Hi meis, vanaf Belgie een hele warme knuffel voor jullie! Ik heb onlangs miskraam nummer 4 achter de rug, het is een klap, echt. Verhaal bij ons: MMM al 4 jaar: onverklaarbaar waarom het niet lukt, ook vaak bij 6 welen fout. Let wel: vaak miskraam doordat het vruchtje in de aanleg al niet goed was... je lichaam stoot het vaak af doordat het chromosomaal niet goed is. Natuur doet zn werk. Maar dat neemt de pijn niet weg. Je kan overigens vaak wel zelf veel aan vruchtbaarheid (in positieve zin) doen: bij ons: IVF1 3 embryo’s matige kwaliteit: 35 jaar. IVF2: 5 embryo’s NUL fragmentatie en AA kwaliteit (ik was toen een jaar ouder). Ik ben momenteel op de natuurlijke manier zwanger tussen de trugplaatsingen door (geen iedee of het blijft zitten, maar bij 35+ is al 60% van je eitkes niet meer goed chromosomaal gezien) en eitjes kunnen zich gewoon doordelen en embryo’s worden en innestelen etv etc en pas later afsterven. Maar het is echt emotioneel gezien moeitlijk: maar het geeft je echt (jullie allebei) houwvast als je er zelf veel aan kan doen qua vruchtbaarheids bevorderend leven (deed je wellicht al) ken je RIKA LUKAC al?... google maar even... heeft ons leven veranderd (mede onze vruchtbaarheid!!) het duurde even voordat ik over mn eigen ego heen kon stappen om volgens haar dieet etc te leven, maar man man man... ik heb geen depressies meer, ben super veerkrachtig, kilo’s vlogen eraf, eicellen naar super kwaliteit! Het kan, echt, blijf er in geloven. En dat zeg ik met volle overtuiging na 4 miskramen (hopelijk geen 5...)