Net Nieuwe baan,wat moet ik doen?

Hallo Meiden,
Ben vanaf Maandag begonnen op me nieuwe werk.
Met mijn sollicitatie wist ik nog niet dat ik zwanger was.
Ik zit nu natuurlijk nog in me maand proeftijd,kenissen en familie zeggen dat ik gewoon moet wachten met vertellen tot mijn maand proeftijd voorbij is.Maar vind dit erg moeilijk en een beetje slecht!En ja als ze dan vragen hoe lang ik ben,dan kan ik toch niet zeggen weet het pas net....Nou heb ik vannacht niet geslapen en kon vanmorgen echt niet me bed uitkomen,was zo misselijk en moe enz.Dus heb ik me nu al op me derde dag ziek gemeld.En ja denk niet dat ze daar begrip voor hebben en misschien wel als ze weten dat ik zwanger ben...Maarja aan de andere kant misschien laten ze me proeftijd niet door,omdat ik zwanger ben.Als ze het weten.Dus wat zeggen jullie toch vertellen?Of wachten na me proeftijd?

Liefs Nathas.

Tjee, moeilijke situatie zeg...
Ik denk dat ik het eerlijk zou vertellen, want eerlijk duurt immers het langst...
Maar het blijft moeilijk....
Hoe denk je zelf dat ze daar gaan reageren????
Je steeds ziek melden zal ook niet zo bevordelijk zijn....

veel succes met je keuze!
Liefs Nika  

Hoi hoi!

Hoelang ben je nu zwanger?
Je bent helemaal niet verplicht om het te vertellen. Ik zou wachten tot na je proeftijd.
Ook al wist je het wel tijdens je sollicitatie maakt het nog niet uit, had je het nog niet hoeven zeggen. Ze kunnen en mogen je daarna niet ontslaan omdat je zwanger ben!

Ik zou zeggen wacht lekker!! En hier hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen.

Suc6 in iedergeval.

ik zou het pas na 3 maanden vertellen
ik weet niet of dit na je proeftijd is

en je bent het niet verplicht trouwens maar ik zou ook zeker niet tot het laatste wachten met vertellen

Hoi Meiden,

Ik ben pas bijna  5 weekjes zwanger.Ja ik weet dat ik niet verplicht ben om het te vertellen,heb zelfs ergens gelezen dat je pas 2 maanden voor je uitgerekende datum verplicht bent om het pas te vertellen.Natuurlijk ga ik niet zo lang wachten,was ook van plan om het te vertellen na me proeftijd.Maar voel me er wel rot onder!En ja zelf denk ik dat ze me niet door laten gaan als ik het vertel voor dat me proeftijd voorbij is.En het dan misschien op slecht werken gooien etc.Maar ja dan vertel ik het als me proeftijd voor bij is,en dan ben ik rond de 8 a 9 weken,krijg ik dan niet de vraag hoe ver ben je?En wist je dat niet eerder..Mijn familie/kenissen zeggen dat ik moet zeggen dat ik het dan net pas weet,maarja dan zegt me werk toch ga je pas testen als je al een maand overtijd bent...
En dan denk ik wel weer eerlijkheid duurt het langst...Oh zo moeilijk dit.Want ja als ze me niet door me proeftijd laten gaan zit ik zonder werk en dan is het niet zo makkelijk om een nieuwe baan te vinden!

Liefs Nathas.

Hoi,

Lastige situatie, maar ik zou het je werkgever wel vertellen. Het schept in ieder geval begrip WAAROM je ziek bent. Anders loop je nog de kans dat je na je proeftijd weg kunt omdat je zo vaak ziek was. Je bent het niet verplicht, maar deze stress is ook niet goed voor je.

Succes ermee!!!

Mamammeke

Ik werk al 4 jaar bij dit bedrijf en ben morgen 11 weken zwanger. Heb het hier nog niet gezegt. OVerigens heb ik alleen nog maar tegen mijn moeder gezegt.

Waarom zou je het al zo vroeg op je werk moeten vertellen, de meeste wachten toch met 12 weken.

Dus mochten ze vragen waarom je niet eerder verteld heb, nou omdat je het nog voor jezelf wou houden en tot de "kritieke" 3 maanden voorbij waren.
Dat begrijpen ze echt wel. Eerlijkheid duurt het langst idd....maar je liegt er toch ook niet om! Ze vragen toch niet of je zwanger ben.

Ik zou echt echt wachten tot na jullie proef. En wat betreft je ziekte dagen, ieder1 kan op elk moment "ziek" worden, dat heb je niet in de hand.

hoi,

Ik adviseer je om het wel te vertellen. Eerlijkheid duurt het langst en ik kan me voorstellen dat je werkgever zich bedonderd voelt als je het verzwijgt en hij geeft je een contract en wat voor contract krijg/ heb je dan. Als je een halfjaar contract hebt, dan heb je er nog niets aan want dan kan hij je na die tijd nog ontslaan en probeer dan maar eens wat nieuws te vinden.
Daarnaast kan je werkgever misschien meer begrip voor je opbrengen als je je ziek meldt.
Succes

Terug
Bovenaan