Net bij de VK geweest... geen hartje gehoord!!

Ik heb niet zo'n goede band met onze huisartsenpost.
Vorig jaar wilde ze me niet zien omdat ze vonden dat de koorst van 41 graden wel met een aspirientje te stillen was.
2 uur later lag ik met spoed in het ziekenhuis!!
Dus nee ik denk niet dat de huisartsen post mij daarmee zou helpen.

Ik probeer het gewoon uit te zingen al is dat wel moeilijk
Probeer gewoon heel veel dingen te doen zo dat mijn gedachten er niet bij zijn.

De tijden dat ik alleen ben huil ik me rot en zodra er mensen bij zijn of mijn man of zoontje dat hou ik me groot en sterk

ben wel blij dat ik hier mijn ei kwijt kan.. hihi anders zou ik denk ik helemaal doordraaien

Hoi Jolanda,

toen ik zwanger was van onze oudste konden ze met twalf weken zijn hartje ook nog niet horen. hij had zich blijkbaar goed verstopt. Eén maand later kwam ik weer op controle en hoorden we een mooie regelmatige hartslag. Probeer positief te blijven dan zal ik mijn duimen blauw duimen voor je.

Groetjes van marloes

Hoi,

Ook bij mij de eerste keer geen hartje gehoord. Dat kan...Het vruchtje is dan ook nog zo ontzettend klein. En als het dan ook nog wat dieper in je buik zit is het moeilijk te vinden.

Sterkte met het wachten op de volgend keer en ik hoop dat je het dan wel hoort!!

Sannemams

Och meid wat ontzettend rot! Ik weet precies hoe je je nu moet voelen. Ik heb tot twee keer toe dit ook gehad met een termijn van tien en elf weken...... Hou je rustig en vertrouw op je gevoel! Wij leven met je mee!

Groetjes Hanneke

Tja, je zou kunnen overwegen om een 'pret-echo' te maken dit weekend of  zelf zo'n doppler te kopen, maar of dat nou echt een goeie tip is... Ik denk dat ik dat zelf ook niet zou doen.

Wel een beetje vreemd van je verloskundige. Ik begrijp wel dat ze niet veel kunnen doen, maar ik hoefde altijd maar te kikken en dan mocht ik langs komen. Zelfs als zij eigenlijk al wisten dat het waarschijnlijk niks was. (nou kwam dat bij mij niet vaak voor hoor) Maar gewoon voor je eigen geruststelling.

De reden dat ze zo reageren is, denk ik, inderdaad dat het zo vaak voorkomt dat er bij jouw termijn nog geen hartje te horen is. Maar het is wel super vervelend zeg. Ik zou ook wel helemaal verdrietig worden.

Sterkte meid!

Groetjes, Marisa

hoi,

Ik weet precies hoe je je moet voelen, maar probeer vooral positief te blijven maar ik snap echt niet dat ze je zo lang laten wachten, ik zou zeggen drammen als het niet anders kan, zeggen dat je er niet van slaapt dat je helemaal van slag ben, weet niet of het wat helpt maar bij ons wel toendertijd, in ieder geval hoe dan ook ik zal heel hard voor je duimen, veel succes in ieder geval als je  toch besluit te gaan drammen .

groetjes Bianca  

Sorry hoor maar ik vind dit echt te kinderachtig voor woorden! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad en toen ik voor de 2e keer zwanger was (na ivf) liep de zwangerschap finaal mis. Enne altijd als er iets was werd er METEEN een plekje voor de echo gemaakt hoor. Tis maar 3 minuten he om te bepalen of het hartje klopt. Ok ik liep natuurlijk al in het ziekenhuis en er was behoorlijk en als alle vk's de mensen door gaan sturen dan wordt het wel errug druk maar dan nog... Hebben ze zelf geen apparaat staan waar ze heel even tussendoor mee kunnen kijken? Ik vind het niet zo netjes dat ze jou zo in spanning laten zitten.
Sterkte!
gr.Ing

Wat naar voor je dat je zo in spanning moet afwachten! Ik hoop toch echt dat alles ok is.

Ik begrijp niet dat ze je zo lang laten wachten!! Ik heb ook al ervaring met verloskundigen, zijn hele lieve meiden hier hoor, maar soms denken ze alles te weten!
Voor je eigen geruststelling zou ik echt aandringen op een echo. Is maar een hele kleine moeite voor ze.Je betaald ook niet voor niets je premie iedere maand. De huisartsenpost hier is veelal ook niet zo geweldig...(heb ik helaas ervaren).

Of misschien kun je een andere verloskundige praktijk bellen? Ben je toch ook vrij in. Wat dat betreft zijn ze in het ziekenhuis makkelijker. Daar hoefde ik maar heen te bellen en kon ik gelijk terecht voor echo's etc.

Heel veel sterkte, en we horen vast van je.

Groetjes,
Eveline

Terug
Bovenaan