Neusspray slecht tijdens zwangerschap?

Hoi Ris,

Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar toen ik 7 weken zwanger was kreeg ik een bijholteontsteking. Normaal gesproken krijg je daar Otrivin of iets vergelijkbaars voor, maar mijn  huisarts zei toen dat je dat de eerste  3 maanden van je zwangerschap absoluut niet mag gebruiken i.v.m. schadelijke gevolgen voor je kindje.  dus ik moest 't met zoutoplossing en veel stomen doen.
Vanaf de 4e maand mag  Otrivin indien  strikt noodzakelijk maximaal een week gebruikt worden, maar liever niet.  
Omdat jij nog in het prille stadium zit zou ik echt proberen te stoppen, al klinkt dat makkelijker dan het is, dat realiseer ik me goed. Misschien is het een idee om voor je gaat slapen 10 minuutjes te stomen boven een bak met kokend water met kamille erin? Handdoek over je hoofd en even volhouden. Bij mij is mijn neus dan meestal al grotendeels leeg en de rest kun je dan met zoutoplossing te lijf gaan.

Veel sterkte en ik wens je een goede zwangerschap met veel slaap   en een gezond kindje!

Hallo Ris,

Ook ik ben er een die altijd moeite had met het afkicken van Otrivin.

Tip probeer eens Cinuforce!

Dit is homeopatisch, niet schadelijk tijdens de zwangerschap, en vooral goed voor je slijmvliezen en ter voorkoming van bijholteontsteking.

Het is voor mij echt de oplossing gebleken! Ben nu niet meer afhankelijk van Otrivin. Als ik eens goed verkouden ben start ik met Otrivin en schakel ik zo snel mogelijk over.

Het enige minpuntje is dat de klachten eerst erger worden voordat ze over gaan. Maar echt, sla jezelf erdoorheen, het is de moeite. Met Cinuforce kan je veel beter stoppen, dus geen verslaving meer !

Probeer het maar eens...

Succes,

Brinn

Hoi Soela,
Bedankt voor je goede uitleg en steun.
Ik heb vannacht voor het eerste de hele nacht zonder neusspray geslapen. Ik vind het wel verschrikkelijk want dan moet ik de hele nacht op mn rug liggen zodra ik me iets omdraai, schiet de hele boel weer dicht.  Ik heb vandaag iets gekocht hier in Duitsland, het is iets nieuws en die mag je tot 3 weken gebruiken. Maar ik probeer nu maar eerst helemaal niks te gebruiken.
Ik ben nu ruim 10 weken en ik heb het denk ik bijna mn hele zwangerschap gebruikt, dat kan ik niet meer terug draaien.
Stomen helpt echt niet bij mij. Ik heb het zo vaak geprobeerd. Het gaat echt niet open, ik heb ook geen snotneus ofzo.

De volgende keer als ik bij de vk kom zal ik het eens aan haar vragen.

Hoi Ris,

De eerste stap is gezet en nu volhouden hoor.
Hartstikke goed van je.
Bij mij duurde het echt maar een paar dagen tot ik verbetering voelde, maar straks ben je echt opgelucht dat het je is gelukt.
Ik ben trouwens ook acuut gestop met roken toen ik ondekte dat ik zwanger was, erg zwaar, maar dacht gewoon elke keer" ik doe het voor mijn kleine" en dat gaf me toch veel kracht.

Succes vanavond

hoi hoi

Als je er echt niet meer tegen kunt mag je zonder bezwaar euphorbium van HEEL gebruiken is te koop bij i.i.g  de etos.
Ook de andere geneesmiddelen van HEEL mag je gebruiken.
Deze spray is totaal onschuldig tijdens zwangerschap en lactatie.

suc6

Hoi hoi!

zoals half nederland werd ook ik verkouden  gebruik dan altijd graag een neusspray, om in iedergeval niet zo moe te worden van een dichte neus! heb de huisarts gebeld, hoe dat nu moest met een neusspray ivm mijn zwangerschap! je mag dus WEL een neusspray gebruiken maar ALLEEN MET ZOUTOPLOSSING!!!! dus als je daar erg in hebt dan is er niks aan de hand! je kunt deze sprays gewoon bij de drogist halen, je hoeft er niet voor naar de apotheek.

hoop dat ik heb kunnen helpen? je wilt toch allemaal het beste voor je kleintje.....

Hoi Lovelything,

Dat is het probleem, de zoutoplossing helpt niet! Inmiddels ben ik er er ook vanaf!!! Goed he! Ik heb wel neusspray gekocht hier in Duitsland, die mag je 3 weken gebruiken en ook tijdens zwangerschap, is iets nieuws. Maar die heb ik nog niet gebruikt.
Hopelijk heb ik   het niet meer nodig. Wel zit iedere nacht 1 neusgat dicht, maar ik vind het al prima als er 1tje open is!

en de neusspray met het geneesmiddel Xylometazoline is ook bij de drogist te koop.
En deze wordt afgeraden.

zoutoplossing kan je ook zelf maken dan hoef je niet 3 tot 5 euro neer te tellen.

quote: lovelything reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2009 12:09:11'));

Hoi hoi!

zoals half nederland werd ook ik verkouden  gebruik dan altijd graag een neusspray, om in iedergeval niet zo moe te worden van een dichte neus! heb de huisarts gebeld, hoe dat nu moest met een neusspray ivm mijn zwangerschap! je mag dus WEL een neusspray gebruiken maar ALLEEN MET ZOUTOPLOSSING!!!! dus als je daar erg in hebt dan is er niks aan de hand! je kunt deze sprays gewoon bij de drogist halen, je hoeft er niet voor naar de apotheek.

hoop dat ik heb kunnen helpen? je wilt toch allemaal het beste voor je kleintje.....

Terug
Bovenaan