niet ingedaald

Hoi,

Ik ben morgen 40 weken en mijn kindje is ook nog niet ingedaald! De verloskundige zei wel dat ik echt niet midden in de supermarkt hoef te gaan liggen, haha! Maar wel zo rustig mogelijk naar huis en meteen bellen. Misschien verschilt het ook hoeveel ruimte de baby nog heeft? De vk heeft bij mij afgelopen dinsdag inwendig onderzoek gedaan (brrr... niet echt m'n hobby), en ze zei dat het wel al een beetje tegen de bekkeningang aanligt - beter dan helemaal los boven de bekkeningang dus.

De reden voor het gaan liggen is dat als je blijft staan/rondlopen, een armpje of (erger) de navelstreng kan uitzakken, nog voor het hoofdje dus. Als de navelstreng uitzakt, is dat een complicatie - meestal krijg je dan een spoedkeizersnede. Maar volgens mijn verloskundige komt dat niet zoveel voor. Sowieso begint de bevalling meestal met weeen en niet met het breken van de vliezen, en tijdens de weeen daalt de baby dan meestal gewoon met het hoofdje in. Dat is wat ik ervan weet - ik zou het voor de zekerheid nog even aan de vk vragen als je het niet vertrouwt!

Heel veel succes met de laatste loodjes!
~Hilde

Hoi hoi, ik ben 9 weken geleden bevallen van een dochter.
De vliezen braken snachts in bed, en de baby was nog niet ingedaald.
Ook was ik nog net geen 37 weken zwanger.
Ik ben toen blijven liggen en moest met de ambulance naar het ziekenhuis.
Ik mocht geen stap meer verzetten.
Fenna is pas 41 uur later geboren, dus al die tijd lag ik in bed, ik mocht zelfs niet meer naar de wc!!!! (die drie meter verderop was...).
Maar goed, als het beter is voor de baby dan heb je het er wel voor over.
Al met al daalde Fenna niet genoeg in en is zij met de keizersnee gehaald.
Groetjes, Alida.

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-04-2007 11:53:50'));

Ingeborg heeft gelijk, het heeft met de navelstreng te maken. En ook van die 10% begint met breken van het vruchtwater  is waar.

Groetjes, Marisa

Dat van die 10% weet ik nog net zo niet.
Of het moet toeval zijn.

Ik ben de 1e keer bevallen door gebroken vliezen.. (zonder weeen,..   en niet ingedaald...) dus liggen
64 uur later was mijn dochter er.

Mijn vriendin en 2 collega's zijn ook met vliezen breken begonnen...

groetjes
Jeannette

Hoi hoi,

Ik zou je nog informeren over mijn ziekenhuisbezoek. Mijn baby is nog niet ingedaald maar er ligt niet iets in de weg, dwz het kan nog makkelijk komen.
De gynaecoloog zei dat het nog wel kon gebeuren tijdens de bevalling, ook bij een eerste.....
Helemaal niets aan de hand, heb wel weer leuk een echo gehad, onze uk was al behoorlijk groot, nu naar schatting 6 pond mooi gewicht al he!
Maar ja kan ook ieder moment geboren worden.
Ik zou je dit nog laten weten, hoe is het verder met jou? Ook nog niet ingedaald?
Ik hoor vast wel van je.
Groet Biate(morgen 37wk)

Hoi Biate!

Fijn om te horen dat alles er goed uit zag op de echo!
Ik ben ook naar de vk geweest. Ging een beetje vaag vond ik. Ik moest zelf alles vragen. Dus ook na afloop of het was ingedaald of niet. Heel verbaasd reageerde ze "ja hoor" Ze voelde het ook op een andere manier dan dat ze de vorige keer deden. (moest ik mijn benen optrekken) En twijfelaar als ik ben, vraag ik me af of ze er wel echt goed naar gevoeld heeft. Vooral omdat ik er niks van heb gemerkt. Ook niet het idee heb, nu meer "lucht"te hebben. En ook niet meer moet plassen, wat je wel vaak hoor. Stel dat mijn vliezen breken en ik loop gewoon door en het kindje is toch niet ingedaald. Ze zei trouwens ook niet of het al vast ligt of niet. ( schiet me nu te binnen)
Maar goed dinsdag ga ik voor de herkansing. Dan ga ik ook maar eens vragen hoe groot hij/zij is. Heel veel succes jij met de laatste loodjes en nu maar hopen dat het snel gaat indalen! Liefs!

Nog even een reactie op je laatste berichtje: de vk voelt bij mij al een aantal weken met opgetrokken benen of de baby is ingedaald, dus dat klopt wel hoor! Als je wilt weten of de baby al "vast" ligt of niet, kun je op je zwangerschapskaart kijken (ik neem aan dat je die elke keer meekrijgt van de vk), daar staan afkortingen op. De afkortingen zijn:

cbbbi: caput (= hoofd) beweeglijk boven bekkeningang, dus nog niet ingedaald, maar wel met het hoofdje naar beneden (bij mij lag de baby tot 35 weken in stuit)

cbibi: caput beweeglijk in bekkeningang: deels ingedaald, maar het hoofdje kan nog wat heen en weer bewogen worden

De derde afkorting ben ik even vergeten (mijn baby is nog niet helemaal ingedaald), maar die heeft dus geen "b" op de tweede plek: het hoofdje is dan zover ingedaald, dat de verloskundige het niet meer kan bewegen.

Trouwens wel suf van je verloskundige dat ze je niet duidelijker informeert, vooral als de baby tot nu toe nog niet was ingedaald! Veel vragen stellen hoor, ook tijdens het onderzoek. Gewoon vragen waar ze nou eigenlijk naar voelt, etc. Als je dat weleens vergeet (daar heb ik ook last van) moet je gewoon thuis een lijstje maken van je vragen en dat tijdens de controle oplezen, zodat je niets vergeet.

Veel succes ermee!
~Hilde 40w5d

Hallo!

Mijn babytje was ook nog niet ingedaald maar wel met het hoodje naar beneden en ze heeft op de kaart bbbi neergezet.
Gister weer geweest en het hoofdje was al wel dieper ingedaald en ze kon het ook niet meer wegdrukken maar toch twijfelde ze of hij helemaal is ingedaald, op de kaart heeft ze kl.s neergezet (wat dat ook moge betekenen)
Voor de zekerheid moet ik wel plat gaan liggen en meteen bellen als de vliezen zijn gebroken.
Bij mij voelt ze eerst als ik lig met de benen plat en daarna met opgetrokken benen dus dat is wel normaal.

Gr bijna mama (nog 2 weken te gaan)

Terug
Bovenaan