net gestopt met anti conceptie na 12 jaar.. vragen!

Hoi hoi, ik ben heel benieuwd naar een aantal dingen.
Hoe lang duurde het voor jullie voor het eerst weer ongesteld werden nadat je stopte met anti conceptie en dus voor het laatst menstrueerde na de laatste pil? Hoe lang duurde het voor je regelmatig werd?
En na hoeveel maanden waren jullie zwanger? Ik ben benieuwd naar verschillende verhalen en het liefst erbij hoe oud je bent en hoe lang je anti conceptie hebt gebruikt.. (Assistente van huisarts kon me niet veel fijne antwoorden geven op wat ik kan verwachten..)
Hoop van jullie te horen! :)

Hoi,
Bij mij kwam meteen de eerste menstruatie na 28 dagen. Ik ben meteen heel regelmatig geweest en nu nog.
Ik was meer dan 15 jaar aan de pil voordat ik stopte. Ik was toen 35.
Toen ik mijn mam leerde kennen twee jaar terug ben ik weer begonnen. Ik was toen 37. Nu ben ik inmiddels weer 10 maanden gestopt. Ik was het nu ook meteen weer na 28 dagen en heel regelmatig.
Ik ben nu dus 38 jaar en twee maal gestopt en beide keren meteen regelmatig. Moet erbij zeggen de eerste maanden niet veel bloed verlies, dat komt met de maanden meer. Na drie maanden ongeveer op gewone hoeveelheid.
Helaas nog geen zwangerschap. Dus op die vraag kan ik je geen antwoord geven.
Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt.

Ik heb een jaar de mirena spiraal gehad en heb hem in oktober laten verwijderen. Ik was toen 25. Na 15 dagen kwam mijn eerste menstruatie op gang en sindsdien een mooi regelmatige cyclus van 28 dagen. Na 3 maanden een positieve test gedaan maar dit liep helaas uit op een miskraam bij 5 weken. Nu op naar ronde 8 ondertussen alweer.
Hoe is bij jou je cyclus? Wanneer ben je gestopt met de pil?

Bedankt alvast voor jullie reacties, ik weet niet wat ik moet verwachten vandaar mn vragen.
Ik heb gister eigenlijk mijn eerste officiële pilloze dag gehad, vorige week mijn laatste pil. Heb altijd een regelmatige menstruatie gehad, maar dat is alweer zolang geleden..

Ik ben ongeveer 10 jaar aan de pil geweest, was toen 26 jaar toen ik stopte. Daarna vrij lange cyclussen, van bijna 6 weken. Na ongeveer een half jaar begon ik mn ovulatie te voelen, stekend/zeurend gevoel onderin mn buik. Na drie kwart jaar was ik zwanger.
Denk dat de assistente je daar ook weinig info over kan geven, ieder mens is anders. Sommigen worden direct zwanger, maar de meesten echt niet. En bij anderen duurt het jaren, het is en blijft een wonder als je zwanger word!
Succes!

Ja dat het een wonder is ben ik met je eens, ik hoop ook echt dat wij bevoorrecht zijn :)
Nja, de assistente was sowieso kortaf, ze zei op bijna alles "nee, wat komt dat komt" en toen ik vroeg of ze tips had zei ze weer nee wat komt dat komt. Ik vind het best spannend en wilde er gewoon even over praten (lang aan de pil, leeftijd, wat te verwachten). Ze begon ook niet over foliumzuur en toen ik vroeg of het een aanrader was om ermee te starten zei ze ook neuj dat doe maar zodra je weet dat je zwanger bent, terwijl ik overal lees dat het wel slim is om alvast te nemen. Vandaar mijn vraag aan jullie :)

Ik heb iets meer dan 10 jaar de pil gebruikt (microgynon 30). Ik ben nu 27 jaar en eind maart gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus duurde 40 dagen, de 2e cyclus duurde 32 dagen en nu ben ik net begonnen aan mijn 3e cyclus. Voor mij dus ook spannend en ik ben benieuwd hoe lang deze gaat duren. De 2e al wel een stuk korter dan de eerste dus dat gaat de goede kant op. Wat ik wel merk is dat ik veel korter ongesteld ben dan toen ik de pil slikte.Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan