Niet één, of twee of drie....

Hallo,

Allereerst van Harte gefeliciteerd met de vijfling!

Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn je verwacht er één, maar het blijken er vijf te zijn!
Nu komen hun zeker wel groot bij jullie, maar je zult idd even moeten wennen en dingen goed organiseren!

Nou ik wens je een goede zwangerschap en veel geluk met de vijfling en natuurlijk je andere kids!

Groetjes Leen mama van Laura (01-11-05)

hoi,
jeetje wat moet jij geschrokken zijn!
ik kan me indneken dat het erg moeilijk is niet alleen strax materieel maar ook emitioneel en ook voor jezelf en of twee die tegelijk honger hebben of huilen maar 5...

materieel kan ik me go dindeken dat het moeilijk is, de pc verkopen, mischien wel maar toch kun je daar ook veel aan hebben en opzoeken... er staat een tvgids op dus die kan dan weg (als je die al had) en je kunt er zoveel op vinden gratis.pagina.nl bijv heeft vaak bonnen.
ik zou zoals miep al zei ook met leveranciers praten, die sponsoren vaak wel en dat geldt ook voor de auto.

zoek iemand met ervaring, die weet vast die kneepjes wel om (klinkt mischien lullig) overal zoveel mogelijk uit te halen....

mischien een documantaire over je zwangerschap, de geborte en later die mischien wat oplevert? of mischien iemad uit j eomgeving die schrijft naar hart van nederland?

ik hoop dat je er een beetje aan kunt wennen

sterkte
brenda

ik wil je ook feliciteren met deze unieke gebeurtenis dat jij daar straks de mama van mag worden wat zul je trots zijn het gaat zeker ook zwaar worden probeer alle hulp en gratis spullen aan te nemen wat je hebt dat heb je dan mooi binnen en als je bevallen bent maak een goed schema met voedingstijden en wie er voor wie zorgt aleen zul je dat niet kunnen ik heb onlangs eens een documentaire gezien van een gezin met een 6 ling en dat ging zo goed ze hadden familie en mensen uit hun gemeenschap aangenomen om samen in ieder geval het eerste jaar s,morgens te komen helpen met wassen ,aankleden ,voeden en het huishouden bij te houden ze hadden daar helemaal een schema voor gemaakt wie er die dag kwam en de volgende dag ik weet niet of dat wat voor jullie is,ik bedoel qua priveleven moet je een stap terug doen ik geloof dat er best wel mensen zijn die dit leuk zouden vinden om te helpen met jullie   denk eens aan kinderloze echtparen of alleenstaande vrouwen of moeders die de kinderen al naar school hebben en er iets bij zoeken meid schaam je er niet voor om hulp te vragen hoor ik wens jullie een goede zwangerschap toe

Dank jullie wel voor jullie berichtjes!
ik ben nu alweer een tijdje verder
maar het blijft nog steeds moeilijk te geloven.
Ik krijg om de dag een echo.
Later word dat iedere dag
en dan zal ik ook opgenomen worden
in het ziekenhuis.
Want het is natuurlijk heel anders dan 1 baby.
De gyneacoloog heeft ons de vraag gesteld
of we echt 5 baby's wilden.
Hij vertelde dat hij er ook een paar weg kon halen.
Maar dat wilden we niet.
Dit is wel een heel groot risico
maar kiezen welke kindjes we niet willen kan niet!
Iemand hier vroeg of ik via de natuurlijke weg zwanger ben.
Dat is zo.
Mijn man is er een van een 3 ling.
En dat is grappig want het is een een eïgedrieling.
Hij en zijn broers lijken veel op elkaar.
Maar mijn man is iets kleiner dan die andere 2
En ze hebben alledrie hun haar anders.
Ik heb zelf een tweeling als broertjes.
Ook mijn tantens zijn een tweeling.
De opa's van mijn man zijn ook een tweeling.
En verder heb ik nog een drieling neefjes.
We hebben zelf ook een tweeling.
2 meisjes van 2 jaar en 2 maanden.
Onze oudste dochter is 5.
We wilden nu graag een zoontje eigenlijk.
We weten nog niet wat het geslacht is van de baby's.
Daar is het nog te vroeg voor.
Maar het zullen toch niet allemaal meisjes zijn?
Dat zou wel heel toevallig zijn!
Maar daar denk ik nu pas aan eigenlijk.
Mijn man en ik hadden het daar nog niet over gehad.
We willen het wel weten natuurlijk.
Want dat is makkelijk straks met kleertjes
Maar dat zal geen probleem zijn.
Ik krijg toch nog heel veel echo's.
Ik ben nu 13 weken zwanger.
Ik lijk wel een half jaar met die dikke buik.
Ik ben heel moe. ik slaap veel.
Ik krijg gelukkig hulp van  vrienden uit de straat.
Die helpen met de kinderen
Iemand hier zei dat ik via hart van nederland iets moest proberen.
We willen absoluut geen bekendheid.
Bjna niemand weet dat het er zoveel zijn.
Als mensen aan me vragen waarom ik zo dik  ben
zeg ik dat het een drieling is.
Dat is niet zo heel bijzonder gezien de familie.
Want ik ben nog maar 13 weken.  
Stel nou dat  ze het niet allemaal overleven.
We moeten wel reeël blijven.
Dan wil ik niet dat iedereen dat weet.
maar alles ziet er heel goed uit volgens de gyneacoloog!
Er zijn geen complicaties!
Maar dat kan nog wel komen zei hij.
Maar dat hoeft niet!

