niet ingedaald

Mijn baby is nog steeds niet ingedaald. Betekend dat ik moet gaan liggen als mijn vliezen breken. Nu ben ik vergeten te vragen, waarom dat moet. En of je dan moet blijven liggen tot dat de bevalling begint? Wat dat kan dan nog 24 uur duren. Groetjes!  

Hoi,

Als je baby nog niet ingedaald is en je vliezen breken dan  moet je inderdaad gaan liggen. Dat was in mijn geval ook zo. Als mijn vliezen zouden breken moest ik gaan liggen en de vk bellen. Zij zou dan komen kijken of de baby inmiddels wel ingedaald was. Mijn bevalling begon met weeën. Omdat de ontsluiting niet vorderde moest ik uiteindelijk naar het ziekenhuis waar ze de vliezen hebben gebroken. Mijn zoontje is pas later  tijdens de bevalling ingedaald.

Succes.

Groetjes,
Nelly.

Je moet gaan liggen omdat er een kleine kans is dat de navelstreng bij het breken van de vliezen tussen het hoofdje en de uitgang komt te liggen. Dan kan deze worden afgeklemd en je kindje kan  zuurstofgebrek krijgen. Door direct te gaan liggen haal je de druk van het hoofdje eraf. Als de VK is geweest en dit gecontroleerd heeft dan kan je gewoon weer alles doen wat je wilt. De kans is geloof ik maar 10% dat je bevalling begint met het breken van de vliezen. De rest begint met weeen.

Ingeborg

Hallo,

Ik moest vandaag ook naar de verloskundige en ook mijn baby is nog niet ingedaald. Ik ben vandaag 36 wk en moet maandag naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er misschien iets in de weg ligt, bijv. de placenta afwachten dus.
Maar het kan echt geen kwaad, mochten de vliezen breken direct gaan liggen en dan de verloskundige bellen.....
Wel een prettig gevoel om te weten dat jij en ik niet de enige zijn en maar hopen dat ons ukkies alsnog gaan indalen...

Liefs van mij.

Hoi!

Hier je mede-niet ingedaalde zwangere! Dat jij een echo krijg joh! Dat is geluk bij een ongeluk. Bij mij doen ze dat niet. Ga ik de volgende keer toch ff naar vragen. Het enige wat ik een beetje eng vind, is dat ik misschien niet meteen in de gaten heb, dat mijn vliezen zijn gebroken (kan nl ook met een klein scheurtje beginnen) En dat ik dan door loop en de baby er iets aan over houd. Waar ik ook nog nieuwsgierig naar ben, is wat als ik wel bij die 10 % hoor, en de vliezen breken maar de bevalling nog niet. Dan moet je blijven liggen...wordt je misschien ingeleid? Ik loop weer veel te ver vooruit, moet ik ook iet doen!

Bedankt voor de reacties!

Hoi hoi...

Hoeveel weken ben jij nu?
Weet je ik vind het zo'n gek idee dat je direct moet gaan liggen stel dat ik in een supermarkt o.i.d. sta en mijn vliezen breken, daar ga ik toch niet liggen?
Misschien moet ik er maar vanuit gaan dat dat niet gebeurt maar toch wel een beetje een raar idee.
Ben jij ook zwanger van je 1e, want het blijkt dat het alleen dan van belang is? Mijn zus is 3 wk geleden bevallen van de 3e en haar kindje is pas 3 dagen voor de bevalling ingedaald, dan schijnt het veel normaler te zijn.
Nou ik wacht maandag de echo af, nog even babytje bekijken ook wel weer leuk en stiekem hopen dat hij/zij dan is ingedaald.
Groeten van mij

Hoi!

Ik ben 37 weken en 1 dag zwanger...gaat de goede kant op dus! Ik vind het ook een maf idee van dat liggen. Vooral als de weeen dan nog ff op zich laten wachten. Laat ff weten hoe de echo is gegaan! Succes!

Terug
Bovenaan