Net zwanger, en zenuwachtig...

Hoi allemaal ik begaf mij eerst altijd op het forum zwanger worden en nu ben ik het dus lekk het mij gepast te switchen naar dit forum. Ik voel van alles, bangigheid, angst, verwarring en schuldgevoel dat ik mij niet happy voel. terwijl toen ik de test aflas ik blij was en helemaal dubbel lag van het lachen. Is dit normaal, dat ik mij niet blij voel?

Oh ja ik weet nu niet hoe lang ik nu eigenlijk zwanger ben. Mijn vruchtbare dagen waren rond de 9de maart. dus zou je zeggen dat ik 3 weken zwanger ben toch? Als ik de test doe op babybrabbel dan geeft die 5 weken aan, dat kan dan toch niet?

Liefs, Aicha.
 
hoi aicha

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik hoop  dat als je bevestig van je zwangerschap krijgt (echo) dat je dan wel blij kan zijn.
Wat betreft die weken dat klopt wel wat babybrabbel aangeeft. ze gaan namelijk altijd uit van de eerste dag van je laatste menstruatie.
dus dan ben je nu 5 weken zwanger.

groetjes sandra  
 
Ik had het ook was eerst happy toen de test aangaf dat ik zwanger was, en s nachts lag ik wakker van ja en nu.
Het zwanger worden was ik eerst mee bezig, en toen was het gewoon zo. Ik denk dat je in gedachten even moet switchen, en dat het heel natuurlijk is.
Ik ben nu 18 weken zwanger en 5 dagen, het besef kwam bij mij pas toen de eerste echo gemaakt was en een foto meekreeg.
De eerste dingetjes kopen. Ik stond in een baby zaak en stond zo van ja, wat moeten we nu toch gaan kopen. Allemaal vrouwen die al een dikke buik hebben. En bij mij zie je nog niks. Gelukkig duurt het 9 maanden voordat het eruitkomt, zodat je er naar toe kan leven, maar voel je niet schuldig omdat je het nog niet echt leuk vind. Het komt pas later als je wat gaat voelen enz. Ik weet zeker dat heel veel vrouwen daar over piekeren, zo van wat nu, en ga maar door.
Laat het lekker op je in werken daar is nog alle tijd voor.
Ik had het ook in het begin en nu ben ik echt aan het stralen, echt een gezinnetje aan het maken. bezig met de babykamer, alles stapje voor stapje.
Wees gerust het komt goed groetjes leena
 
hoi,



Ik ben er nu een weekje achter dat ik zwanger ben en zit ook met veel gemengde gevoelens.

Ik ben nu 5 weken zwanger.

Daarom heb ik mij aangemeld op een forum zodat ik er over kan praten en zie dat ik niet de eenige ben.



Groetjes

 
Leena en Moi21

Dank je wel voor je bemoedigende woorden Leena. Het is gewoon zo bizar allemaal. Mijn man heeft nu al af en toe moeite met mijn gemoedstoestanden aaargh hahaha.

Moi21 jij ook gefeliciteerd. Ik ga dus nu ook mijn 5e week in. Ik ben overigens een roker dus ik zit nu met mijn koffie zonder peuk achter mijn laptop. echt weird ook haha. Er is zoveel waar je nu ineens aan meot denken, niet drinken (das neit zo moeilijk want dat deed ik toch maar 1 keer in de 2 weken ofzo) alleen het roken was echt zo van oh ja....dat mag ook niet. alhoewel op de dag dat ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ik voor de test nog een sigaretje gedaan ik had werkelijk niet verwacht dat ik het al zou zijn. oeps!

Moi21, hou je mij op de hoogte? ik vind het grappig dat je net als ik de 5e week ingaat.

Liefs, Aicha.
 
Hoi ,

Ik zit nu ook in de 5e week en herken het gevoel heel erg.
Ik ben ook niet super vrolijk.
Natuurlijk is het wel harstikke gewenst maar ik denk de hele tijd dat het niet echt is of er kan nog van alles mis gaan.
Ik hoop dat dat gevoel snel weg gaat!
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft ik voelde me er echt al schuldig over .

Groetjes
 
Hoi Suzie,

Het vervelende gevoel is helemaal weg.

Ik ben nu al helemaal gewend aan het zwanger zijn (ook al is het nu pas 5 weken en 4 dagen hahahaha) En ik moet zeggen dat ik geleidelijk echt begon te wennen ana het idee van een kind krijgen. En ik ben er nu dolgelukkig mee. Dus als het goed is gaat het vervelende gevoel en de grote twijfels snel weg.

En nu   komen wel de grote zorgen zo van, zal het allemaal wel goed gaan en wanneer zie ik een buikje etc. Ik kijk al uit naar mijn eerste consult. Heb vanmorgen gebeld met de verloskundige voor een eerste afspraak en die is over 5 weken pas...5 weken, jeetje zo lang...haha.

Wat ik wel heb is een beetje een verdikking zo schuin over mijn onderbuik waar mijn lies zit zeg maar, het doet geen pijn ofzo...maar ik vraag mij wel af wat het is, het viel mij op net voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was zo'n 2.5 week geleden.
Hoop dat het erbij hoort ofzo...

Liefs Aicha.
 
Hallo allemaal!

Snuffel voor het eerst wat rond op dit forum en moet hier ook even op reageren omdat ik net als jullie allemaal 5 weken zwanger ben en met dezelfde gevoelens zit. Ik weet sinds afgelopen maandagavond dat ik zwanger ben en leef vanaf dat moment in een soort roes. Mijn vriend en ik wilden kinderen maar hadden het voor iets later in het jaar gedacht maar het blijkt maar weer dat dat zich niet laat plannen... We zijn er superblij mee maar ik merk dat mijn vriend er veel meer van geniet dan ik. Voel me geremd omdat het nog zo vroeg is en er nog zoveel mis kan gaan terwijl hij zoiets heeft van: tuurlijk gaat het goed! Daarnaast dwaalt er gewoon van alles door m'n hoofd over wat er allemaal gaat komen, geregeld moet worden met werk en oppas enzo en gaan we dat allemaal redden en als het dan maar gezond is en... nou ja lees ik ook nog net op dit forum dat je eigenlijk geen milkshakes mag drinken en laat ik dat nou net afgelopen donderdag hebben gedaan? Kortom.. van het echte genieten is nog geen sprake. Kan niet bij mijn gevoel komen. Hoop dat het verandert wanneer ik een eerste teken van leven heb gekregen via de vk. Ga volgende week bellen voor een afspraak.

Sterkte allemaal en vooral genietze... zal het zelf ook proberen !

Janet
 
Terug
Bovenaan