net bevallen en nu al kriebels

rozemarijke
ik denk dat elke vrouw anders is en de een is lichamelijk sterker als de ander je kent je eigen lichaam het beste....
en dat leren lopen...zou ik me helemaal niet druk om maken dat komt vanzelf de een loopt met 11 maanden en de ander is 18 maanden...
groetjes sandra

Gun je lijf even tijd om te herstellen en kijk dan hoe je je voelt! Het zijn ook de hormonen de nu spreken........Geniet van je kindje en bekijk het dan over een paar maanden nog eens...
Ik wilde al vrij snel voor een 2e gaan, maar na een paar maanden is het gevoel toch iets anders....Ik ben zo ontzettend aan het genieten van onze kleine meid,dat we nog even wachten met proberen voor nr. 2.
Succes met de beslissing!

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoiiiiiiiiiiiii!

Herkenning herkenning herkenning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sterker nog... ik ben vorig jaar december bevallen van een prachtige zoon en nu is mijn zoon net twee daagjes zes maanden en ben ik 4 weken en 1 dag zwanger joepie!!!!

Ik herken het maar al te goed hoor. Ik heb een keizersnee gehad, en dan is het nog minder verstandig om snel zwanger te raken. Ik had op een gegeven moment geen klachten met aan mijn wond (na 3 maanden... en we besloten weer voor de 2e te gaan) bovendien voelde ik me alweer goed, en ik wou gewoon... dus huppa!! En ik dacht... tja voor hetzelfde geld ben ik pas over een jaar zwanger! Nouja ik ben net zo eigenwijs hoor... ik luister ook niet zo naar wat anderen zeggen. En dat over dat leren lopen van je kindje, dat lukt ook heus wel met een dikke buik, dat zie je dan toch wel weer... ja toch! Wij hadden zoiets van... nu twee kids dicht op elkaar, en dan over 10 jaar nog maar weer is kijken, mijn droom is 4 kids...! Ik vind het voor mijn zoon geweldig, een broertje of zusje straks, en ik zie me straks al als een supertrotse mama met twee kleine kids (kort op elkaar) in de stad lopen, wat een rijkdom!!! En tuurlijk zal het vermoeiend zijn... nou en of, maar ik heb zoiets van... we zien het wel, komt allemaal goed, er zijn genoeg moeders die nog lang niet klaar zijn voor een tweede (zo snel als mij)... nou als je er klaar voor bent en je wil het heel graag... gewoon doen hoor!!!!!!!

Succes he!

Liefs supermams

hallo,

Ik herken me er ook helemaal in!!!!
Veel moeten er idd gewoon niet aan denken, dat kan!
Mijn zoontje is nu bijna 11 mnd en ik ben nu 19w1d zwanger!!! Super blij!!
We hebben tot nu toe ook nog geen nare reacties gehad van mensen, alleen soms dat ze het wel erg snel vinden. Maarja dat is onze keus!
En het is ook niet van zelf sprekend dat je gelijk in de eerste ronde zwanger bent, het kan natuurlijk wel....
Doe waar jij/jullie je goed bij voelen!!
Het zijn toch wel gevoelens die je dan niet snel even weg stopt!

Groetjes Sylvia
mama van Daan 29-07-07 en zwanger van nr 2, 19w2d

Na mijn 2e kindje was ik na 2,5 maand al weer zwanger van de 3e! De zwangerschap was gepland en ik heb van tevoren ook aan de artsen gevraagd waar ik goed aan deed. Natuurlijk raadden ze het af. Gelukkig is het allemaal goed verlopen en ben ik nu zwanger van de 4e en 5e (TWEELING).

Net als alle anderen zeg ik: Ga ervoor als je jij en je gezin er klaar voor zijn!

tijdens de bevalling van onze 2e riep ik " nooit meer!!!!"   en een uurtje daarna wist ik al zeker dat we dit allemaal nog een keer mee wilden maken. mijn 2e dochtertje is gisteren 1 geworden en ik ben 19 weken zwanger, ik voel me prima en ervaar deze zwangerschap niet zwaarder als de andere 2, natuurlijk waren de 1e drie maanden een beetje zwaar en baalde ik soms flink van mn eigen buien en de lol die even verloor in mn kinderen ( van mij mochten ze de heeeele dag slapen) door de vermoeidheid, het lijkt me zalig dat de kids straks allemaal niet te veel schelen en ze vrijwel dezelfde belevingswereld hebben. misschien is 1 maand na je bevalling wel erg snel, gun jezelf even de tijd om je goed te voelen en te genieten van je kinderen maar als je gevoel goed is...ga ervoor!

Doe natuurlijk waar je je goed bij voelt...
Maar jee....dan ben je zowat doorlopend zwanger 2 jaar, een broedmachine!
Nou nee! Ik zou er toch niet aan moeten denken en herken me dus ook totaal niet in jullie verhalen. Waar heb je dan de kriebels voor??? Om gewoon maar zwanger te zijn, of om voor je 'plezier' nog een keer te bevallen, of om zo'n klein mensje vast te houden?
Je hebt in ieder geval zo'n klein mensje al, dus dat kan het niet zijn. Dan is het om gewoon zwanger te zijn en om alles nog een keer mee te maken? Ik vind dat niet een reeel beeld. Want je krijgt wel wéér een kind hoor, en  je kunt het niet even wegdoen of zo...  en het ís maar afwachten of de zwschap niet vermoeiender is.
Ik denk dat je gewoon nog vol hormonen zit die je dit gevoel bezorgen, ik zou er níet naar luisteren.
Ik ben ook totaal geen'babymoeder', eigenlijk vind ik de eerste 4 maanden maar saai. Je kunt niks met ze, hebt niet het contact dat je vanaf een maand of 5 krijgt. Bovendien vond ik het heérlijk om mijn eigen lijf weer terug te krijgen heel langzaam. Ik was ook wel extreem met vocht vasthouden volgens de VK.
Nou ja, natuurlijk wens ik jullie wel succes met wat je ook beslist!

Hoi,

Ik kan me indenken dat je misschien denkt van wow....ik wil dit nog een keertje. Maar ik snap ook heel goed wat sjana hieronder zegt. Je zit nog zo vol hormonen. Ik zou het ook even wat tijd geven. Een kindje groot brengen vergt heel veel energie in het eerste levensjaar helemaal en dan al gelijk weer zwanger erbij. Dat vergt nog veel meer. En naar wie gaat je energie dan? Het lijkt me echt juist heel erg moeilijk. Bovendien is je lijf toch helemaal nog niet ontzwangert? Maar goed zo denk ik er over hoor. Je moet natuurlijk doen wat jij denkt dat goed is. Veel succes.

Groetjes Petra

Terug
Bovenaan