Niche - zwanger worden

Hi meiden, hoe gaat het met jullie? Ik ben erachter gekomen dat ik een niche heb vorige week. Dit zou m'n vroege miskramen verklaren. Ziekenhuis wil nog even afwachten voor ik doorga naar het VU, maar ik wil niet zo lang wachten. Weten jullie wat de wachttijden zijn voor eventuele operatie?
 
@ Roza geduld. Ik heb geen idee wat de wachtlijsten zijn. Wij hebben besloten geen operatie te doen. Is het zo dat een miskraam door een niche kan komen? Daar ben ik niet zeker van. 


@Elsiejoy het gaat goed! Bedankt voor je lieve bericht. Het kwam wel even binnen moet ik zeggen. Na zo lang proberen waren we echt blij dus viel wel even tegen. Verder is mijn baarmoeder schoon gelukkig.
Maar jij weet precies hoe ik mezelf voel. Jij hebt een lange nasleep gehad van je miskraam. Oh dat wachtbankje vind ik de ergste tijd haha. Ik duim voor een positieve test volgende week voor je!
Verder sta ik er positief in ik denk vooral mijn lichaam kan het nog dus komt vast goed. Alleen het leeftijd verschil tussen de 2 kinderen wordt groter dat moet ik nog even los laten dat dat niet erg is.
 
 
 
@Froezel; wat verdrietig van je miskraam! Goed dat je positief blijft. Het komt ook vast vanzelf goed!
Volgens mijn gynaecoloog geeft een niche problemen met de innesteling en zou dit mijn vroege miskramen verklaren. Ik ken inmiddels meer verhalen van vrouwen met miskramen waarbij het na een operatie wel goed ging. Ik merk dus dat ik in m'n hoofd al overtuigd ben dat de operatie moet komen. 
Kan jullie op de hoogte houden! 
 
@Froezel, dat kan ik me helemaal voorstellen, dat het na lang proberen extra zuur is als het dan na die eerste blijdschap toch allemaal niet door mag gaan. Maar in elk geval fijn om te horen dat je je nu goed voelt. 
Het leeftijdsverschil is hier ook echt wel een dingetje, al begint er een soort acceptatie te komen dat het nu eenmaal zoveel verschil zal zijn als het zal zijn, en dat een groot verschil voor mij in elk geval beter zou zijn dan geen volgend kindje.

@Roza Geduld, weet jij of jouw niche telt als een grote niche? Of een vrij kleine? Of maakt dat volgens de gyn allemaal helemaal niets uit? En hoeveel miskramen heb je al gehad sinds de niche en op welke termijn? Ik heb er dus ook een gehad sinds ik een keizersnede heb gehad (en ik neem aan dat de niche er toen dus ook al was), maar ik weet niet zeker of dat nog telt als een vroege miskraam (met ruim 9 weken gestopt met groeien en een maand later losgekomen). Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze daar bij jou meer stappen in zijn gaan zetten qua onderzoek enzo.
 
@Elsiejoy; ik ga mij nu aanmelden bij AMC voor verder onderzoek dus heb nog niet veel info. Maar wat ik nu begrepen heb: je kunt gewoon zwanger worden met een niche, alleen als hij te groot is kan het problemen veroorzaken. Het gaat er met name om of en hoeveel vocht er achter blijft in de niche tijdens je vruchtbare periode. Dit creeert problemen bij innesteling en dan gaat het vroeg fout, zo voor 6 weken. Of je wordt helemaal niet zwanger. Mijn miskramen waren elke keer voor de 6.  Ik heb er 2 gehad, maar voor m'n gevoel eigenlijk 3. Laatste keer mini streepje en ook 3 dagen overtijd. 
Mocht ik tzt meer info hebben uit AMC laat ik het wel weten.
Maar als je natuurlijk zwanger bent geworden tot 9 weken, ziet dat er heel goed uit! Ik duim voor je ?
 
Wat een verdrietig nieuws, Froezel! Hoe gaat het nu met je?
Wij zitten weer in de wachtweken. We zijn nu zeker een jaar aan het proberen. Ik durf eigenlijk ook niet meer te hopen dat het deze keer wel raak is.
 
 
Ik ben in het AMC geopereerd aan mijn niche. Mij is door de artsen verteld dat een embryo niet in mag nestelen in de niche. Dat heet een zogenaamde niche zwangerschap en die is niet levensvatbaar. Ik ben nu 14 wkn zwanger. Ik heb met ruim 5 wkn een echo in het AMC gehad om te kijken of het vruchtje goed ingenesteld zat. Dat was gelukkig zo. Met 12 wkn een echo gehad om de baarmoederwand op te meten en straks met 20 en 30 wkn weer. Het is dus niet niks zo'n niche. Kijk anders een bij het Uterine Repair Centre van het AMC. Daar staat duidelijke info incl filmpjes op over wat een niche inhoudt en wat ze eraan kunnen doen.
 
Terug
Bovenaan