Nieuw of niet

hoi hoi,

ik dacht ook altijd, eerste kindje lekker alles fris en nieuw. nou ......ben er van terug gekomen. Alles is gewoon zo duur heb ik gemerkt en er zijn hele goede alternatieven. We hebben bijvoorbeeld de baby kamer en box van marktplaats gekocht en weet je het ziet er gewoon uit als nieuw ! als je een beetje je best doet kun je voor weinig geld echt mooie spullen krijgen. Er zijn natuurlijk ook dingen die je echt nieuw wil, zo geld voor ons bijvoorbeeld een wandelwagen, al spiek ik ook wel eens op internet hahahaha en inderdaad echt persoonlijke dingetjes zoals alle bad accosoires en kleertjes enz enz
Maar zoals al eerder gezegd, je moet doen waar je je het beste bij voelt !

Liefs Marinte

Bij mijn dochter moesten we onze computer-/naaikamer opgeven voor een slaapkamer. Hier stonden al 2 kasten in en een flipperkast. Die flipperkast hebben we gebruikt als commode (ideale hoogte, alleen wel een antislipmatje onder het kussen) en de kasten heb ik wat opgefrist met een leuk kleurtje.
Ik was de eerste in mijn vrienden-/familiekring die een kind kreeg, dus ik kon niets overnemen van anderen. Daarentegen werkte mijn vriend en ik fulltime en hadden we lage maandlasten, dus genoeg geld voor nieuwe spullen. We hebben toen wel veel geld uitgegeven aan een ledikantje (was helaas een dure miskoop) en een combi-kinderwagen.
Nu is nummer 2 onderweg en heb ik weer wat tweedehands spulletjes opgefrist. Je hebt niet veel geld nodig om een leuke, unieke babykamer in te richten.

Wij zijn eerst rond gaan kijken wat we mooi vonden voor de babykamer.
Nu was ik op marktplaats aan het rond kijken en daar vond ik dezelfde babykamer als in de winkel alleen tweedehands. Ik ben wezen kijken en hij zag er goed uit dus voor een prikkie meegenomen. Ik koop alleen wel een nieuw matrasje.
Zoals een badje,tummietup,luiertas,kruiken heb ik ook overgenomen van iemand die ik ken. De kinderwagen komt van de etos (was laatst in de aanbieding voor 180,- euro)
Dus wij hebben flink bespaard.Het is maar tijdelijk allemaal.
Doe waar jij je goed bij voelt!!!
Succes met verzamelen.
Groetjes Mikkie.

Iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt. Duur betekent niet altijd mooi, maar vaak is het wel degelijk. Wij hebben alles nieuw gekocht, maar lang niet alles was superduur hoor.
Mijn zusje heeft voor haar eerste een kinderkamer overgenomen. Zag er prima uit, maar toen de 2e zich aankondigde, waren de spullen toch wel enigszins versleten. Toen heeft ze een goedkope kinderkamer gekocht, maar deze is na bijna 3 jaar gebruik wel redelijk gammel en niet meer bruikbaar voor een eventuele derde kindje. De laden blijven hangen als je ze opentrekt en de deurtjes zijn een beetje scheef gaan hangen.
Wij hebben een duurder kamertje uitgezocht en daar mankeert nog helemaal niets aan na 2 1/2 jaar. Ik ben net zwanger van onze tweede en het kamertje kan nog prima gebruikt worden.

En je gebruikt een aantal dingen erg kort ......... daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige dingen gebruik je kort, maar wel intensief. En veiligheid voor je kind is heeeel belangrijk .......
Onze eerste krijgt zowiezo op korte termijn een andere kamer. Ze past nu nog wel in het ledikantje, maar ze moet toch naar een groter bed. Die kosten krijg je allemaal op een gegeven moment. Dus over 2 maanden gaan we weer heerlijk spullen uitzoeken voor haar kamertje.
En voor de baby gaan we een nieuw behangetje uitzoeken, zodat de uitstraling van het kamertje weer anders zal zijn. Heeft het kindje toch iets nieuws (hoewel hij/zij dat echt niet weet) en kan hij/zij verder alles gebruiken van zijn/haar grote zus.

