Neusspray slecht tijdens zwangerschap?

Ik zat gisteren een tijdschrift te lezen over zwangerschap en daar stond in dat je beter geen neusspray kunt gebruiken. Waarom stond er niet bij.
Ik kan echt niet slapen zonder neusspray, het is een soort verslaving ik ben er ook voor bij de KNO geweest. Hij vertelde dat het heel slecht is, maar dat wist ik natuurlijk al.
Ik ben er een tijdje vanaf geweest maar toen ik net zwanger was, werd ik weer verkouden, en ik sliep heel slecht in die tijd, dus ben ik het weer gaan gebruiken.
Op dit moment ben ik ook heel blij als ik een keer goed slaap, dus dit is niet het moment voor mij om er vanaf te komen.

Ik vraag me af in hoe ver dat dan schadelijk kan zijn. Ik gebruik maar 1 x per dag (voor het slapen gaan) 1 spray, meer niet.
Weten jullie hier meer van?

Groetjes, ris 10 wkn zwanger van derde kindje

als je het een keer een paar dagen gebruikt omdat je ZWAAR verkouden bent dan is dat heus niet erg, maar zou het niet 9 maanden lang elke dag doen! ik heb hele zware verkoudsheidsaanvallen gehad en duurde ander halve maand en toch heb ik maar een week spray gebruikt, omdat je gewoon weet dat alles bij je kleintje terecht komt, dus ja je kindje gaat voor vind ik dus heb dat niet gebruikt en dus ook weken niet geslapen

Het gaat er om wat voor soort neusspray je gebruikt. Als je neusspray op zoutwaterbasis gebruikt kan het wel, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld. Medicinale neusspray wordt inderdaad afgeraden, omdat dit schadelijke gevolgen kan hebben voor je kindje. Je zou even kunnen googelen op de stoffen in jouw neusspray en wat de gevolgen zijn voor je kindje.

Bijna iedere zwangere maakt wel een flinke verkoudheid / griep mee tijdens de zwangerschap en het is supervervelend. Ook richting het einde van de zwangerschap gaat je neus dichtzitten en natuurlijk ook heel naar dat je dan alleen zoutoplossing mag gebruiken.

Het is mogelijk dat je kindje mazzel heeft en er geen schadelijke gevolgen aan overhoudt, maar wil je dat risico nemen?

Groetjes, Marisa

Hoi

Ik ben zelf ook ziek geweest. had griep en heel erg verkouden. En ook mijn neus zat zo dicht `s avonds in bed.
De neusspray van Viks mag je niet gebruiken. Van Otrivin mag je het wel 1 of 2x per dag gebruiken. Maar nooit langer dan een week gebruiken. Dat geldt voor alle neussprays dacht ik.
Succes verder.

Groetjes Inge

Je mag alleen zoutoplossingen gebruiken!! En geen andere die voor de verkoudheid zijn! Het is en zijn medicijnen en die mag je niet tijdens je zwangerschap.

Dus sprays die xylometazoline bevatten mag je niet gebruiken, buiten je zwangerschap mag je dit alleen maar   1 week gebruiken. Bij vaker gebruik kan verslaving optreden , waardoor je dus je slijmvliezen wegbrand en geen slijmvliezen meer overhoud en je dus altijd verkouden zal blijven en dit zal dan ook nooit meer overgaan. Het kan zelfs je bijholtes aantasten. Het blijven medicijnen ondanks dat het vrij te kopen is.

Verkoudheid is zowieso een   zwangerschapsheidskwaal, ik ben al vanaf het begin verkouden en dit komt omdat je slijmvliezen opzetten in je zwangerschap. Ik heb net een zware griep gehad met hoge koorts maar echt niets gebruikt.

Mijn advies: gelijk stoppen, denk aan je kindje!!

Hoi,

Ik herken het wel. Mijn huisarts heeft er een naam voor maar ben het ff vergeten.Doordat je het te lang gebruikt, drogen je slijnmvliezen uit en dat geeft dat verstopte gevoel. Ik wil je toch op het hart drukken dat het waarschijnlijk een slechte invloed op je kindje heeft.
Ik kreeg van de apotheek te horen dat alleen de kinderneusspray(bevat de helft van de volwassen versie)  mag gebruiken en alleen in de laatste 3 maanden van je zwangerschap.
Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om mee te stoppen, maar dat duurt maar  1 tot 3  dagen voordat je lichaam het slijmvlies hersteld heeft. Ik wil je daarom toch echt even proberen over te halen om te stoppen, doe het voor je kleine wondertje.

Evelien moeder van Dylan en zwanger van de 2de

ze hebben mij ook verteld dat ik alleen zoutoplossing mag gebruiken tijdens de zwangerschap omdat een van de stoffen in de normale neusspray weeen op kan wekken. dit hoeft niet, maar het kan wel.... ik ben ook flink verkouden geweest tijdens mijn zwangerschap, maar heb alleen zoutoplossing gebruikt.

shit dit heb ik nooit geweten!!!!!!!!!!!!!1

ik gebruik al 1,5 week neusdruppels van de kruidvat omdat mn neus potdicht zit telkens en ik daar echt niet tegen kan word dan echt gek......
maar heb nooit geweten dat het niet mocht

zucht......................

Terug
Bovenaan