Net nieuw hier...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op de dit forum. Al een tijdje heb ik de behoefte om ervaringen te delen met andere  (net) moeders. Mijn dochtertje is 8 maanden. Ik heb op verschillende topics zitten kijken, of ik ergens zo in kon " springen" Maar ik vond het niet zo gepast.  Wel zie ik dat er over elk  onderwerp wel iets geschreven wordt, waardoor het overzichterlijk moet zijn.  Alleen ervaar ik dat  nog niet zo.  Ook waren er een paar topics waar nogal heftige discussie werden gevoerd. Dit vind ik erg jammer. Nu hoop met het openen van deze topic te kletsen met meiden die, bijvoorbeeld ook net gebruik maken van dit forum en net als ik nog niet zolang moeder zijn. Gewoon om gezellig te kletsen en onze vragen aan elkaar te stellen.

Groetjes Di

Hoi DI,

Ik ben Karin en ben sinds augustus de trotse moeder van mijn prinsesje!
Zij is mijn 1e kindje.
Hoe vind jij het moederschap?
Werk je?

XK

Hoi,
Nou ik klets graag mee hoor. Ik ben nu ruim 9 maanden moeder van ons mooie ventje!
En welkom op dit forum. De onderwerpen wisselen per keer en zo komen er vaak nieuwe onderwerpen bij. Vast wel eens wat leuks voor je :D.
Groetjes,
p.s. Het topic Verjaardagsperikelen kan nog wel wat tips gebruiken :p

Hey,

Ik ben nu (bijna) 7 maanden mama van een prachtige zoon Tim en vind het heerlijk.
Hij eet goed, is vrolijk, lacht veel (heeft natuurlijk ook wel zijn huilmomenten), maar over het algemeen gaat het heel erg goed.
Ben soms nog wel eens onzeker of ik het allemaal wel goed doe enzo,
Maar lees regelmatig mee op het forum en zie dan wel eens tips die ik kan proberen.

Vind het gezellig om mee te kletsen, want het is gewoon superleuk om mama te zijn.

lfs Yvonne

Nou wat leuk dat er toch best nog wat reacties komen. Ik ben nog even beter gaan speuren op dit forum en begin het nu toch een beetje te snappen hoor
Ondanks de verschillende onderwerpen, waar ik ook echt wel wat aan zal hebben, lijkt het me leuk om hier gewoon te kletsen over het ouderschap, over welk onderwerp dan ook....

Karinw78: Ik vind het moederschap helemaal geweldig, merk dat ik er nu nog meer van geniet, nu ze alweer 7 maanden is. Dat komt volgens doordat de meeste zwangerschaps hormonen, mijn lichaam weer verlaten hebben hihi. Inmiddels ben ik ook weer aan het werk. Min. 20 max 30 uur per week. Ben net afgestudeerd. Door mijn zwangerschap heb ik dat een half jaartje uit moeten stellen. Ik hoop straks te gaan solliciteren in de richting die ik echt graag wil. Hulperlening.
Werken jullie ook allemaal? Hoe is het geregeld met oppas of kinderdagverblijf? Ik ben me namelijk een beetje gaan orienteren, voor een kdv om mijn dochtertje 1 dag in de week te brengen. Zodat ze met andere kindertjes kan zijn en zodat ik een vaste dag erbij kan gaan werken. Wat zijn jullie beweegredenen?
Hebben jullie ook het gevoel dat je na een tijd pas jezelf weer bent...?
Zooo wat veel vragen he haha.
Groetjes Dilini

Hey, welkom hier! Ik ben mama van Lara (30-11-2006) en van Mika (04-09-2008). Lees (en eventueel schrijf) lekker mee: ik wil niet meer zonder het forum. Zo heerlijk om je twijfels en vragen kwijt te kunnen bij ervaringsdeskundige mama ´s!
Eén waarschuwing: het is verslavend...

Veel plezier hier!

Hoi Di,

Ja ik vind het moederschap ook heerlijk, wat kan je toch veel voor zo'n hummeltje voelen. Beangstigend soms gewoon.
Ik wordt nu ook steeds meer mezelf alleen mijn lichaam helaas nog niet. Ik vind het ook met de dag leuker worden. Elke dag lijkt ze weer wat nieuws te kunnen.

Ik werk 3 dg in de week in de gezondheidszorg.Ma en woe gaat ze naar het KDV en op dinsdag past mijn moeder op.
Alysa breng ik met een gerust hart weg want ze heeft het echt naar haar zin op het KDV.

Vond je het in het begin ook zo wennen?
Hoe was je zwangerschap en de bevalling?

XK

Dat het even duurt voordat je je weer de oude voelt herken ik helemaal. Tenminste lichamelijk dan. Het wennen aan een huishouden van 3 personen ging heel snel. Ik was snel aan het ritme gewend.
Lichamelijk duurt het wat mij betreft wel wat langer. Moeheid was pas rond een half jaar minder en ook mijn conditie komt nu lekker terug. Alleen nu de kilo's nog..... frustratie!!!

Terug
Bovenaan