Nieuw of niet

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen er eigenlijk bij hun eerste kindje alles nieuw koopt?
Ik vind het nogal moeilijk, ik denk aan de ene kant tja het is toch je eerste kindje en dan wil je toch alles gelijk goed doen.
Maar aan de andere kant, het is allemaal zo veel geld en we hebben het wel maar ja je kindje maakt er maar weinig of kort gebruik van.
Graag wil ik van jullie weten hoe jullie hier tegenover staan en wat jullie wel en niet twee
de hands kopen.

Liefs Noomie 17 weken en 5 dagen van het eerste kindje

hallo

Dit is een keuze die je zelf moet maken, wij willen niet een standaard kamer dus ik denk dat wij een aantal dingen gaan combineren. Het bedje en matras kopen we zeker nieuw de kast hoeven we niet te kopen we hebben namelijk een mooie kast staan alleen de comode kopen we denk ik tweede hands een nieuwe staat niet zo mooi bij de kast omdat die ook niet nieuw is. Maar met tweede hands spullen kun je een net zo mooie kamer maken als met nieuwe. Vaak ziet het er nog netjes uit omdat het vaak maar een paar jaar gebruikt is. Het is maar net wat je van je babykamer wil maken en hoeveel geld je er aan uit wil geven ik ben kraamverzorgende en ik heb al heel wat babykamers gezien van heel duur naar heel goedkoop. Maar ik vind de duurste kamers echt niet altijd het mooist.

Ik ben ook zwanger van ons eerste kindje.
In principe hebben wij alles nieuw gekocht omdat we het mooiste en beste voor onze kleine meid willen maar ook omdat het ons, voor ons gevoel, nog dichter bij ons kindje brengt om er heerlijk mee bezig te zijn en om alles met zorg uit te zoeken!
Een aantal dingen zijn in de loop der tijd gewoon beter geworden (denk bijv aan matrasjes), sommige dingen ook niet.....
Het enige wat ik van mn zus leen (haar dochter is 1jaar) is de buikdrager die ze maar 1x gebruikt heeft en de box (waar ze amper in gelegen heeft!) Ik vermoed dat ik dit wel vaak zal gaan gebruiken dus wie weet koop ik ze met een evt volgend kindje wel zelf!
Ben het ermee eens dat de aanschaf van de "grote" dingen wel wat geld kost maar ik denk steeds maar zo; ik en mn partner zijn al 8 mnd niet wezen stappen, het geld wat we daarmee bespaard hebben daar kunnen we een volledig kamertje kopen!
Je moet zelf helemaal beslissen wat je belangrijk vindt en wat niet! En inderdaad duur is echt niet altijd mooi!!!
Misschien een tipje als je toch een kamertje wilt gaan aanschaffen, kijk eens op www.babyplanet.nl daar hebben ze momenteel een perfecte aanbieding (gratis matras en ledikant bij aanschaf van een 4delige set) en de service is er super!!
Groetjes L81

Ik zal de bovenstaande reactie wel verkeerd lezen maar ik vind het dikke onzin om te zeggen dat je alles nieuw moet kopen omdat je het beste voor je kind wilt! Toen onze dochter onderweg was hebben wij de babykamer van mijn vriend zijn nicht overgenomen. Die zag er prachtig uit, onbeschadigt en met een likje nieuwe verf erop weer helemaal nieuw. Ook de box is 2de hands wederom even schuren en lakken en niemand ziet dat ik er geen 80 euro voor heb betaald. Het geld wat we daarmee uitspaarden hebben we voor haar op een spaarrekening gezet voor later. Denk dat ze op haar 18de blijer is met geld voor haar rijbewijs dan met het feit dat ze vroeger in een nieuw ledikantje lag.

