Net zwanger en misselijk

Hoi,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Het is voor mij helaas ook heel herkenbaar. Ik was echt de hele dag door misselijk en voelde me naar. Probeer toch echt te blijven eten, als je honger hebt wordt het inderdaad alleen maar erger! Ik had de hele dag wel íéts in mijn tas om te eten, meestal veel verschillende dingen omdat ik veel dingen echt moeilijk weg te krijgen vond. Heb je ergens zin in ga het dan gewoon halen (Als dat kan). 
Cola, naturel chips en pepermuntjes waren voor mij life savers!
Maar ook ik heb er tot een week of 15 last van gehad. Werd er soms helemaal gek en emotioneel van maar besefte ook heel goed dat dit er nou eenmaal hij hoort. Heb dus niet naar medicijnen ofzo gevraagd. 
Sterkte en houd in gedachte dat het er bij hoort en je er iets moois voor terug krijgt!

Dankjewel Veevee!
Iets naast je bed leggen is wel een goed idee, aangezien ik om kom van de honger ‘s ochtends en daardoor nog misselijker ben. Wel even bedenken waar ik dan zin in zou hebben, aangezien al van alles de revue is gepasseerd en ik iedere dag iets anders verzin waarvan ik denk dat ik het weg krijg. ;) 
Jeetje, jij krijgt het al lang voor je kiezen dan zeg! ? Ben heel benieuwd wat de acupunctuur nog voor je gaat doen! 
Appels heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen halen. Bedankt voor je tips!

Dankjewel jufChan!
Ja tot nu toe eet ik gewoon nog de hele dag kleine beetjes. Heb ook echt megaveel honger iedere keer! Tot nu toe geen dag hetzelfde gegeten, het is echt nog ontdekken wat werkt. Tot nu toe ga ik ook iedere dag naar winkel om weer iets anders te halen. ?
Ik heb ook vooral trek in hartige dingen en dan vooral in vet en zout. Zo heb ik vanavond mezelf getrakteerd op patat met een kroket, zo gek dat gaat er vanzelf in! Maar wil daar geen gewoonte van maken en eigenlijk juist gezond blijven eten zoals altijd, maar ja je moet wat. 
En inderdaad, het hoort erbij en gaat als het goed is een keer over. Alles voor het goeie doel! 

Hihi dat erg honger hebben ken ik ook ja. Wat veevee zei. Eten naast je bed helpt. Eerst eten voor ik ging opstaan. Werd er ook emotioneel van ja, hoelang nog dacht ik steeds... appels heb ik veel gegeten. Vooral die groene. Wist niet eens dat er wat in zat aan stofje hahahah maar dat hield ik binnen. 
Patat had ik elke dag trek in en elke keer als mijn vent toch wat voor me had gehaald lag het binnen 10 minuten al in de wcpot. Die was op gegeven moment het zat weer te halen terwijl ik toch wist dat t niet ging hahahah??? 
Succes. Hou vol het komt vast goed! Probeer maar van alles tot je iets tegenkomt wat ( even of lang) helpt

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel herkenbaar wat je schrijft. Probeer vooral te eten wat lukt. Fruit, ontbijtkoek, crackers, vla, yoghurt, wraps met sla en kip, etc.
En probeer steeds te eten zodat je geen lege maag hebt, want dat maakt het erger. 
Wat mij ook hielp was savonds voor het slapen nog iets eten zodat het in de nacht niet kwam en ik nog redelijk kon slapen smorgens. En smorgens iets naast je bed.

Sterkte ermee en ik hoop dat je snel mag genieten ook! Verwen jezelf maar een beetje ;) met rust of een filmpje oid. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel herkenbaar wat je schrijft. Probeer vooral te eten wat lukt. Fruit, ontbijtkoek, crackers, vla, yoghurt, wraps met sla en kip, etc.
En probeer steeds te eten zodat je geen lege maag hebt, want dat maakt het erger. 
Wat mij ook hielp was savonds voor het slapen nog iets eten zodat het in de nacht niet kwam en ik nog redelijk kon slapen smorgens. En smorgens iets naast je bed.

Sterkte ermee en ik hoop dat je snel mag genieten ook! Verwen jezelf maar een beetje ;) met rust of een filmpje oid. 

Wat vervelend dat je nu al zo ziek bent. Ik herken het, ik heb met beide zwangerschappen last gehad van HG (extreem misselijk en overgeven) en in de tweede zwangerschap ben ik zelfs met 7 weken al opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging... Wat voor veel vrouwen helpt is om meteen iets te eten als je wakker wordt: een cracker, beschuitje, of iets anders wat licht op de maag valt maar er dus wel voor zorgt dat ie niet leeg is. Niet eerst opstaan, maar echt iets op je nachtkastje leggen zodat je dit kunt eten zodra je wakker bent. Ook vanillevla heb ik van velen gehoord of inderdaad cola. Kleine beetjes eten verdeeld over de dag, zodat je maag niet leeg is, moet ook helpen. Die misselijkheid wordt namelijk erger zodra je maag leeg is.
Wat betreft medicatie: je kunt Emesafene voorgeschreven krijgen of Primperan. De meesten krijgen eerst Emesafene, bij mij hielp dit niet en ik kreeg uiteindelijk Primperan. Deze medicatie mag je nemen als je zwanger bent, dus die is veilig. 

Terug
Bovenaan