Niche - zwanger worden

<p>Hoi!</p><p>We willen graag een broertje of zusje voor ons zoontje. We proberen al een tijdje zwanger te worden, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.</p><p>Onlangs heeft de gynaecoloog vastgesteld dat ik een niche heb. Alle uitslagen van de overige onderzoeken waren goed. We moeten nog een half jaar proberen, voordat we een fertiliteitstraject gaan volgen.</p><p>Zijn er vrouwen op dit forum die zwanger zijn geworden, ondanks een niche in de baarmoeder? Ik hoor graag positieve verhalen. :)</p>
 
Hoi!
Wij zitten in precies hetzelfde schuitje. Alleen mogen wij hopelijk na de vakantie het traject starten.
Dus ik lees graag mee :)
 
Ze beginnen eerste met verder onderzoek. 
Mijn bloed onderzoek was goed en bij mijn man was het ook allemaal goed. Dus vraag blijft waarom er nog geen zwangerschap is. Ik denk zelf wel door de niche maar weet het natuurlijk nooit zeker. 
 
Hoi hoi, ik ben heel benieuwd hoe je erachter bent gekomen dat je een niche hebt?

Hier nu 8 maanden bezig voor een 2e elke maand keurig cyclus en elke maand een eisprong met ovu test en voelbaar.
Ik heb een spoed keizersnee gehad bij de eerte 2 jaar terug en heel veel pijnklachten gehad. Acnes syndroom werd er gezegt en met bindweefsel therapie en veel fysio is het redelijk te doen nu.

Alleen nu een zwangerschap uit blijft twijfel ik enorm of ik niet toch de gyn moet contacten of alles wel oke is daar binnen... de pijn aan het litteken blijft behoorlijk maar heb geen spotting zoals dat vaak bij een niche word gezien. Wel hevigere en langere menstruaties dan voor mn eerste zwangerschap.

Bedankt alvast als je iets wilt delen hierover.
Liefs
 
Ook ik heb een spoed keizersnee gehad 2 jaar geleden. Wij zijn inmiddels langer dan een jaar bezig voor nummer 2. Bij de eerste was ik meteen zwanger. Dus ik heb contact gezocht met de huisarts omdat ik het niet vertrouwde ook ik heb geen spotting en eigenlijk geen last van mijn littekenen. De huisarts verwees mij meteen door naar het ziekenhuis. En daar heb ik een inwendige echo gehad daar zagen ze de niche. Verder was alles goed. Bij mijn man was zijn zaad ook goed. Dus ik vrees echt dat de zwangerschap uitblijft vanwege de niche ik haal van alles in mijn hoofd.
 
Ik ga me hier ook melden, want vandaag bleek uit een echo wegens buikpijnklachten dat ook ik een niche heb. Verder op zich geen klachten van de niche. Mijn zoontje lag in stuit en de bevalling (ik wou vaginaal proberen) liep niet soepel, dus heb ook ik een spoedkeizersnede gehad. Na de keizersnede ben ik nog wel een keer opnieuw zwanger geweest, maar dat werd een miskraam met fluxus (en nu lees ik dat fluxus bij een bevalling vaker voorkomt bij een niche en denk ik: goh, zou het daarmee te maken hebben?). 
We zijn op zich nog niet superlang bezig sinds die miskraam (januari), maar het nieuws hakt er wel in. Ik kan ook wel wat positieve verhalen gebruiken. 
 
Oh jeetje dames! Wat schrikken dit nieuws.. ik heb nog niet gebeld omdat ik dacht het komt wel goed maar nu denk ik... moet ik toch bellen?
Wat waren de adviezen voor jullie? Is zwanger worden wel mogelijk of moet er dan eerst ingegrepen worden?

Liefs
 
Terug
Bovenaan