Niet naar de peuterspeelzaal?

Charlotte(2) gaat ook niet naar de peuterspeelzaal. Ik ben zelf gastouder en ze komt genoeg met andere kindjes i aanraking. We spelen samen en we knutstelen. Als ze 3 is zien we wel weer verder, maar denk he eerlijk gezegd niet. De sociale contacten heeft ze al.
 
Hallo,
mijn zoontje gaat niet naar de psz maar al vanaf dat hij 3 maanden is 2 halve dagen naar het KDV. Ik ben nl gewoon blijven werken en om hem alleen maar naar opa en oma te brengen vonden wij geen goed idee.
Ik denk dat een psz of kdv erg goed is voor een kindje. Niet alleen om te leren met andere kindjes om te gaan maar ook om te leren dat er op een ander plek andere regels gelden. Daarnaast vind ik het een goede voorbereiding op de kleuterschool. Maar dit is mijn mening en ieder het zijne hoor.  
Ik  merk  wel dat mijn zoontje het er geweldig naar zijn zin heeft. Hij kijkt er echt naar uit om erheen te  gaan en  lekker te  spelen met zijn vriendjes en vriendinnetjes.
Groetjes Jeanette  
 
Daan van 2 gaat overmorgen naar de psz. Ik ben vorige week met hem daargeweest om nog wat dingetjes door te geven, en sindsdien is hij constant bezig over " school " en "leuk". We gaan eerst een uurtje samen, dan een uurtje alleen, en dat wordt opgebouwd tot een ochtendje, twee keer per week. Als het niet gaat, doen we gewoon een stapje terug.
Ik woon in een klein dorpje, en in Daan's groep zitten een stuk of 7 kids. Lekker overzichtelijk dus. Bovendien is het aan de overkant, dus bij probleempjes ben ik er binnen de minuut ! Nee, hoor, Daan mag lekker gaan, maar volg vooral je eigen gevoel, en vooral dat van je kindje !
 
Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt hoor!
Ik heb het bij de oudste ook geprobeerd, maar die vond het helemaal niks; elke keer huilen bij het  weg brengen. Ik ben er maar weer snel mee gestopt.
Sociale contacten kunnen ze ook op andere manieren opdoen. En zij heeft er echt geen problemen mee gehad toen naar de kleuterschool moest.
Ze moéten nog zo lang naar school.
Sil
 
hoi
onze dochter is gisteren voor het eerst naar peuterzaal geweest.en ze heeft genoten,en maar vertellen wat ze heeft gedaan heerlijk toch om te horen. onze zoon is ook altijd naar peuterzaal geweest die vond het ook hartstikke leuk om daar naar toe te gaan.
anders doe je het zo vraag je aan de leidster of jekind gewoon een morgen of middag mag mee draaien en dan vraag je dus van hoe die het heeft gehad en dan beslis je daarna wel of niet misschien ook een oplossing.
groetjes
 
Ik vind de psz ook niet nodig... Kinderdagverblijf trouwens ook niet...!!! Ik vind dat ze al zo veel moeten, ze moeten al met 4 naar school. Dat is  vroeg genoeg.  Tot die tijd, lekker thuis en kindjes uit de buurt.
Het ergste vind ik dat ik mezelf altijd moet verdedigen waarom ik mijn dochter niet naar een psz wil doen.  
Ik denk dat het meer is voor de ouders als voor de kinderen. Ik ben zelf vroeger ook niet naar de psz geweest en ben wel een sociaal mens geworden.
Lekker doen wat je gevoel je ingeeft!!!
 
hallo,

mijn dochter is nu voor het eerst op de psz ze is dik 2 jaar, ik vind het moeilijk omdat ze huilde ,maar ik vind het ook erg belangrijk dat ik het wel een kans geef. vaak zijn kinderen van 2 jaar makkelijker te wennen aan de psz dan kinderen van 3 omdat deze al veel meer een duidelijk belevingswereld hebben.

het verschil vind ik met de kdv of andere soorten van sociaal contact dat in ons geval iig de kdv weinig op gebied doet van voorbereiden op later onderwijs. niet dat ze meteen moeten leren op de psz maar de psz is meer dan alleen knutselen en leren spelen met elkaar. wat dus bij ons wel het geval is bij de kdv enzo.

maak iig een goede keus en probeer ze niet te beschermd op te voeden. juist een psz en de gelegenheid te ontdekken zonder mama maakt ze zelfstandiger in het latere leven. en dat vind ik erg belangrijk.
groetjes feyline
 
Een kdv en een psz hebben ok twee totaal verschillende doelstellingen.
Een kdv is vooral voor de opvang van kinderen waar de ouders van werken. Een psz voornamelijk voor het sociale contact en de voorbereiding op de kleuterschool.
Hoewel, als je een goed kdv hebt, zijn ze er daar ook mee bezig.
Sil
 
Terug
Bovenaan