Tjeee wat een verhaal!!

Een vijfling!! En je klinkt nog heel positief ook!! Wat knap van jullie!! Je bent dus in juni uitgeteld? Er is ook een forum hier voor juni-2006-moeders. Ik vind het echt heel knap van jullie hoe jullie ermee omgaan. Ik zou niet weten wat ik zou doen in jullie situatie. In iedere geval liet ik ook niet een paar weghalen, dat zowiezo niet, maar zo positief als jullie zijn??

Ik wens je erg veel succes met je zwangerschap!!

liefs janine

Hoi Silvie

Ik sta ook versteld van je verhaal, dit is toch bijna niet te geloven!
Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen met deze bijzondere zwagnerschap. Het lijkt me wel heel zwaar, maar ik hoop voor jullie dat deze vijfling gezond ter wereld komt volgend jaar.
Ik vind trouwens dat je het wel op een leuke manier beschrijft, ik moest er echt om lachen. Dus hou een dagboek bij, misschien kun je die onder een pseudoniem gaan uitgeven en er op die manier nog wat aan verdienen? Alle beetjes helpen!
En anders is het misschien een optie om een rekening te openen via een stichting ofzo, dan kun je daar giften op ontvangen en toch zelf anoniem blijven. Ik zou best een pak luiers voor je willen betalen hoor!
Maar je hebt gelijk, eerst maar eens afwachten hoe de zwangerschap gaat. En ik zou er ook niet echt op zitten te wachten dat heel Nederland met je meeleeft via de TV!

En hou alstjeblieft je computer, want we zijn allemaal wel heel erg nieuwsgierig hoe het gaat!
succes ermee

groetjes Klarie

Hey Silvie,

Wow, ik ben echt onder de indruk. Stel dat het een eeneiìge 5/ling is ik ken maar een verhaal uit Canada uit hte begin van de vorige eeuw waar dat het geval was. Dus wel heel bijzonder als het allemaal goed gaat.
Ik snap dat je geen bekendheid wilt maar je had het ook voor het drukken van de kosten en het is toch wel heel praktisch als je bijvoorbeeld met pampers een reclame deal kan sluiten, ben je daarin voorzien, hetzelfde geld voor babykleertjes en misschien wel een auto. Het is natuurlijk heel zuur dat je straks jezelf en je kinderen heel erg moet gaan beperken terwijl je het al zo druk hebt met zoveel kids.
Het feit dat je al op dit forum staat zorgt ervoor dat al langzaam een beetje bekend wordt en er is een bijna niet uitsluitbare kans dat op het moment van inschrijven bij de gemeente, de boel op z ´n kop staat en dan heb je een circus aan huis, burgemeesters geilen op cameras en die houden echt hun mond niet als er een 5ling wordt ingeschreven in hun gemeente. Je kan dan maar beter van te voren een media-adviseur in de arm nemen die die zaken eromheen allemaal een beetje regelt. Want dan heb je het zlf tenminste nog in de hand!

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Wietske

Hoi Silvie,

Ik las vandaag je verhaal en ben heel erg benieuwd hoe het nu met je gaat?
Hoop dat je je goed voelt en al een beetje aan het idee gewend bent.
Laat je als het lukt wat van je horen?

Peggy

Terug
Bovenaan