Nieuw eetschema met 6 maanden maakt mama onzeker

Wij hebben elke dag weer een ander ritme, heel handig;)

Julia is nu bijna 6 maanden en het is ongeveer zo:
8.00 210 cc + 2 schep rijstebloem
11.00 fruithap of groentehap + water uit tuitbeker
12.00 180 cc
16.00 180 cc
20.00 210 cc met 2 schep rijstebloem.

Tot 3 weken geleden maakten we Julia nog wakker om 22.30 voor een fles. maar die mochten we eraf halen van het CB. we hadden deze al een beetje afgebouwd om steeds minder te geven. En daarna van de ene op de andere dag de fles weggelaten.
Hier heeft Julia nauwelijks op gereageerd.

Volgende week wordt ze 6 maanden dan gaan we 's ochtends fruit geven en 's avonds groente.

liefs Maartje

hey,

Floors schema is dit:

8 uur 210 cc melk met twee lepels pap erdoorheen.
11 uur fruit
13 uur 210 cc melk + broodkorst
ergens in de middag limonade van diksap en soms koekje of broodkorst
17.30 groente (en als het een nieuwe is die ze niet zo lekker vind dan krijgt ze appelmoes toe)
20.00 210 cc melk

Hier is ze heel tevreden mee. De vierde fles kreeg ze normaal rond 5 uur, maar sinds ze groenten heeft, heeft ze hier niet zo veel behoefte meer aan.

Gebruik het cb vooral als leidraad: je merkt vanzelf wat je kindje nodig heeft!

Liefs,

T

Wat een verschil qua schema`s zeg. Wel grappig om dit zo allemaal eens te zien.
Ook bedankt voor de tips esje en vissen. Daar ga ik zeker wat mee doen!
En nu maar hopen dat ook wij `s nachts weer lekker kunnen gaan slapen!

Groetjes

Nog weer een ander schema:
07:00 uur bv
10:30 bv
14:00 bv
17:15 bv
21:15 bv

We zijn begonnen met rijstebloem, maar daar wil ze nog even niets van weten. Blijkbaar heeft ze nog steeds genoeg.

Groetjes

Hi bij ons is het schema als volgt.
Stan, bijna 6 maanden, 7,6 kg en 70 cm.

6.00 fles 150 cc
8.00/8.30 fruithapje
10.00 fles 180 ~plus rijstebloem
13.00 fles 180 cc plus rijstebloem
18.00 groentehap, maar wilt hij niet altijd, dan krijgt hij flesje in de plaats.
20.00 laatste fles 180 cc

Hij drinkt lang niet alle flessen leeg. Sporadisch wel eens, maar meestal blijft er tussen de 20 en 40 cc over....

Ben ook benieuwd naar een nieuw schema, want Stan drinkt het ´s avonds vaker een fles dan dat hij groente eet....

liefs

Hallo,

bedankt voor al jullie reacties! Ik ben blij dat ik niet alleen ben in mijn 'gevoel'.
Mijn meisje slaapt sinds 3 dagen van 7 tot 7... Ben benieuwd of dit doorzet... Dan zit ik in ieder geval op 4 flessen, yes!

Groetjes

Toch wel geinig al die verschillen van schema's.

Hier is t schema zo..
Bij acht uur smorgens krijgt ze flesje 180cc met 6 scheppen en twee theelepeltjes rijstevbloem-200cc.
Dan krijgt ze tegen twaalf-half een t zelfde weer.
Tegen de middag krijgt ze een paar lepeltjes fruithapje.
Bij vier half vijf krijgt ze weer t zelfde 200cc.
En savonds rond acht-half negen krijgt ze weer een fles en de kleine meid slaapt door tot de volgende ochtend.

Ik moet zeggen dat ze eerst op vijf flessen zat maar toen zag ik op t pak van voeding dat als ze bij de zes kg zijn wel vier flessen mochten hebben.
Heb voedingsdeskundige dr over gevraagd en ze gaven me aan om t gewoon te proberen.
Bij t cb heb ik ze ook zo verteld en ze gaven eerst aan dat t niet goed was maar toen ik zei dat ze eigenlijk fruithapje dr bij krijgt en ze t lekker vond vonden ze t verder wel in orde,de kleine meid heeft nix te klagen.
Binnenkort moeten we weer naar de cb,ben benieuwd hoe zwaar,groot ze geworden is.

Hier het volgende,
ongeveer dan hoor,heb geen superstrak schema.

tussen 1 en 4 nachtvoeding(soms zelfs nog 2!!)maar gelukkig niet vaak meer.

om 8 uur bv
9.30 fruithap vers met liga door de fruithap.
13.30 bv
soms een babykoekje tussendoor
17.30 groentenhapje(hij eet vaak met ons mee of iets eerder)
18.30 bv
21.00 avondpapje
22.00 bv en slapen

hij kan heerlijk eten en drinken en soms krijgt hij nog een slokje bv voordat hij naar bed gaat.zodat hij goed ga slapen
dinsdag weer naar cb ben benieuwd hoe zwaar hij is nu denk rond de 8kg en 70 cm.

trek me niet veel van cb aan.ik doe wat goed lijkt voor mn kind.
hier ook al thee geprobeerd maar dan van lepeltje en dat ging goed,uit de fles moet hij het ook niet hebben.hij denk vast:daar moet toch melk in zitten?
dus misschien een idee om van lepeltje te proberen en ja...er zat wel een klein suikerklontje in bij ons...oeps..maarja zelf thee zonder suiker vinden wij ook heel vies..
liefs jootje

Terug
Bovenaan