Niet naar de peuterspeelzaal?

Mijn zoontje word in december 2 maar nu krijg ik al een brief om hem op te geven voor de peuterspeelzaal voor als hij 2,5 jr is.Ik was niet van plan om hem naar de peuterspeelzaal te doen.Ik vind het idee helemaal niets.Zijn er nog maar moeders die hun kindje bewust niet daarheen doen?
 
mag ik vragen waarom je het niks vind dan??

mijn oudste vind het geweldig en de jongste vind het ook altijd leuk als we de oudste samen wegbrengen,ze mag zelf zo rond november naar de PSZ.
ik kan me er op verheugen,en dan niet om de reden dat ze dan even buiten de deur zijn en ik dan een paar uurtjes rust heb.
als zij in november heen gaat hoop ik in december te bevallen van een 3de,dus de rust is ver te zoeken haha.
maar de meiden vinden het echt geweldig.
 
Ja, idd, waarom vind je het niets??
Ik heb juist begrepen dat een peuterspeelzaal juist een hele goede voorbereiding is voor als ze straks naar school gaan. Hier leren ze ook met andere kinderen te spelen.
Mijn zoontje stond wel ingeschreven, maar omdat hij nu naar de cresh gaat was een peuterspeelzaal een beetje overbodig.
Mijn zoontje vind het trouwens ook hartstikke leuk om naar de cresh te gaan.

Ik ben zelf vroeger ook naar de peuterspeelzaal geweest en kan me nog vaag herinneren dat ik het daar erg leuk vond, mijn moeder heeft zelfs nog een beschilderd bord dat ik daar gemaakt heb...

Groetjes Nika
 
hoi,

nee hoor dat is niet raar wat je zegt. elk kind is anders en de een is er vlugger aan toe als een ander kind.
ik zou hem wel alvast inschrijven en dan kan je altijdt nog bekijken waneer jij hem er aan toe vind, anders gaat er wel weer misschien maanden overheen als je denkt nu is het tijdt.
succes.
monique
 
het duurt dus in feite nog best een poos voorat hij naar de PSZ kan.
mss kun je dan beter beslissen of hij er aan toe is of niet.
de ontwikkeling gaat razendsnel bij die kleintjes en voor het zelfde is hij er dan echt wel aan toe.
mss dat je zelf ook aan het idee moet wennen en er ook naar toe moet groeien,maar je hebt dus nog tijd genoeg.
 
Hier gaan kindjes gelijk na de 2e verjaardag, maar de mijne mocht vanwege omstandigheden 6 weken voor zijn 2e verjaardag al gaan. Hij was dus nog 1. Hij heeft er wel aan moeten wennen maar toen ie eenmaal gewend was toen had ie het de hele dag over 'school'. Hij begint na de vakantie aan zijn tweede jaar op de psz en hij mist het nu in de vakantie wel.   Ik ben laatst naar een basisschool gaan kijken om die voor hem uit te zoeken en toen ik daar rondliep hoorde ik de kleuters het eetliedje zingen dat ze op de psz ook zingen. Lijkt me heel vertrouwd voor zo'n kleuter die net naar school moet dat ze sommige dingen al gewend zijn.
 
Terug
Bovenaan