nieuw gesprek mexicaanse griep

Zoals iedereen gisteren wel heeft gehoord of gezien op de tv is nu bevestigd door de gezondheidsraaad dat zwangere vrouwen vanaf de 4e maand zich zouden moeten inenten omdat we nu echt officieel tot de risicogroep behoren. Ben nu toch geneigd om me te laten inenten. Wie heeft zijn mening ook veranderd of is nu juist stellinger dan ooit?

Hi Meike,

Ik heb een tijdje geleden al besloten me te laten enten. Vanmiddag krijg ik mijn eerste shot!!
Moeilijke keuze, maar beter voor mij en mijn kleine meid. Wil niet het risico lopen om hele hoge koorts te krijgen met alle nare gevolgen van dien.
Veel succes bij het maken van je keuze!!

Liefs Sonja

Doe het nog steeds liever niet. Er schijnt een nieuwe folder te komen. Ben benieuwd wat daar in staat. Ze brengen je inderdaad aan het twijfelen. Als ik het laat doen. Dan het liefst in de laatste drie maanden. Dan is de baby ook nog een tijdje beschermd na de bevalling. Maar het blijft twijfel alom. Er is nog steeds niemand die zegt dat het geen schade toe kan brengen aan het ongeboren kind. Twijfel, twijfel...

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik mij er nog niet echt in heb verdiept, misschien een beetje mijn kop in het zand gestoken??!!
Maar ik las ergens dat die mexicaanse griep dus longonsteking kan geven en dat de medicijnen die je daarvoor moet gebruiken schadelijk zijn voor je baby??
En dat eventuele hoge koorst niets doet met je baby, dus dat die vaccinatie er alleen voor is om dus te voorkomen dat je een zware longonsteking door die griep krijgt.
Ik neig dus naar geen prik halen, want die koorst die je kan krijgen blijkt dus je baby geen kwaad te doen en hoeveel kans heb je op zo'n zware longonsteking???
Moeilijk hoor vind ik het.

Ik laat zo in ieder geval mijn 2 kinderen inenten. We mogen vandaag al, want mijn man moet vandaag (astma) en dan kunnen de kinderen mee. Over 2 weken (als de officiele inenting gaat plaatsvinden van kinderen) zijn wij op vakantie. Mijn jongste heeft een lichte vorm van astma, dus bij hem twijfel ik helemaal niet. Mijn oudste krijgt dan ook een prik. Voor kinderen schijnt het niet schadelijk te zijn. Maar voor het ongeboren kind is dat nog steeds niet helemaal duidelijk. De hoge koorts die met de griep gepaard gaat, kan leiden tot vroeggeboorte. En zwangere vrouwen in het laatst trimester hebben grote kans op longontsteking en alle gevolgen van dien.

Ik twijfel voor mezelf ook. Mijn oudste heeft astma, dus die laat ik zonder twijfel inenten. Mijn dochter van 2 krijgt ook gewoon de inenting zodra we de oproep krijgen. Maar ik twijfel nog zo ontzettend. Ik ga vanmiddag de huisarts opbellen wat hij adviseerd. Als hij adviseerd om het wel te doen, dan ga ik vanavond voor de eerste inenting. Het blijft kiezen tussen twee kwaden, dus ik kan me ook voorstellen als je je niet laat inenten.

Ik laat me niet inenten, de inenting is niet goed voor je ongeboren kindje en dat risico wil ik niet lopen. Volgens mijn huisarts is de kans ook erg klein dat je het krijgt, en op moment van acuute griepsverschijnselen meteen melden, zodat het behandeld kan worden. Ik ga geen inenting nemen als het schadelijk is voor je kindje. Als ik mij zou inenten en het zou mis gaan vergeef ik dat mezelf nooit.

Terug
Bovenaan