nekplooimeting

He Moon, Sorry dat ik je hier stoor hoor, en Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. maar was er even helemaal klaar mee,

Hoe gaat het met je ?

ik zat er door en had even de tijd nodig om me weer op te peppen. het viel allemaal zo zwaar.
Op goede vrijdag hebben we de terugplaatsing gehad van de eskimo's. ze zijn alle 3 ontdooid om 2 goede over te houden.

afgelopen maandag was mijn NOD, maar niets, helemaal niets, durfde niet te testen. en heb gewacht tot vanmorgen, dat was de dag waarop ik van de gyn mocht testen.
En een hele dikke vette PLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan het gewoon niet geloven.
zit al de hele tijd te huilen.
Dadelijk naar de gyn bellen........ zo spannend......... ik moet het eerst zien denk ik voor dat ik het echt geloof. na 4 jaar is het dan eindelijk zover....... echt ongelofelijk!!!!

wat er misschien aan mee geholpen heeft, is dat er donderdags voor de TP een man hier is geweest voor het opsporen van wateraders. we hadden hem niets verteld. en gewoon zijn werk laten doen.
Toen hij bij ons bed stond vond hij een kruising ( extra schadelijk ) van 2 wateraders precies aan de kant waar ik slaap. door het hele huis liepen ze, ze zijn nu stilgelegd, en het is wel heel sterk dat het meteen wel lukt.

Ik ga nu duimen dat het allemaal goed komt. en hoop dat de gyn me snel gerust kan stellen!

Liefs Saar

quote: SaarJ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2009 18:17:30'));

He Moon, Sorry dat ik je hier stoor hoor, en Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. maar was er even helemaal klaar mee,

Hoe gaat het met je ?

ik zat er door en had even de tijd nodig om me weer op te peppen. het viel allemaal zo zwaar.
Op goede vrijdag hebben we de terugplaatsing gehad van de eskimo's. ze zijn alle 3 ontdooid om 2 goede over te houden.

afgelopen maandag was mijn NOD, maar niets, helemaal niets, durfde niet te testen. en heb gewacht tot vanmorgen, dat was de dag waarop ik van de gyn mocht testen.
En een hele dikke vette PLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan het gewoon niet geloven.
zit al de hele tijd te huilen.
Dadelijk naar de gyn bellen........ zo spannend......... ik moet het eerst zien denk ik voor dat ik het echt geloof. na 4 jaar is het dan eindelijk zover....... echt ongelofelijk!!!!

wat er misschien aan mee geholpen heeft, is dat er donderdags voor de TP een man hier is geweest voor het opsporen van wateraders. we hadden hem niets verteld. en gewoon zijn werk laten doen.
Toen hij bij ons bed stond vond hij een kruising ( extra schadelijk ) van 2 wateraders precies aan de kant waar ik slaap. door het hele huis liepen ze, ze zijn nu stilgelegd, en het is wel heel sterk dat het meteen wel lukt.

Ik ga nu duimen dat het allemaal goed komt. en hoop dat de gyn me snel gerust kan stellen!

Liefs Saar

Ha Saar,

Wat een FANTASTISCH bericht! Wat een wonder. Zo ontzettend gefeliciteerd. Na 4 jaar. Echt een wonder. We gaan ervan uit dat het verder goed gaat en ik zal daar zeker voor duimen.
Mag ik wel vragen: Wat zijn wateraders?

Groetjes,
Tamar

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacites... ik lees ze alleen nu pas, terwijl we vanmorgen bij de gyn zijn geweest de echo hebben gehad.   We hebben besloten om geen nekplooimeting te laten doen...om de reden  die ik al noemde, en idd. ook omdat je toch nooit echt zekerheid hebt totdat het geboren wordt, en allerlei andere "afwijkingen" (wat een rotwoord)   niet duidelijk worden.
groetjes, Simone  
Oh ja...de echo was goed, het was goed gegroeid en nu al 43mm!! Hartje gezien en gehoord, geweldig!!

Hai Saar, GEFELICITEERD!!! Wat is dat fijn he, zo'n plus? Heel veel geluk met je zwangerschap en probeer vooral te genieten!

Vandaag hadden wij onze tweede echo en de gyn begon er ook over of wij een nekplooimeting wilden laten doen. Wij hebben besloten het niet te doen.
Stel dat de meting een risico aangeeft wil je toch de vlokkentest of vruchtwaterpunctie om het zeker te weten. De kans op een miskraam na deze testen is groter dan de kans op een kindje met downsyndroom. En stel dat de test dan uitwijst dat het goed zit en je krijgt hierdoor een miskraam?
Wij zijn na 3 jaar na de eerste IVF behandeling zwanger. Ik kan er echt niet voor kiezen om deze zwangerschap af te breken, als we voor die keus komen te staan.

