nieuw gesprek mexicaanse griep

Hoi clasce,

Ik sluit me volledig aan bij jou mening. ik ga het ook zeker niet doen. Zolang ze mij niet kunnen zeggen dat die prik echt onschadelijk is voor mijn kleintje in mijn buik ga ik het niet doen, maar ja dat kunnen ze niet zeggen dus... weet ik genoeg. meeste huisartsen kunnen het wel aanraden, maar ze weten gewoon niet wat het doet voor zwangeren.

Hallo allemaal,

Ik heb ook heel lang getwijfeld maar heb inmiddels besloten om het wel te doen. De virusremmers die je kunt krijgen als je wel ziek word, worden normaal nooit aan zwangeren gegeven en zijn misschien nog wel erger. daarnaast is hoge koorts niet direct schadelijk maar kan wel vroegtijdig weeen opwekken. En ja, hoe groot is de kans op een longontsteking, zit daar toch echt niet op te wachten. Tenslotte mijn laatste argument, klinkt misschien dom, maar ik ben al moeder van twee kinderen, vind het daarom heel belangrijk dat er met mij niks ernstigs gebeurt. Vind die twee dan toch het belangrijkst. Niet dat ik heel bang ben dat er wat gebeurt hoor, ben eigenlijk nooit ziek, maar voor de zekerheid.
Zo een heel verhaal, iedereen sterkte met hun keuze. Ik moet donderdag voor de eerste prik. Ben dan precies 18 weken.

Mijn huisarts vind het prima voor de kids...maar ook niet echt nodig! Voor mij vind hij het niet nodig. Al geeft hij wel aan dat hij niet denkt dat het vaccin schadelijk is voor het ongeboren kindje. Volgens hem is de MG niet gevaarlijker dan iedere andere griep, en daar wordt een zwangere vrouw ook niet tegen ingeent... Sterker nog, dat wordt zelfs afgeraden! (door vk en hu) Ik doe het dus niet, laat mijn jongste 2 wel de prik halen.
Dan zijn dus mijn man, ik en mijn oudste dochter niet geent...toch een vreemde situatie...!?!

Ik ga me komende vrijdag laten inenten (ben nu 18 weken zwanger).... Was ook aan het twijfelen maar ik reis elke dag met het openbaar vervoer en de kans is best groot dat iemand me aansteekt, verder heb ik in een aantal medische bladen gelezen dat je kindje dan ook na zijn/haar geboorte beschermd is en dat lijkt mij het beste argument...

Ik heb 'm (na eindeloos lang te hebben getwijfeld) net een uurtje geleden laten zetten. Ik ben al lang blij dat ik nu de knoop heb doorgehakt want al die stress die ik van dat piekeren kreeg lijkt me ook niet goed. Ik heb er in ieder geval alles aan gedaan om me goed te laten informeren en een weloverwogen keuze te maken. Meer kun je niet doen toch?

Ik ga vanmiddag! Ik wilde eigenlijk nog een weekje wachten, maar volgende week zet mijn huisarts geen prikken en daarna ben ik op vakantie. het zal je maar gebeuren dat je het in het vliegtuig oploopt en dan op Bali ergens medische hulp moet gaan zoeken. Nee, dank je. Dus ik ben helemaal om! Ik heb al mijn zwangere vriendinnen gebeld en die gaan het ook doen.

Ik ga morgenochtend mijn prikje halen na lang te hebben getwijfeld.
Wat mij over de streep heeft gehaald is het volgende: ik ben zwaar, en natuurlijk zwanger(waardoor je ook al ademhalingsproblemen zou kunnen krijgen in een later stadium). En bovenstaande icm een longonsteking zou zeer riskant kunnen zijn.

Vandaar dat ik mij laat inenten (vanaf morgen precies 19w in verwachting)

Sonja!

Hi allemaal,

Ik heb heel lang getwijfeld, besloten om het niet te doen en uiteindelijk....heb ik 'm toch gehaald. Reden om het wel te doen was de informatie die ik vond op Engelse sites. Ik zat erg met de vraag waarom niet in de 1e 13 weken inenten, niet inenten bij baby's onder 6 maanden en dan wel bij zwangere vrouwen die meer dan 13 weken zwanger zijn.
In Engeland enten ze alle zwangere vrouwen in (ja, dus ook als je nog geen 13 weken bent) en leggen ze uit dat een baby inenten geen zin heeft omdat het kind nog geen antistoffen aanmaakt. Het is voor een baby jonger dan 6 maanden dus niet gevaarlijk, maar gewoon zinloos. Als zwangere vrouw geeft je je antistoffen wel door aan je ongeboren kindje.
Vandaar dus dat ik het wel heb laten doen. Over 2.5 week krijg ik m'n tweede shot.

Sandra

Terug
Bovenaan