Net na de bevalling: wanneer bel je wie?

Nou, er is hier al genoeg gezegd over het volgen van je eigen gevoel, dus daar ga ik verder niet meer op in. En wat betreft het als eerste willen weten: STUUR EEN SMS!! Hahaha, krijgen ze die allemaal tegelijk! Geen gezeur of gedoe...
Succes ermee! Je kan het!

Tjee, vervelend zeg dat je daar nu al over moet nadenken (gedwongen een beetje) en dat bederft toch de voorpret. Zoals al gezegd: doe wat je zelf wilt. En wat de rest daar van denkt: je doet het volgens hen toch nooit goed. Als je de één eerst belt, voelt de ander zich achtergesteld en andersom.

Wij hebben toen onze kleine geboren werd, eerst de ouders en zussen en broers gebeld in willekeurige volgorde. Bij ons is daar door de familie ook nooit om gevraagd. En omdat ik veelste vroeg beviel, kwam het bij iedereen als een verrassing. Pas de volgende dag zijn we langzaamaan vrienden gaan bellen, echt op ons gemakje en in ons tempo. De kaartjes hebben we pas dagen laten verstuurd, waardoor de kraamvisite ook pas lekker langzaam op gang kwam. We hoorden wel wat familie en ook een oma een beetje 'klagen' over het feit dat ze het zo 'laat' hoorden van onze kleine, maar daar hebben wij ons niet druk om gemaakt. Dat is hun probleem. Wij hebben gedaan waar wij ons happy bij voelden en dan nog: HET IS EEN BLIJDE GEBEURTENIS EN HET DRAAIT OM DE BABY EN HET GEZINNETJE EN DE REST IS BIJZAAK. Ze mogen al blij zijn dat ze mogen delen in de vreugde, al is dat pas op bijv. dag drie.

Succes en hopelijk kun je het een beetje los laten. Goeie tip inderdaad: laat je vriend op een door jullie gekozen moment bellen en vraag niet wie hij eerst gebeld heeft (tenzij je erbij wilt zijn als je belt).

En wees duidelijk wanneer je wel of geen bezoek wilt ontvangen. Jij bent belangrijker op dat moment dan je ouders of wie dan ook.

Suus

Egoïstisch vind ik het van je familie om er zó mee bezig te zijn wie haantje de voorste mag zijn! Jij zal samen met de baby dat 'haantje' zijn en ze moeten maar afwachten wanneer zij aan de beurt zijn.
Misschien heb ik een bruikbare tip voor je... Rond de geboorte van mijn zoontje (8-3-06) bestond er een sms-service. Je meldt je daarbij aan zodat jouw nummer bij hen bekend is, ook maak je een telefoonlijst aan van de mensen waar je het geboorte-smsje naar wilt verzenden. Wanneer de kleine geboren is hoef je alleen maar naar het servicenummer te smsen wat je als geboorte-sms wilt (kg, cm, datum, verloop) en het smsje wordt naar de hele opgegeven telefoonlijst verstuurd.
Je kunt dit zeggen tegen je familie; dat als er zó mee om moet worden gegaan, het op deze manier zal gebeuren (hebben ze het toch zelf naar gemaakt?).
Ik wens je veel succes en hoop dat je aan al deze reacties hier wat hebt.
Relax en denk inderdaad aan jezelf!

Liefs, 11w zwanger.

Terug
Bovenaan