Hoi!

Ook wij hebben na lang wikken en wegen toch maar besloten om geen test te laten doen.
Dit forum heeft zeker geholpen bij het maken van onze beslissing. Want niet zelden klopt de uitslag niet. Het is maar een kansberekening en er zijn zoveel afwijkingen die een kind kan hebben die niet traceerbaar zijn met een test of echo... en bovendien kan ieder mens in de loop van zijn/haar leven iets gaan mankeren wat het leven op zijn kop zet. Bovendien vind ik het persoonlijk te ver gaan om het kindje niet geboren te laten worden 'alleen' omdat het het syndroom van Down heeft.. Mocht de uitslag niet gunstig zijn, ben ik misschien heel de zwangerschap ongerust. Laat me dan liever 'verrassen' na de bevalling, dan heb ik het kindje in mijn armen en kan ik volgens mij niets anders dan er heel veel van houden..
Maar dit is persoonlijk en ik veroordeel mensen die er anders over denken zeker niet, dus begrijp me niet verkeerd.

hoi ekmef...
ik doe wel een nekplooimeting maar ik heb ook zeker respect voor mensen die dat niet doen. maar ik heb wel een beetje moeite met je uitspraak.... alleen maar omdat het syndroom van down heeft niet geboren te laten worden.
ik ben heel eerlijk ik denk niet dat ik mn kindje hou als het syndroom van down heeft. ik heb t idee dat je het een beetje onderschat... kindje met syndroom van down is niet niks en zeker niet als je al andere kinderen hebt. het heeft veel inpact op een gezin en je bent heel erg afhankelijk van medici en mensen in de zorg.
ik hoop dat iedereen een gezond kindje krijgt en dat je er niet mee geconfronteerd word... want het is echt heel heftig. gr Debbie

quote: djwtweety reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2009 16:43:42'));

hoi ekmef...
ik doe wel een nekplooimeting maar ik heb ook zeker respect voor mensen die dat niet doen. maar ik heb wel een beetje moeite met je uitspraak.... alleen maar omdat het syndroom van down heeft niet geboren te laten worden.
ik ben heel eerlijk ik denk niet dat ik mn kindje hou als het syndroom van down heeft. ik heb t idee dat je het een beetje onderschat... kindje met syndroom van down is niet niks en zeker niet als je al andere kinderen hebt. het heeft veel inpact op een gezin en je bent heel erg afhankelijk van medici en mensen in de zorg.
ik hoop dat iedereen een gezond kindje krijgt en dat je er niet mee geconfronteerd word... want het is echt heel heftig. gr Debbie

Hoi Debbie,
Ik onderschat het zeker niet en als ik het zelf voor het zeggen zou hebben, kies ik natuurlijk ook liever voor een gezond kindje.

Ik veroordeel jouw (of andermans) keuze ook niet, ik zou zelf alleen nooit die keus maken.

Bij mijn uitspraak over 'alleen'.. het syndroom van Down, heb ik het woord alleen tussen aanhalingstekens gezet, omdat ik bedoel dat er veel meer afwijkingen kunnen zijn, die je van te voren niet kunt zien en die weleens meer impact kunnen hebben op je leven dan het syndroom van Down. Denk bijvoorbeeld aan een kind met een ernstige vorm van autisme..
Je ziet tegenwoordig heel veel mensen met het syndroom van down die een redelijk normaal bestaan lijden.
Maar ik onderschat het zeker niet, het is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om zo over te komen. Ik denk er echt niet licht over en heb ook lang getwijfeld over wel of geen test.. je zult je vast je leven lang zorgen maken om zo'n kindje, meer nog dan om een kindje wat uiteindelijk een zelfstandig leven zal gaan lijden. En dat begint al met het kiezen van kinderopvang, onderwijs, ziekenhuisbezoeken en alle andere medische problemen waar je vaak tegenaan loopt..

Maar ik vind persoonlijk dat ik niet het recht heb om een leven te beeïndigen alleen omdat het mijn eigen leven een stuk ingewikkelder zal maken..

Nogmaals, er is gevraagd op deze topic hoe anderen erover denken en dit is mijn persoonlijke mening. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest om iemand voor het hoofd te stoten. En ik hoop van harte dat jij en ik en iedereen op dit forum een voorspoedige zwangerschap heeft met uiteindelijk een gezond kindje met alles erop en eraan.

Terug
Bovenaan