Nieuw eetschema met 6 maanden maakt mama onzeker

Hallo allemaal,

ik wilde graag jullie ervaringen weten over het volgende;

vorige week ben ik bij het CB geweest. Mijn dochter is nu 6 maand (7,5 kg en 66,5 cm) en mag over op fruit en groente. Ik heb haar af en toe al wat fruit en groente aangeboden, maar niet structureel. Ze krijgt nog 5 flessen en dat was eigenlijk niet goed meer. Het liefst zo snel mogelijk naar 3/4 flessen. Hoe moet ik dat dan doen? Dat wordt dan verder niet gezegd.
Dit is haar eetschema sinds deze week;
6.30 uur fles 180 cc, 6 schep en 2 eetl. rijstebloem
+/- 10 uur half potje fruit (4 maand)
11.30 uur fles 180 cc
15.30 uur fles 180 cc
17.30 uur half potje groente (4 maand)
19.00 uur fles 180 cc
22.30 uur fles 180 cc, 6 schep en 2 eetl. rijstebloem.
Ik ben nu wel aan het schuiven en uitproberen, maar weet niet of ik het goed aanpak. Die onzekerheid vind ik absoluut niet fijn! Ik hou van duidelijkheid, haha!
Hebben jullie ook tips?

Groetjes van een onzekere mama

Hey,

Hier nog een mama met onzekerheid. Ik vind het ook lastig om een nieuw schema te vinden.
Tygo krijgt nu:
8.30 fles 200cc
12.30 fles 200cc
15.00 fruit
17.00 groente
18.30 180 water+6+5eetl.rijstebloem met lepel
23.00 fles 200 cc

Zit gelukkig al wel op die 4x melk Maar ben hard op zoek naar een manier om hem de nacht slapend door te brengen. Hij valt na z`n fles van 23 uur gelijk weer in slaap maar wordt elke nacht wel een keer of 6 wakker.... Grr..
Dus tips zijn welkom!

Liefs Marieke

Hallo!
Wat vreemd dat ze daar geen uitleg bij hebben gegeven! Bij mij hebben ze dat gelukkig wel gedaan. :) Laatste fles steeds een half uurtje eerder geven. Op een gegeven moment drinkt ze de laatste fles niet meer op omdat de laatste 2 te kort op elkaar komen. Dan kun je de volgende dag in elke fles 30 water met 1 schep voeding extra geven en de laatste weg laten. (kom je net op wat minder voeding uit, bij mij werkte dit perfect.)
Ela krijgt:
8.00 fles 180 water 6 schep + 2 eetl. rijstebloem
10.00 fruit hapje
12.00 fles 180 water
15.30 fles 180 water
18.00 groente hapje
20.00 fles 180 water 6 schep + 2 eetl. rijstebloem.

Ze is nu 5 maand. Met 4 maand naar CB, binnen 2 dagen zat ik op 4 flessen. (doordat ik rijstebloem ging gebruiken) Ze vond het helemaal prima, en ik nog meer.. :)
Ze hebben zelfs de tijden gezegd waar ik op moest proberen uit te komen. Wil niet zeggen dat je hier aan moet houden, maar dan heb je wel een richtlijn.
8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00
Als je om je werk ofzo toch vroeger die eerste fles wilt geven, doe je die andere flessen toch ook allemaal wat eerder.
Marieke, misschien is het bij jou een idee om 's morgens al fruit hapje te geven, de derde fles vroeger, dan tussen de flessen groentehapje. Dan de pap met rijstepap weer in de fles als laatst om 20.00. Dan gaat hij met een vollere buik de nacht in. Wie weet lukt het!
Succes met afbouwen!
Liefs

hoi

mijn dochter is nu 4.5 maanden:

7 uur 180*6
10uur fruit hapje (2 stukken fruit zelf gepureerd)
12.30 180*6 met 2 eetlepels rijstebloem
14.30 180*6
17.15 groentehap (2 eetlepels groente 1 eetlepel aardappel)
19.00 180*6

soms wilt ze nog een 5e fles om 23.00 uur maar meestal slaapt ze door. Ik heb haar ook nooit wakker gemaakt voor iets. de 5e fles die is weggevallen was om 10 uur dus die is door het fruithaje vervangen.

