs, Amy

Ik wilde het net zeggen... het is en blijft een KANS-berekening.. het hoeft idd niet zo te zijn.
En dáár duimen we dan ook maar voor! Neemt niet weg dat je je idd knudde daardoor voelt...

Groetjes Debby

Tsjonge, ik kan me goed voorstellen dat je bang en verdrietig bent.
Dat afwachten lijkt me echt vreselijk...

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt!

Liefs, Issie

Terug
Bovenaan