Groeten, mam van Laura

Hoi,

Wij hebben bij ons eerste kindje er voor kozen om alle nieuw te kopen. Mede doordat we ons hier gewoon het prettigste bij voelde. Bovendien werkten we toen beide full-time en konden en wilden hier het geld ook aan uitgeven. Bovendien willen we ook graag meerdere kinderen en hadden het idee dat het het geld wel waard was. Natuurlijk kun je ook meerdere kinderen in een tweede hand bedje leggen.

Wij hebben trouwens de box wel geleend maar die blijkt nu veel te diep te zijn. Onze dochter is nu 14 maanden en staat gelukkig maar toen ze alleen nog zat kon ik haar met moeite er uit tillen. Nu bij ons tweede kindje wil ik misschien een andere box omdat het me anders mijn rug gaat kosten.

Succes met kopen van meubels etc.

Groetjes Astrid

Hoi,

Wij hebben de kledingkast, commode en kinderwagen tweedehands, maar het ziet er allemaal super uit! Het wiegje en toebehoren kopen we nieuw. Net zoals alle andere dingen trouwens. Oja, en een box wil ik ook tweedehands kopen, maar verder niets eigenlijk.
Ik vind er niets mis mee om spulletjes tweedehands te kopen en het is echt niet minder ofzo, alleen een maxi cosi zou ik nooit tweedehands kopen, je weet maar nooit wat ermee is gebeurd...
En tweedehands shoppen vind ik net zo leuk als nieuw shoppen!
Veel shop plezier!

Groetjes Mickey (23 wk)

Helloow,

Ik vind het ook onzin om het zo te stellen, omdat je het beste wilt voor je kindje om alles nieuw aan te schaffen. Wat is er mis met tweedehands-spul?

Wij hebben een aantal weken geleden via marktplaats een combi kinderwagen gekocht, die 2 jaar was gebruikt, op de foto zag hij er goed uit, en toen we daar waren hebben we hem nog eens geheel nagekeken...en hij was gewoon zo-goed-als-nieuw.
Incl. maxicosi! Nieuwprijs, 699 euro, en wij hebben hem voor 95 euro kunnen overnemen!

De kamer inrichting, krijgen wij van mijn ouders. Van de Ikea, hebben we al uitgekozen. Online kun je veel leuk spul vinden, soms tweedehands, soms ook niet, maar ik merk wel dat als je ff goed zoekt dat je veel voordeliger uit kan zijn.

Of je kindje nou in een tweedehands buggy, maxicosi, box, bedje, stoelje, kleding zit, als het er toch leuk uitziet...  je kindje merkt het niet eens.
Natuurlijk wil ik het beste voor ons kindje, maar nieuw betekend niet het beste!

Het gaat om de liefde, en niet het geld wat je aan wilt of kunt besteden.

Nens

Hey,

Wij hebben de kinderkamer helemaal nieuw, gwoon omdat we het nergens konden overnemen omdat ik zo'n aparte smaak heb! Dus na heel wat bladen met aanbiedingen voor kinderkamers gekregen te hebben vond ik er 1 die ik wilde hebben en niet al te duur. Het zijn hele mooie meubels die ook gebruikt kunnen worden in de peuter en zelfs tiener kamer! Wel hebben we een kinderwagen en buggy en maxi cosi overgenomen van een kennis, was niet eens gebruikt omdat het allemaal dubbel was gekocht dus 2-hands nieuw. En ik wilde ook graag alles nieuw gewoon omdat dat prettiger voelt, dan dat ik 2e hands koop en ik weet 100% zeker dat het allemaal veilig is.

Groetjes Claudia
28 wkn

Terug
Bovenaan