Niet één, of twee of drie....

Sylvie ligt op het moment in het ziekenhuis, haar man laat/liet nog wel
eens berichtjes achter op het juni forum. Daar kun je de ontwikkelingen
omtrent haar zwangerschap volgen.

Verder weet ik niet precies wat er aan de hand is.

Sannes

37+3 wkn

Hi Silvie, ik wil je even heel veel geluk en sterkte wensen als jullie straks vijf kleintjes erbij hebben. Je had het onder andere over het finaciele gedeelte. Ik weet niet of je daarover inmiddels al ingeligd bent? Maar bij meer dan een drieling krijg je extra subsidie en luiers, voeding e.d van de overheid. Dat kun je bij de gemeente of belastingdienst aanvragen. Misschien dat je man of jijzelf dat kunnen uitzoeken, ik hoop dat je wat dat betreft wat gerustgesteld bent. Verder zou ik gewoon een oproepje plaatsen. Of gewoon hier in t forum of juli? forum. Je zult versteld staan wat mensen je allemaal willen geven. Laat maar weten hoor! Je wordt vast door veel mensen gesteund! veel liefs

Jeetje, een vijfling. En dan maak ik me druk over de tweeling in mijn buik. Je berichtje helpt  wel om mijn eigen situatie een beetje te relativeren! Als alles goed gaat hebben wij straks 4 kinderen, dat vond ik al  veel.

Ik las gisteren ergens dat je bij een meerling zwangerschap (soms) in aanmerking komt voor thuiszorg. Misschien is het een idee om hier eens over te praten met iemand van het Regionaal Indicatie Orgaan (organisatie die de indicaties afgeeft voor dit soort hulp). Ook kan je verzekeraar je extra kraamhulp toekennen (dat lijkt me geen overbodige luxe straks). Daarmaast zijn er vrijwilligerscentrales in bijna alle regio's. Misschien kunnen zij je helpen aan extra hulp. De landelijke koepel van mantelzorgers en vrijwilligersorganisaties heet sinds kort mezzo (www.mezzo.nl).

Heel veel sterkte,
Eva (augustus platform)

Terug
Bovenaan