Beste Tamar,
Mooi verhaal, dank daarvoor. Mijn vader zei ookal dat er mogelijk een andere kleinere reden bij zit, maar toen ik daar met moeder over sprak, zei zij dat dat 'maar heel weinig woog'... dus...
Zij vindt het vooral een probleem dat ik jong ben en nog zoveel kan, en dat de relatie tussen mij en mijn vriend nog 'te jong' is.
Wat betreft het hard proberen. Dat heb ik inmiddels al opgegeven. Mijn moeder is heel hard in haar opmerkingen (in alle opzichten, ook tegen vreemde mensen) en dat kan inderdaad ook heel hard aankomen. Ik laat haar nu, wat dat onderwerp betreft, met rust. Ze weet, dat als ze er nog over wil praten, dat dat mag bij mij, maar zij moet erover beginnen.
Gelukkig zijn we dus al een tijdje voorbij de vraag waarom. We waren meer beland bij het punt, wat wil je nog dat ik doe/zeg? Daar zijn we vast gelopen, gezien mijn vriend en ik toch gaan proberen een kindje te krijgen en zij wilde dat ik het min. een half jaar uit ging stellen. Wat overigens ook wel grappig is, want over 3maanden is het een half jaar geleden dat ik stopte met de pil, en de kans is er natuurlijk dat ik dan nog niet zwanger ben. Iets wat ik ma ook wilde vertellen, maar zij dacht dat ik zo snel zwanger zou worden, dat kan je toch nooit weten!?!?
Mij ma zei zelf ook, zij zag het niet zo aankomen, ze dacht ik dat nog lang niet wilde. Ik heb gezegd dat ik haar begrijp, dat ik misschien later ook wel zou schrikken als mijn dochter van 20 zegt dat ze kinderen wil. Maar er zijn meerdere factoren dan constant die nadruk op mijn leeftijd. Mijn vriend is bijvoorbeeld bijna 29...
Natuurlijk zal mijn moeder het uiteindelijk accepteren. Alleen is het soms lastig dat ze zo fel reageert.
Leuk dat je zelf in verwachting bent van de derde alweer! Geniet ervan!
Gelukkig kon ik altijd al goed met me ouders overweg, dus uiteindelijk zal dit de band alleen maar sterker maken, denk ik.
Maar toch bedankt!
Groet,
Tessa