niet terecht kunnen bij de HA

A

Anoniem

Guest
Hoi dames....

Pff ik zit met een dilemma zeg.
Ik belde net de huisarts om een afspraak voor VANDAAG te maken voor Kyra omdat ze sinds zaterdag alles uitkotst. Ze heeft geen diaree en ook geen koorts. Verder slaapt ze alleen maar en de kleine beetjes die ze wel drinkt moet ze hard voor werken om ze binnen te houden Ze begint namelijk gelijk te kokhalzen.
dus ik had @*�(@�assistente aan de tel en die zegt doodleuk. je eigen ha is er vandaag niet... dit is niet dringend genoeg morgen bel je maar weer....
Nou kwijlt Kyra de laatste paar weken steeds meer maar nu dus helemaal niet meer. Ik ben echt bang dat ze aan het uitdrogen is. Die assistente zegt ook nog doodleuk dat ze bij wijze van een hartaanval moet krijgen wil te terecht kunnen vandaag.....
Ben echt zo ontzettend boos nu.....
Dit kan toch niet?? Kyra laat nooit snel merken of er wat met haar is... Pijn kent ze bijna niet en zij heeft denk ik een motto: altijd blijven lachen. Je merkt dus erg weinig.
Maar ik weet dat er echt wat aan de hand is... wat moet ik nou?
En wat hadden jullie gedaan in mijn situatie??

Liefs,

Frieda

Hoi Frieda,

Ik $*^%%*^&*%^$^$#^ even met je mee. Waarom nemen ze moeders nu niet serieus?!? Je belt toch niet voor je lol!!!! Ik zou terug bellen en aangeven dat jij het wel dringend genoeg vindt voor een afspraak. Werkt ze dan nog niet mee, dan zou ik een andere praktijk bellen, daar een afspraak regelen en morgen contact opnemen met je eigen HA omdat het gewoon geen stijl is zo!

Groetjes, Karin

PS: Misschien is er vandaag wel een arts bij het CB. Ik weet niet of je een beetje vertrouwen in hem/haar hebt?

jee zeg onvoorstelbaar!!!! Dit is toch ongelofelijk.
Ik zou meteen een andere ha bellen!! doen ze hier niet al te moeilijk over. Heb namelijk het geluk (ahum) dat mijn ha altijd de schoolvakanties vrij heeft en ik dus ook.

Maar goed, Meid ik zou echt gaan bellen hoor, helemaal met jullie achtergrond en met het gedrag van je meisje.

succes ermee

liefs daan en vera

Hoi meid,

jeetje zeg!! Wat een k*twijf die assistente!! Hoe ken zij nou vanuit de telefoon zien hoe erg het is?!?! Ik ken me hier zooooo kwaad om maken hé!!!
Ik ben het met de vorige reacties eens... Ik zou echt naar een andere HA bellen, die wel de tijd neemt voor jullie. En gwn uitleggen wat die assistent gezegd heeft.
Dit kan toch niet?!?!

Laat je ons nog weten hoe het is gegaan??

Sterkte meid!!

Liefs Debby.

Hoi Frieda,

Erg vervelend allemaal. Helemaal omdat jij vindt dat je meisje wel ziek genoeg is. Ik zou nog een keer terug bellen en zeggen dat jij wilt dat er vandaag nog een afspraak komt mocht ze dit weigeren dan zou ik haar ook vertellen dat je dan een andere arts gaat bellen. En anders gewoon meteen om 17.30 de huisartsenpost bellen. Dan is er vandaag toch naar haar gekeken.
Sterkte!!

liefs

Linda

hey Frieda,
hoe is het nu met jullie meisje? En al weer de HA gebeld?
ben benieuwd, beterschap en succes ermee.
liefs Saskia.

Hoi,

Gaat nog niet beter met Kyra. Als ze ook maar iets binnen krijgt zit ze gelijk te kokhalzen. Zelfs met het kleinste beetje water. Verder slaapt ze veel. Als ze wakker is is ze wel vrolijk. Weet niet of ze verder pijn heeft ofzo. Koorts heeft ze ook niet.
Ik heb besloten om tot 5 uur te wachten, dan kan ik de dokterspost bellen.
Als ze haar dan daar ook niet willen zien omdat het volgens hun niet dringend genoeg is ga ik naar de eerste hulp. Wil absoluut niet tot morgen wachten!! Ben zo bang dat ze uitdroogd. Ze heeft nog wel een ieniemienie plasje gedaan vandaag maar als het zo door gaat blijft het daar ook bij... ze heeft namelijk pas 100cc aan vocht op terwijl ze normaal dan al een fles melk en een fles sap op heeft. plus het nodige eten waarvoor dat mondje dan open gaat. Ze heeft nu alleen nog maar water op. vind het maar een eng idee.
Morgen vraag ik ook een telefonisch consult aan met mijn eigen huisarts. Ik wil dat er afgesproken word dat als ik bel dat er ook naar haar gekeken word. Ze is al zo veel ziek geweest. Ik maar me gewoon zorgen.

Ben net nog even naar mijn werk gereden om wat werk op te halen wat ik thuis kan doen. De buuf heeft even opgepast. Ben blij met mijn lieve buuf. Straks komt ook de oppas nog ff bij dropje kijken hoe het met haar gaat! Kan nu ook wel wat gezeldschap gebruiken!
Op mijn werk reageren ze gelukkig nooit verkeerd.... Ze vinden het vervelend genoeg voor me. Daarnaast vinden ze het nog onwijs dat ik me nog zo inzet. Ontslagen zal ik dus niet worden. Ook is er al een oplossing als ik aan het eind van het jaar geen vrije dagen meer heb. Aan alles word daar gedacht zodat ik me niet opgejaagd voel. Daardoor wordt ik ook gemotiveerd om nog wat werk mee te nemen naar huis!

Zo... Heel verhaal maar wel ff lekker om van me af te schrijven!!

En erg bedankt voor de tips.....

Liefs,

Frieda

Sorry hoor maar je laat je toch zeker niks vertellen als het om je kind gaat jij bent haar moeder en jij voelt heus wel of er iets mis is. Als ik jou was zou ik helemaal niet wachten en meteen naar de spoedpost gaan en het verhaal uit leggen. Als er iets gevaarlijk is bij die kleintjes dan is het wel uitdrogen, en als ik je verhaal goed begrijp duurt dit al een paar dagen. Als je dit niet prettig vind zou ik iig even naar de apotheek gaan en ORS halen, Dit zorgt ervoor dat ze het vocht iets beter vast houdt.

Nou sorry voor de hele stortvloed, maar ik hoop dat het gauw beter met haar gaat. Sterkte.
Gr. Patricia

Terug
Bovenaan