nieuw april forum

hoi hoi alle april mama s,

Ik heb gisteren een test gedaan en duidelijk ook 2 strepen. Vanmorgen nog 1 gedaan, haha. Kan het niet geloven eigenlijk.
Ben ook net gestopt met de pil en daarna niet weer ongesteld geworden. Ben nu een dikke week overtijd. Maar hoe kan je nu uitrekenen hoe lang je al zwanger bent?
Ik ben zelf ook in april jarig, dus ben benieuwd.
Rond welke tijd moet je eigenlijk naar de dokter gaan? Dit zou onze eerste worden.
We zijn net 2 maanden getrouwd. Allemaal erg spannend. ieeeeeh.
Maar april is een erg mooie maand. Heb je de hele winter een extra kacheltje bij je, niet verkeerd.

Iedereen gefeliciteerd natuurlijk en geniet ervan.

Groetjes Berber

Hoi Berber,

allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Zelf ben ik nu 7 weken zwanger van onze eerste  en kan het nog steeds niet altijd geloven, komt denk ik wel als ik met een dikke buik rondloop.
Omdat jij na je pil gebruik zwanger bent geworden kun je eigenlijk de datum niet uitrekenen, dat is straks wel te zien op de echo bij de verloskundige. Als je niet gelijk na de pil zwanger was geworden, maar al een paar keer gewoon ongesteld was geworden dan kun je bv via het internet laten uitrekenen hoe lang je al zwanger ben. Dan gaan ze er wel van uit dat   je je cyclus weet en wanneer je voor het laats ongesteld bent geworden, de bevruchting vind ongeveer plaats 2 weken na je laatste menstruatie.
Maar voor jou blijft dat dus nog even een verassing.
Je kunt gelijk je huisarts al op de hoogte stellen van je zwangerschap, misschien wil hij je eerst even zien, dat was bij mij wel zo (hij heeft toen wat info van een verloskundige, kraamzorg  en van moeders voor moeders  meegegeven, mijn bloeddruk opgemeten en wat vraagjes gesteld).
Het kan ook zo zijn dat hij het alleen wil weten en dat je dan de verloskundige van jouw keus kunt bellen voor een afspraak.

Liefs

hoi first mum,

7 weken zwanger, gefeliciteerd joh. spannend allemaal he?
bedankt voor je reactie.Ja, het is erg snel gegaan, maar dat hoor je wel vaker.
Ik dacht in eerste instantie dat mijn lichaam gewoon aan het ontpillen was.
Ik heb donderdag een kennismakingsgesprek bij een dokter (omdat we hier pas wonen en nog geen dokter hebben).
Rond de hoeveel weken word er meestal een echo gedaan? oeps, het is voor jou natuurlijk ook allemaal nieuw.
Ik vind het zo raar dat er waarschijnlijk een klein mensje aan het groeien is in je.
Een klein groot wondertje.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf op de baby groep hoofdzakelijk. En dat was wel een raar gevoel gisteren toen ik baby s aan het voeden was enzo.
Leuk he zo n forum, haha. het is alleen een beetje verslavend.

Dag allemaal,

Ik voeg mij bij jullie lijst toe. Ik ben ook zwanger en als alles goed gaat uitgerekend in april 2007.
Mijn laatste ongi was 3 juli, maar volgens mijn tempkaart was mijn ei tussen 22 en 24 juli. Dus ongeveer medio april.

Forum april uitgerekend deed het net nog steeds niet.

Zijn er meer mensen die in verband met meerder miskramen in het verleden een vroege echo krijgen (8 weken)??

Ik heb er 3 gehad voor de geboorte van mijn 1e kind.

Ben dus nu zwanger van de tweede (als alles goed gaat).

gr Sandra

Hier ook 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb dit weekend ook een testje gedaan.. Wat 2!! Ik kon het niet geloven!!!
Ben uitgerekend op 19 april! April is een mooie maand!!!!!

vinden jullie ook niet....

Hoi Sandra D,

Ik heb inderdaad een echo met 8 weken ivm een eerdere miskraam. Eerste controle 29 aug dan ben ik ongeveer 7 weken en dan zal ze zo snel mogelijk een afspraak maken voor een echo!! Heb er errug veel zin in. Maar toch durf ik nog niet volop te genieten, een miskraam is niet niks. Deze heb ik in april gehad, en nu verwacht ik een kindje in april...... ik hoop ook inderdaad dat alles goed blijft gaan.

ook sterkte met afwachten tot de eerste echo, als ik die heb gehad en alles is goed kan ik denk ik wat meer genieten!

GroetjesAV

hoi bambino

April is inderdaad een mooie maand. ben zelf ook van april.

Groetjes Berber

Hoi hoi,

Ook ik sluit me aan  Heb afgelopen donderdag, de dag dat ik ongesteld moest worden een test gedaan. Positief! We zijn helemaal happy en ik ben blij dat ik het hier kan delen. Behalve mijn man weet verder nog niemand het.
Vrijdagmorgen hebben we voor alle zekerheid nog maar een test gedaan,. gek he dat je in het begin zo je twijfels hebt. Ben ook bang dat het mis kan gaan, maar dat zullen er heus meerdere hebben. Dit is mijn tweede zwangerschap, heb een dochter van ruim 4

Heb zin in het april forum!

Groetjes

Terug
Bovenaan