Succes
Yvonne

Ik gaf ook nog 5 keer voediing en kreeg te horen( nou ja mijn man, want die is naar het cb gegaan) dat ze maar 3 keer bv hoeft.
Wij kregen het volgende schema:
7:00 uur bv
10:00 uur fruit met water/ thee
12:00 uur bv
15:00 uur rijstwafel of korst brood met warter/ thee
17:00 uur groente
19:00 uur bv

Ik hou me nog niet(helemaal) aan het schema want dan heeft ze honger. En water/ thee wil ze niet drinken. Heb al geprobeerd thee met (borstvoeding)melk maar ook dat wil ze niet. Als ik haar dan bv geef drinkt ze wel. Ook de rijstwafel of brood is geen succes.
Omdat ze zo vreselijk veel wakker werd heb ik haar om 22.00 uur telkens wakker gemaakt voor de voeding en dan sliep ze redelijk tot 7 uur. Gisteravond wilde ze niet wakker worden. Dus heb het erop gegokt en....ze heeft tot vanmorgen 7.30 uur geslapen..!!!!!!!!!!

@Marieke, wij hebben dat ook een tijd gehad, soms elk half uur wakker. Wij kregn het advies van het cb om haar "gewoon"te laten huilen. Ik heb het geprobeerd maar ze houd dat langer vol dan mij. Het frustreerde me waardoor ik boos werd. Niemand schiet daar iets mee op dus ik ging er toch uit om het speentje te geven. En nu wordt ze vaak maar 1 of 2 keer wakker en sinds een week vaak helemaal niet meer.
Ik weet dat het heel erg zwaar is maar de gouden tip heb ik niet voor je, helaas.
Heel veel succes en hopelijk kunnen ook jullie snel genieten van een betere nachtrust

Hallo!

Hier ook nog 5 flessen hoor, en wel van 240 cc aangemaakt, ik heb nogal een groot en hongerig kind ;-)

Ik ben vorige week bij het cb geweest en to 6 maanden is 5 flessen prima, daarna ga je naar opvolgmelk toe en dan zijn 4 flessen voldoende. Nu ben ik deze week ook begonnen met wat groenten (hiervoor wel eens wat fruit gegeven, maar niet structureel), maar dat is na een paar lepeltjes wel weer genoeg.

Ik ga zo gewoon een paar groentes aanwennen zodat hij als hij 6 maanden is, al wat makkelijker aan de vaste voeding kan.

Na raar dat er zoveel verschil in zit zeg..
OoK ik ben vandaag naar het cb buro geweest, mijn dochter is 6 maanden en een week.
Ze is nu 70 cm en 8100 gram.

We zijn al met 4 maanden begonnen met fruithapje, omdat we het idee hadden dat ze s middags nog honger had en ik wil niet nog een extra fles geven, ik was net blij dat we op 4 flessen zaten vandaar.

Ons schema ziet er als volgt uit op advies van het cb:
07:00uur 180cc fles met 6 scheppen voeding.
10:00uur 3 eetlepels fruit.
11:00uur eerste instantie een broodkorts en daana een boterham met 180 cc fles met 6 scheppen voeding.(net wat ze dan nog wil hebben)
15:00uur groente en daarna de fles, en dat de fles net laten drinken wat ze op wil en rond 19:00uur de laatste fles 200cc met rijstebloem.

En ze gaat daarna meteen naar bed en slaapt door tot de volgende dag 06:30uur.
Dit doet ze al heel lang.

Ik moet wel zeggen dat als ze eerder wakker is ik natuurlijk de schema naar voren schuift (rest van de dag probeer ik dan een beetje te rekken) .Ook als ze later wakker wordt natuurlijk...

Oeh, wat een mooie schema's!

Warren is nét 6 maanden en sinds 10 dagen zijn we met 'vast' voedsel begonnen, tot die tijd alleen bv op verzoek. Dat betekende bij ons 6 á 7 voedingen per 24 uur. Nu zitten we ongeveer op het volgende schema:

Nachtvoeding (ergens tussen 01.00 - 04.00)
07.00 bv
10.30 bv
14.00 bv
16.30 groente + bv
18.45 bv

Soms komt hij tussen 07.00 en 10.30 nog een keertje, meestal op zaterdag. Komt vast door de 2 dagen creche ervoor.

We gaan de 25ste naar het cb, ben benieuwd wat we dan te horen krijgen...

X
Evje

Terug
Bovenaan