nieuw gesprek mexicaanse griep

Tja Daisy.... fijne huisarts.... hij spreekt zo ongeveer alle verdere artsen tegen. Natuurlijk kun je gelijk aan de virusremmers gezet worden maar weten mensen wel wat dat doet met je ongeboren kindje? Ik heb nu een virus te pakken met veel slijm en kou en ik stik zowat.... laat staan met koorts erbij....

nee, ik was in 1e instantie ook tegen maar nu voor... heb nu al 2 zwangeren meegemaakt waarvan 1 haar baby heeft verloren met 31 weken door de koorts van de MG en de ander ligt compleet geisoleerd in het zhuis... ze durven zelfs geen keizersnede te doen omdat ook bekend is dat de baby het virus heeft... en ze hebben al aangegeven dat ze niet weten welke schade de virusremmers opleveren op het ongeboren kind.... dus zo is het gewoon kiezen uit 2 kwade....

ook hier 1 huisarts die heel stellig is; niet doen.... maar hij is niet zwanger en zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit worden..... maar verder geeft iedereen aan; WEL Doen..... Klink heeft gister ook aangegeven dat nal nieuwe onderzoekresultaten zwangeren zich echt geen angsten hoeven aan te laten praten....... in Australie is hetzelfde vaccin gebruikt op basis van dezelfde entstoffen en daar is niets gebeurd..... kan altijd een uitzondering zijn natuurlijk maar dat is het hele leven.....

Ik denk dat je elkaar op deze manier gek maakt, want iedereen heeft een andere mening. Want op de site van grieppandemie staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat het geen schadelijke gevolgen heeft voor de baby bij een zwangerschap langer dan 14 weken. Dus waar komt het eigenlijk vandaan dat het wel schadelijk is?

Nog een keer een reactie;
Ik denk dat je voor je zelf een keuze moet maken en je daarna neer moet leggen bij de eventuele gevolgen van die keuze.

Succes & liefs Sonja

Hoi!

Hier ook een draaikont. Ik twijfel niet zo erg voor mijn dochter van 2, want die is al 'af' en zij is niet zo'n sterk kind en vaak ziek. Maar voor mezelff en de baby vind ik het gewoon wel iets waar je goed over na moet denken. Ik heb gisteren iedereen in m'n kennissenkring gebeld die er iets zinnigs over kon zeggen en zelfs mijn homeopaat zei: DOEN die inenting, van hem verbaasde het me. Hij zei dat die griep voor zwangeren gewoon heel gevaarlijk was, voor kinderen vond hij het overigens niet nodig. Ik heb nog tot volgende week om erover na te denken, dan gaat mijn huisarts enten. Moeilijks want je moet het zelf beslissen en iedereen zegt wat anders tegen je.

Succes! Groet, Saartje

Ik had het allang besloten om het te doen!
Juist omdat, als je complicaties krijgt, je medicijnen moet gebruiken die zeker schadelijk zijn voor je baby. Je zit echt niet op een antibioticakuur te wachten toch!
Dus voel ik meer voor vaccineren.
16 nov mag ik... maar nu heeft een collega op school zijn kinderen alle drie aan MG...
ik ben nu een beetje bang dat mijn prik straks te laat is!

Dag,

Ondanks alle adviezen ben ik niet van plan om de prik op te halen. Mijn gevoel is er niet goed bij en als ik twijfel wil ik het gewoon niet. Mijn zoon is 3eneenhalf en ik vind het niet nodig dat hij een prik krijgt. Hij is een sterk kind met de 'gewone' griepjes en ziektes.
Dan erbij, ik zit nu in een periode dat het de vorige keer misging (17w5d), en ik wil ook om die reden nu geen prik.

hallo dames,
Mijn man en kinderen zijn zoals gezegd ingeent. Ik had mijn mouw bijna opgestroopt en ........toen durfde ik niet. Ik heb mijn vaccin laten bewaren. Ik denk wel dat ik het ga doen, maaar ik wil iets verder in de zwangerschap zijn. (nu 15 en half, zit net over de grens van 4e maand). Over 2 weken ofzo.

Terug
Bovenaan