Net als ik zwanger van je eerste kindje en 38+?

@YvetteJane Jeetje, jij bent er al bijna :). Fijn dat alles goed gaat! Alles al helemaal klaar qua kamertje enzo?

Ik ben uitgerekend in juni.
Alle zwangerschappen blijven spannend vind ik. Helaas ook bekend met miskramen, en dat maakt het vooral in het begin spannend.
In mijn omgeving ben ik de enige 40+ met jonge kinderen. Mijn vriendinnen zitten allemaal al in een heel andere fase?.
Wat leuk zeg zo'n groot gezin!

ItsMi als je huisarts toch het ziekenhuis (2e lijn) adviseert en niet een verloskundige praktijk dan kan je altijd nog in het ziekenhuis gebracht vragen of een medisch verloskundige je begeleidt. Ik was medisch, dus in het ziekenhuis en heb daar specifiek om gevraagd, omdat ik dacht dat verloskundigen toch iets meer fysiologisch kijken en gynaecologen meer pathologisch. Waarschijnlijk maakt het niet uit maar het gaf mij een prettig gevoel.

Hey, ik ben 38 en ook zwanger van mijn eerste kindje. Mijn vriend heeft 2 kinderen (7 en 9 jaar) uit een eerdere relatie. Die wonen de helft van de week bij ons, dus heb al mooi kunnen oefenen ?.
Wij zouden een IUI-traject in, maar na het hsg werd ik spontaan zwanger. Ben nu alweer 33 weken.
Er is bij mij nooit gesproken over een medische indicatie, dus gewoon bij de verloskundige onder controle.

Leuk om te lezen dat ik niet de enige 38+er ben die voor het eerst zwanger is. In de cursussen was ik toch steeds veruit de oudste. Maar ik voel me echt niet te oud om voor het eerst moeder te worden!

Allereerst gefeliciteerd! Je bent al een aardig eind op weg!

Ik voel me inderdaad ook niet te oud, voel me geen spat anders dan een jaar of tien geleden, maar toch is het stiekem fijn om hier meer meiden van dezelfde leeftijd te ontmoeten.
Spannend de sleutel van een nieuw huis. En straks helemaal compleet met de kleine erbij ?
Ik en mijn vriend zijn nog op zoek naar een huis. Wij wonen nu al een hele tijd 50% van de tijd in mijn huis (Rotterdam) en 50% (als zijn kids er zijn) in zijn huis (Brabant). Het beste van 2 werelden. Zijn nu al 1.5 jaar op zoek naar een huis in Brabant. Maar die hebben we nog steeds niet gevonden (aan kleine straal gebonden ivm co-ouderschap). Hopen maar dat er snel iets op ons pad komt.En anders richten we gewoon 2 kamertjes in ?Jullie dan straks ook in het nieuwe huis direct aan de klus in het kamertje denk ik.
Lastig geweest denk ik met zaken kopen met dichte winkels?

Terug
Bovenaan