Hoi Esmé
Ik als adviseur kwaliteit en veiligheid in het Máxima Medisch Centrum ben dagelijks bezig met de incidenten die er in een ziekenhuis gebeuren. Ik lees deze berichten daarom altijd. Ik vind persoonlijk en als adviseur dat er teveel incidenten gebeuren die gewoon domweg voorkomen hadden kunnen worden. Gewoon omdat een behandelaar (arts, chirurg, verpleegkundige, etc...) beter moet opletten of moet werken volgens de richtlijn.
Deze incidenten zoals bij jou, Esmé, mogen absoluut niet gebeuren. Een arts die gaasjes laat zitten is pure slordigheid. Ik zou er als ik jou was melding van maken bij de klachtenfunctionaris van het desbetreffende ziekenhuis. Ze moeten weten dat er fouten gebeuren en ze moeten acties uitzetten, zodat het de volgende keer jou of een andere patiënt niet meer gebeurd.
Verder wens ik je natuurlijk sterkte, succes en moed in deze verschrikkelijke nasleep van je bevalling. Je zou moeten genieten van je kleine hummeltje Gwen en niet met dit soort ellendige zaken bezig moeten houden.
Hopelijk valt het dadelijk in het ziekenhuis allemaal mee.
Ik duim voor je , toi toi toi!
Liefs Jeske (mv Ilse en Stan)
Ps: wil je me persoonlijk mailen hoe je dit soort dingen aanpakt in het ziekenhuis, mijn e-mail is jeske@vangassel.com