Net als ik zwanger van je eerste kindje en 38+?

<p>Jaaaaa... eindelijk heb ik een positieve test, zo spannend!</p><p>Ik zou het heel erg leuk vinden om met meiden van mijn leeftijd (ik ben net 41 geworden) in contact te komen die net als ik zwanger zijn van hun eerste kindje (ik heb nog maar net positief getest en zit nu in week 5).</p><p>Overal hoor je meteen dat het risicovol is, dat alles via het ziekenhuis moet, dat alles extra in de gaten gehouden moet worden.... maar ik vind dat we er ook gewoon van mogen genieten en zou graag met anderen in een soortgelijke situatie in contact komen :)!</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook 41 en zwanger van mijn eerste kindje en zal 42 zijn bij de bevalling. Na een lang medisch traject en 9 IUI behandelingen is het dan toch gelukt! Voor ons was het dus niet echt een bewuste keuze om op “latere” leeftijd ouders te worden. Na mijn eerste echo (met 7 weken) in het ziekenhuis mocht ik gelijk door naar de verloskundige praktijk. Vooralsnog verloopt mijn zwangerschap heel goed en ben morgen 21 weken. Ik ben dus ook niet medisch en is er geen enkele reden om aan te nemen dat ik veel naar het ziekenhuis zou moeten. Denk dat dat meer met je eigen gezondheid te maken heeft dan met de leeftijd. Probeer je daar op voorhand ook niet teveel zorgen om te maken ?

Ik zou zegen geniet er van en niet aan denken hoe meer je denkt hoe meer risico ik vind persoonlijk leeftijd zegt niks hoop dat alles goed gaat en ik heb en vrienden die heeft met haar 40 en gezonde baby op wereld gezegd ook en late mama dus zegt niks

Allereerst gefeliciteerd. Ik ben ook 38 en zwanger van me 1e kindje. Met een beetje hulp van het ziekenhuis icsi is het gelukt. Ben nu bijna 25 weken zwanger. Het ging niet heel gemakkelijk bij ons maar zijn er super blij mee.

Leuk om jullie verhalen te lezen, jullie ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

De wens was er met mijn ex-partner al, maar helaas lukte het toen niet om zwanger te worden. Nu met nieuwe partner tegen mijn verwachting in wel. Ben er zo blij mee!

De huisarts moet nog terugbellen, dat zou vandaag gebeuren maar is er denk ik nog niet van gekomen. Vanwege mijn leeftijd mag ik van hen niet naar een verloskundige, maar moet dit via gynaecoloog in het ziekenhuis. Jullie niet perse begrijp ik. Misschien komen ze er nog op terug dat het toch bij een verloskundige mag.

Ik wacht het telefoontje af en dan kan ik hopelijk een afspraak voor een echo maken. Kan niet wachten!

Zo fijn om te lezen dat een beetje hulp in sommige gevallen het wondertje helpt! Ik ben nu sinds 8 weken tante van een superlief neefje. Mijn zusje heeft veel icsi trajecten doorlopen met dit heerlijke mannetje tot gevolg.
Ik heb hierdoor van dichtbij gezien hoe lichamelijk en psychisch zwaar die trajecten kunnen zijn.

Dus petje af voor de dames die nu dankzij het doorzetten een mooie positieve test hebben!!

Terug
Bovenaan