Net zwanger en misselijk

Hi!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik ben ruim 8 weken zwanger en ben er na 3 weken al achter gekomen door extreme misselijkheid en niets binnen kunnen houden. Oftewel een Hyperemesis Gravidarum zwangerschap. Hierdoor was ik ook uitgedroogd en na een aantal dagen in het ziekenhuis van de dokter medicijnen gekregen, Zofran 4mg tabletje wat je laat smelten op je tong. Ontzettend smerig maar ik moet zeggen ze helpen wel. Helaas had ik bij 4/5 weken ook extreem bloed verlies en een “blauwe plek” van 3cm bij 1,5cm naast Mn vruchtzakje in de baarmoeder. We gingen er vanuit dat het een miskraam was aangezien de stolsels en de hoeveelheid bloedverlies die ik had. We hadden de hoop opgegeven. Toch bleef de misselijkheid aanhouden en werd het zelfs erger, ook met de medicijnen. Het bloedverlies heeft bijna twee weken aangehouden en na 7 inwendige echo’s te hebben gehad hebben we met bijna 7 weken toch een hartslag kunnen zien!!! Ik moet nu wekelijks op controle bij mijn verloskundige in het dorp en de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik heb zo heel af en toe nog bloedverlies maar zolang de pot niet vol zit en ik geen stolsels heb maak ik mij niet al te druk. 
Enige waar ik mij nog druk om maak is mijn voeding, ik houd maar weinig voedsel binnen zoals crackertjes, rijstwafels en andere hartige dingen. Warme maaltijden en alles wat uit de frituur komt wilt mijn lichaam niet accepteren zelfs wat uit een airfryer komt blijft niet zitten. Het helpt wel als ik een warme maaltijd verdeel over de dag, maar ik ga ook niet elk uur weer Mn bord opwarmen in de magnetron.. ik heb van de diëtist drinkvoeding gekregen op basis van fruitsap. Niet mijn ding maar daar zitten wel belangrijke vitamines in. Het beste is ook om een voedingslijstje bij te houden met wat je eet, de hoeveelheid en wanneer. En of je lichaam het accepteert of niet. Zo weet je ook weer wat je wel of niet kunt hebben. 
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en heel veel geluk en succes gewenst!!

Hoi allemaal, iedereen gefeliciteerd. 

Op dit moment ben ik 7 weken zwanger en kotsmisselijk. Hele dag door. Al een week nu. Kan niets vinden wat me smaakt, houd het binnen maar voel me enorm opgeblazen, moet veel boeren en heb totaal geen fut. 
Gister sea-Bands geprobeerd leek te helpen, maar vandaag doet het naar mijn idee weer niets. 
Tevens gember capsules ( al kan ik m’n hele leven al geen gember hebben zo smerig) maar ook daarvan niet het idee dat het helpt. 
Cola geprobeerd maar daar krijg ik alleen maar meer lucht van. 
Word hier moederloos van zeg bah! En dan nog peuter van 3 1/2 rondlopen. Voel me soms zo zielig. 

Ik ben van week 6 tot 14 misselijk geweest waarvan ik 1 week ook overgegeven heb. Kan alleen dezelfde tips geven als de anderen. Ik at s avonds voor ik naar bed ging en s ochtends meteen weer. Alleen kleine beetjes. Heb in die weken liters vanillevla op. Warm eten kreeg ik niet weg dus dat werden brood en crackers met kaas (ik eet normaalgesproken nooit kaas). Mijn verloskundige vond alles prima, als ik maar at. Wel het advies gekregen vitaminepillen erbij te slikken. 
Ben inmiddels 23 weken zwanger en vind nog steeds heel veel niet lekker, maar ook nu geeft de verloskundige aan dat ik zoveel mogelijk gezonde keuzes moet maken en dat het niet erg is als het wat eenzijdig is. De baby zou toch wel alles pakken wat ze nodig heeft.
Heel veel succes!

Gefeliciteerd ? 
ik ben ook tot week 13 heel misselijk geweest. Zo erg dat water er niet eens in bleef en ik kreeg van de huisarts eerst zetpillen.. dat werkte wel enigzins maar voelde me er niet helemaal geweldig bij dus heeft hij me overgezet op suprimal. Beter bekend als reiswagen ziekte tabletjes.. en dag werkte geweldig! 

Echt vervelend. 
Ik heb vrijdag de huisarts gebeld en antagel ( drankje voor je maag) en emasafene gekregen. 
Direct dag erna begonnen met antagel en moet zeggen dat m’n maag iets rustiger is. Maar wel iedere twee uur weer leeg en hongerig/ misselijk. 

Hoop dat het niet weken zo duurt. Lukt me niet om te vinden wat nou smaakt. ?

Hoi! Ik ben momenteel 15 weken zwanger maar de eerste 14 weken alleen maar overgegeven. Elke dag weer, 3x per dag. De verloskundige zei dat het niet erg was omdat ik niet de slankste ben en de baby nog veel voedingsstoffen uit mij kan halen. De weegschaal is ook al 5 kilo terug gelopen. Vanaf deze week voel ik me weer een beetje oké. Één dag een toppunt van misselijkheid gehad en alles eruit gegooid wat ik binnen hield en nu geef ik (even afkloppen) niet meer over. Wel misselijk maar niet overgeven. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Veel plezier met de rest van je zwangerschap.

O zo herkenbaar. Ik was tot week 16 ontzettend misselijk en had geen energie, ik was echt ziek. Ik had de sea band armbanden om, ze leken mij wel iets te helpen. 
Daarnaast kon ik ook heel slecht tegen bepaalde geuren (bijv. Als er eten werd gekookt of gewoon de geur in huis, terwijl dat geen gekke geur is, gelukkig was het zomer hihi). Ik.vond wasmiddel wel heel lekker ruiken. Ik had dus wasmiddel in een potje gedaan en als ik naar binnen liep, snoof ik even met mijn neus in het potje met wasmiddel en kon ik tenminste "normaal" naar binnen lopen zonder te spugen, hoewel het er natuurlijk niet uitzag, maar het hielp wel.
Wat betreft medicatie. Ik heb primperan gehad, maar kreeg hier een allergische reactie op, heel eng was dat en daarna emesafene, maar hielp niet. 

Succes! Onthoud, je weet waar je hetVoor doet. Dit is zeker geen leuke periode. Denk goed om jezelf en de kleine.

Terug
Bovenaan