Net nieuw hier...

Hallo!

Ik kom ook even hier meekletsen want ik ben ook nieuw! Mijn dochter is volgende week alweer 10 maanden! Sinds ze een maand of acht is heb ik wel het gevoel dat ik ontzwangerd ben. Ik vind bijvoorbeeld mijn werk ineens weer belangrijk, ik was altijd behoorlijk carrieregericht maar sinds de zwangerschap niet echt meer. Ik werk vier dagen, en probeer daarin het werk van vijf dagen te proppen. Ik ben dus wel vaak erg moe... maar dat ligt aan mezelf! Sophie maakt het ons gelukkig niet al te moeilijk, die slaapt vrijwel altijd door. Ze gaat meestal tussen 19u en 19.30 naar bed en slaapt dan tot 6.30-7uur. Ze gaat dus ook vier dagen per week naar de creche en dat gaat ook heel goed, ze heeft het er erg naar haar zin.
O ja, nog een teken dat ik ontzwangerd ben: ik begin weer aan een volgende te denken... ik ben nog niet gestopt met de pil maar als het aan mij ligt duurt dat niet heel lang meer...

Hallo,
Yvonne bedankt voor het slaapschema van je zoontje, hij slaapt inderdaad ook veel en ook behoorlijk lang. Jefflyn slaapt 2x een half uurtje en tussen de middag tussen de 2 en 3 uur. Maar sinds ze een broodje tussen de middag krijgt, lijkt ze wat meer verzadigd te zijn en slaapt wel weer 3 uur. Hoe doe je dat als je eens wel wil, 's morgens of 's middags, omt Tim zoveel slaapt...

Dag Sophie leuk dat je mee komt kletsen hier! Ik heb inderdaad nu ook pas het gevoel dat in ontzwangerd ben, mijn dochter is nu 8 maanden. En dus langzaam aan het denken, aan een tweede. Wat geweldig zeg. Dat heb ik nog niet hoor, sta er wel wat meer open voor dan de eerste maanden, maar zoals ik er nu over denk wacht ik er nog wel minimaal 3 jaar mee.

Ik heb weer een schema vraag, haha ben benieuwd hoe het eet schema er bij jullie uit ziet. Als ik eens goed naar die van mijn dochter krijg, heb ik bijna geen plaats meer voor de gewone fles....Ik ben nu op een punt, dat ik een beetje wil schuiven zodat ze einde van de dag een groente hap krijgt, voor als ze straks echt met de pot mee gaat eten. Nu heb ik het groente hapje rond 16:00 en 's avonds voor het slapen rond 19:00 een papfles.

Liefs Dilini

Welkom  Di

Ik ben mama van Tarik 1-8-08 en van Dilara 27-11-02,
Ik werk 2 dagen in de week in ploegen mijn man werkt ook in ploegen zo wisselen wij elkaar af en zijn geen oppas nodig.

groetjes mascha

Hi,

Hier is het schema nu als volgt:

Rond 7uur ontbijt: een bord pap (200cc opvolgmelk met Bambix licht volkoren) en soms een paar slokjes verdund vruchtensap

Tussendoor fruit en diksap en evt. een soepstengel of rijstwafeltje

11.30-12.00 1 tot 1,5 boterham en een fles melk

Tussendoor koek / soepstengel en wat te drinken

Rond 18uur warm eten en yoghurt

Rond 19uur nog een fles en naar bed

Met overdag slapen is Sophie een beetje aan het rommelen. Ze sliep tot voor kort 's ochtends nar het fruit en eind van de middag 1-2 uur, maar de laatste tijd slaapt ze vaak maar heel kort, of soms maar 1x. Ik denk dat het een overgangsfase naar 1x slapen is.

Groetjes!

Hallo,

Wat een denkwerk he steeds die nieuwe schema's?
Ik zit nu ook wat ter ommelen want Alysa wil niet meer haar laatste fles maar als ze die dus niet krijgt is ze midden in de nacht weer wakker.
Ik probeer nu maar haar groentehapje wat eerder te geven.
Nu het volgende schema
7.00 fles
10.30 fruit
12.00 fles
15.00 fles
17.00 groente
19.30 fles

Ik vind dat ze wel heel erg veel krijgt. Hoe zitten jullie kindjes rond de 7 maanden?

O ja mijn mopje krijgt haar 1e ondertandje!!!

xk  

Tja, soms moet Tim dan toch wel een keer langer wakker blijven.
Ook ik moet zo nu en dan eens boodschappen doen of even weg en dan gaat hij gewoon mee, in de maxi cosi of de wandelwagen vind hij het meestal wel goed, rust hij toch een beetje. Soms houdt hij het ook wel wat langer vol hoor, maar als we lekker thuis zijn dan gaat hij heerlijk zijn bedje in, mss komt het ook wel omdat hij al even verkouden is en er nog niet echt vanaf komt.

Lfs Yvonne

Terug
Bovenaan