Niet één, of twee of drie....

Hallo, ik ben hier nieuw, ik zal me even voorstellen!
Ik ben Silvie en ik ben 31.
Ik ben zwanger en ik ben er heel blij mee.
ik heb vandaag een echo gehad.
Mijn man en ik wisten niet beter of ik had een baby in mijn buik.
Totdat de mevrouw die de echo deed er iemand bij riep.
Ze begonnen de baby in mijn buik te tellen. Huh?
Mijn man vroeg wat er was.
"het is er meer dan een..."
"en ook meer dan twee..."
Werd er verteld.
Ojee, drie baby's!
Dacht ik.
Tja....
Dacht ik....
Er zijn er vijf geteld.
Alle hartjes kloppen.
Nu begrijpen we ook waarom ik de hele dag zo ziek ben.
En waarom ik al zo dik ben.  
Zucht....
Ik ben er erg blij mee hoor,
Maar ik ben vooral heel bang...
Hoe zal het aflopen?
Ach, we zien het wel.
We hadden nog het mooie oude wiegje staan.
Mijn oudste 3 hebben er ook in geslapen.
Maar hoe kunnen die vijf baby's er tegelijk inliggen?
Dat gaat niet...
En reken de luiers eens uit...
Bijna een pak per dag.
Ik deed eerst twee weken met een pak!
En hoe moet het met het wandelen?
En boodschappen doen?
Hoe kan ik vijf baby's, een twee peuters en een kleuter
tegelijk meenemen?
Hoe moet dat straks met de zindelijkheidstraining?
Een potje of vijf potjes?
Een driewieler of vijf driewielers?
Een bijtring of vijf bijtringen?
En hoeveel boxen?
En borstvoeding of flevoeding?
Tja, ik heb nog tijd genoeg om te denken,
en te dromen.
En dik te worden.
We zijn wel blij,
maar ook vooral bezorgd.
volgens mij droom ik gewoon.

Hier ben ik weer even.
Ik heb besloten dat onze computer als eerste de deur uitgaat.
Dat bespaart toch weer aan internetkosten.
En bovendien levert de computer weer geld op.
We hebben pas een nieuwe gekocht.
Eigenlijk vind ik het wel jammer...
Maar het word straks duur genoeg!
Ik heb al iemand gevonden die de computer wil.
Voor een mooi bedrag.
Ik heb er ook aan gedacht om de auto weg te doen.
Maar dat doen we maar niet.
We zullen straks juist een grotere auto nodig hebben.
Of twee auto's.
Verhuizen doen we ook niet.
De kinderen zullen moeten delen met de slaapkamers.
En we hebben ook nog een zolder.  

Das even flink schrikken. Ik wil je natuurlijk wel ontzettend feliciteren met je zwangerschap en ik wens je ontzettend veel succes met alles!! En weet voor alles is een oplossing te vinden!!

Heel veel sterkte ermee!!

groetjes Ellen

Tjonge, dat zal idd wel even schrikken geweest zijn, en ik kan me voorstellen dat je ook bezorgd bent.
Misschien een tipje:
onder het forum 0-1 jaar staat ook een forum voor meerlingen. Misschien heb je daar wat aan. Ik geloof dat ik ooit weleens ergens iets gelezen heb over sponseringen enzo (luiers en voeding enz.) maar weet niet meer waar, misschien dat de moeders daar je verder kunnen helpen. En ik zou als ik jou was de computer nog even bewaren. Op speurders.nl en op markplaats kun je heel veel 2e hands dingen op snuffelen (scheelt in ieder geval weer in geld!!)

Heel veel succes met je zwangerschap!!
Liefs, Brenda

Jeetje Silvie,

Wat kan ik me jullie eerste schrik voorstellen...Van een 2 (en heel soms een 3) ling hoor je vaker maar 5...

Ik denk altijd dat die dingen met een reden gebeuren en ook dit zal een reden hebben, ik hoop dat je een hele goede zw.schap hebt en dat je gaat genieten van alle kindjes.

Weet je het is 5 keer zoveel werk maar ook wel 5 keer zoveel liefde en plezier.

Onthoud wel dat kinderen meer nodig hebben dan allleen materiele zaken, dus die kamer en auto......ach het is handig als je het hebt maar liefde en een stabiele papa en mama zijn veel belangrijker!!

Meis, geniet van je kids en ik wens je alle goeds tijdens je zw.schap,bevalling en de tijd erna!

groetjes Odette

quote: odette reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-12-2005 15:03:27'));

Jeetje Silvie,

Wat kan ik me jullie eerste schrik voorstellen...Van een 2 (en heel soms een 3) ling hoor je vaker maar 5...

Ik denk altijd dat die dingen met een reden gebeuren en ook dit zal een reden hebben, ik hoop dat je een hele goede zw.schap hebt en dat je gaat genieten van alle kindjes.

Weet je het is 5 keer zoveel werk maar ook wel 5 keer zoveel liefde en plezier.

Onthoud wel dat kinderen meer nodig hebben dan allleen materiele zaken, dus die kamer en auto......ach het is handig als je het hebt maar liefde en een stabiele papa en mama zijn veel belangrijker!!

Meis, geniet van je kids en ik wens je alle goeds tijdens je zw.schap,bevalling en de tijd erna!

groetjes Odette

Das wel makkelijk gezegd, want een auto (bus) heb je toch wel nodig met zoveel kinderen (ze heeft er ook al drie!), anders kun je niks meer. En materiele zaken zijn in zekere zin wel belangrijk. Het maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Maar zo bedoel je het waarschijnelijk ook niet  de liefde is natuurlijk héél belangerijk!

Heel veel succes!

hoi silvie

jeetje 5 zeg ik schrok al toen het er 2 waren maar ja
sorry dat ik het vraag maar ben je op de natuurlijke weg zwanger geraakt want het is wel heel zeltzaam en ook erg zwaar.
het is idd zo dat er dadelijk 5 x alles moet aan geschaft worden maar je zou ook veel 2e hands kunnen  nemen of dingen kunnen lenen/ huren en ja die bus zal er moeten komen als je dadelijk 8 kindjes hebt.
de 2 peuters is dat ook een 2ling?
ik kan je alleen maar een hele fijne zwangerschap wensen maar het zal wel zwaar worden met 5 kindjes in je maar wel prachtig.
maar je moet het maar eens na vragen want ik heb een keer gelezen als je meer dan een 2ling krijgt dat je dan extra geld/ steun  krijgt van de belasting/overheid. dat zou misschien een beetje kunnen helpen.

groetjes kristel

Jeetje wat een schok. Hoe is dat toch mogelijk?
Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je aan het idee kan wennen, want laten we eerlijk zijn dit is niet wat je in gedachten had toen je zwanger wilde worden van je vierde kindje.

Ga eens op onderzoek uit, volgens mij zijn er wel leveranciers die mensen helpen die zoveel kinderen tegelijk krijgen. Win maar eens advies in bij de meerlingenvereniging.

Miep

Terug
Bovenaan