Maar goed iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt

Hoi,

Wij hebben voor onze dochter alles nieuw gekocht, niet omdat dat het beste is, je kindje weet heus niet of het bedje nieuw is.
Maar nu konden we nog alles nieuw kopen, we werkten allebei nog fulltime en als je spullen intensief gebruikt slijten ze wel. Als je dus nog meer kinderen wil is het het voordeligste om voor de eerste alles nieuw te kopen.
Bovendien veranderen veiligheidseisen en is het niet altijd verstandig om spullen tweede hands te kopen en te verven. Mijn dochter bijt overal in en met gewone verf op de box of het bedje is dat niet verstandig.
En oja het was ook heel erg leuk!!!!

Groetjes

Hoi,
Bij de eerste alles nieuw gekocht.
Toch gewoon erg leuk omdat het voor de eerste keer is, en we al wisten graag
meerdere  kinderen te willen als dat zou zijn weggelegd voor ons.En je kunt echt op je eigen smaak afgaan.
Het is leuk om het uit te zoeken.
Ik heb met het bedje zo, dat ik het bijzonder vind dat onze kinderen er ingelegen hebben straks, en ik doe het ook nooit weg.
Laat het staan voor als we ooit kleinkinderen zouden mogen krijgen, als een familiestuk zeg maar..
Dat doe je niet met iets wat je hebt gekegen van een ander naar mijn gevoel.
Iedereen kan zelf het beste inschatten wat voor hem het beste is en belangrijkste.
Nu hebben beide kids er in gelegen, en hopelijk mogen we het ooit nog een keer gebruiken over een poosje....
Doe wat je zelf goed vind..
Dat is toch prima, voor het kind maakt het weinig uit, maar het is gewoon heel leuk en bijzonder.
Groet R

Wij hebben bijna alles 2e hands , ik vind nieuwe spullen voor een baby gewoon te prijzig!
Ik koop liever als ze wat groter zijn nieuwe spullen voor ze waar ze wat langer mee zullen gaan doen.
De enige dingen die we nieuw hebben gekocht zijn de assesoires (basje , aankleedkussen ed.) omdat we die niet gekregen hebben en ze 2e hands bijna net zo duur waren als nieuw. Verder het matrasje , omdat het aangeraden word en omdat ik zelf ook niet op een 2e hands matras wil liggen. Tenslotte weet je niet wat ermee is gebeurd.
Deze zwangerschap kopen we ook een nieuwe maxicosi omdat die van ons anders voor het 3e kindje gebruikt gaat worden en het stoeltje nu 5 jaar is geweest. Men raad aan geen oudere stoelen te gebruiken omdat het plastic toch wat broser word en er haar scheurtjes kunnen ontstaan en men dus de veiligheid niet kan garanderen. Nou hebben we de stoel gekregen van mijn zwager , ik zou hem weer niet 2e hands gekocht hebben.

Groet Xanthe

Hoi, ik koop zo weinig mogelijk nieuw. Veel kleertjes geleend en zelfs tweedehands van marktplaats (leuke merkkleding voor weinig) gekocht. Wat ik wel nieuw koop zijn slaap spulletjes: slaapzak, dekentjes en een bedje.
Kinderwagen en reiswieg heb ik gekregen van vriendin, badje tweede hands van marktplaats etc etc.
Het is mijn eerste zwangerschap maar iIk hoor van alle moeders dat baby'tjes zo ontzettend snel groeien dat het bijna zonde is om het nieuw te kopen. Alles wat je leent is tenslotte ook maar een paar keer gedragen en ziet er nog goed uit. Belangrijke reden om het zo te doen is ook wel omdat ik in frankrijk in de bergen woon en hier heeeeeel weinig te krijgen is. Maar wellicht zou ik in NL hetzelfde doen. Niks mis mee, lekker lenen, kies de leuke spulletjes uit bij vrienden en familie. Is ook gezellig, om lekker bij elkaar op de zolder te snuffelen wat er allemaal nog ligt.
Ik wens je een hele fijne zwangerschap en succes met je keuzes!
Marieke

Terug
Bovenaan