Net zwanger, en zenuwachtig...

Hey meiden,
Allemaal heel hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
Ik ben inmiddels 34 weken en 4 dagen en ook nog regelmatig zenuwachtig of onzeker. Hoort er echt gewoon bij. Gelukkig heb je 9 maanden om aan het idee te wennen. Ik zou zeggen bouw het gewoon langzaam op en snuffel af en toe is in een babywinkel. Ook dit forum is echt super. Als je ergens onzeker over bent is er altijd wel iemand met een antwoord. Je hebt ook een forum voor elke maand dan praat je met meiden die net zo ver zijn als jezelf. Je leest er heel herkenbare dingen en kan je gedachten delen met iedereen die in dezelfde situatie zit.
Ik hoop dat jullie allemaal enorm gaan genieten van jullie zwangerschap en over een maand of 7/8 een wolk van een baby in je armen mag houden.
Groetjes,
Mar (mei-forum)
 
Hoi allemaal,

Ik ben Yvonne en ik ben nu 9 weken en 1 dag zwanger.
Ik mag pas 11 mei voor mijn echo, dan ben ik dus 12 weken.

Ik kan niet wachten. Ben nog steeds bang dat ze straks bij de echo ineens zien dat het hartje niet klopt of zo.

Maar ja, ik kan dus niets anders doen dan afwachten, dat vind ik het ergste.

Weet iemand hoe het zit met de kans op een miskraam? Wanneer verkleint deze?

Liefs
Yvonne
 
Hoi allemaal,

Ik ben Yvonne en ik ben nu 9 weken en 1 dag zwanger. Ik mag 11 mei mijn termijnecho laten maken. Ik ben steeds bang dat ze dan ineens zien dat het hartje niet klopt of zo.

Weet iemand hoe het zit met de kans op een miskraam? Wanneer verkleint deze?

Ik maak me hier wel zo druk om dat ik er niet eens van kan genieten.

Liefs

Yvonne
 
Hoi Janet,

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen, probeer hoop te houden hoor!! Het kan tgewoon allemaal oke zijn! Ik hoop natuurlijk dat het vanaf morgen gewoon stopt en dat je maandag een mooie echo zult krijgen.
Wil je even laten weten dat je bij mij terecht kunt wanneer het toch niet goed zal zijn... (anders ook wel hoor!).
Verder wil ik je even laten weten dat ik je een hele fijne collega vind en dat ik je graag voor vast in ons team zou willen!! Heb nog niet zoveel met je gewerkt maar het voelt erg goed!
Nu, hou je taai, en je vriend ook!

Liefs
Ineke (inekehoogendoorn@hotmail.com).
Oh ja, de andere meiden, wens jullie ook een voorspoedige zwangerschap, wie weet volg ik ook weer snel!
 
Ik herken dat ook echt, ik ben39 jaar heb twee grote zoomden afgelopen januari spontaan zwanger dit werd met week 6 helaas een miskraam. Nu weer zwanger, 4 weken2 Jan uitgerekend, voel een onbehaaglijk gevoel in de onderbuik, moet constant plassen en voel me onwijs zenuwachtig... lastig hoor blij zijn maar ondertussen allerlei spanningen voelen....
 
Hallo Jerlie,
Wat grappig! Ik was door het forum aan het scrollen, omdat ik mij in de avonden misselijk/onrustig/zenuwachtig voel sinds een week door mijn zwangerschap en zag jouw reactie. Alle andere reacties zijn van 2006 en de jouwe van 2019. Laat mijn kindje nou ook toevallig 2 januari uitgerekend zijn! Wie weet worden ze op dezelfde dag geboren haha! Dit is mijn 1e Zwangerschap en ik ben 24 jaar 8)
Mijn moeder heeft mijn jongste zusje gekregen toen ze 40 was, het is allemaal goed gelopen en hoop dat dit ook voor jou zal gelden!
 
[quote quote=3090680]Een tip voor de meiden welke net zwanger zijn. Als je tegen je verloskundige of dokter zegt dat je niet weet hoelang je zwanger bent omdat je altijd erg onregelmatig ongesteld bent dan krijg je gelijk een termijn echo. Zo had ik met 7 weken een echo en kreeg ik die van 12 weken ook gewoon…Echter de echo van 7 weken is wel inwendig, dus houdt daar rekening mee! Het leuke is wel dat je een garnaaltje ziet en het hartje klopt al… Meiden veel succes! Gr amber 36,3[/quote]
Dit is niet altijd waar... Ik heb ook verteld aan de verloskundige dat ik niet weet hoelang ik zwanger ben, maar dan vragen ze naar je eerste dag van je laatste menstruatie en dan geven hun een inschatting hoelang je zwanger bent.. ik heb pas met 9w een eerste afspraak.. Ze zeiden tegen mij dat je met 7 weken amper wat ziet en dat je dan ook weer in de stress kan raken of onzeker worden.. daarom doet ze tussen de 8e en de 10e week... ik zal sowieso geduld moeten hebben
 
[quote quote=3090874]Ik herken die onzekerheid heel erg. Vraag me af en toe wel af of ik wel zwanger ben, heb dan zo de neiging om nog een test te doen! Had tot paar dagen geleden wel last van gevoelige tepels en wat krampjes in m'n buik maar ik ben nu alleen maar moe. En dan denk ik: nu al? Voel me zo'n aansteller… Maar m'n lichaam geeft het toch duidelijk aan. Kan dat al zo vroeg? Of heeft één van jullie dit ook? Groetjes,Janet[/quote]
Ik ben ook sneller moe hoor dat heeft denk ik iedereen wel. Ik heb nu best veel tests gedaan, haha! Als jou dat een fijn gevoel geeft zou ik dat gewoon doen hoor. Verder heb ik geen klachten dus ik twijfel ook vaak of het wel goed zit.. ik heb heel soms wat gevoel in de buik, steekjes ofzo.. maar dat hoort erbij zei de verloskundige.. 


 
Terug
Bovenaan