Nieuw of niet

Hallo,

Wij zijn nog aan het rondkijken maar ik wil liever ook alles nieuw.
Dit omdat wij in de toekomst nog meer kinderen willen en het wel handig is om die oude meubels te hergebruiken. Daarom kiezen wij voor witte meubels, kan je alle kanten mee op. Als je het prijzig vindt kun je het beste spullen combineren, sommige dingen 2e hands en sommige dingen nieuw. Het hangt maar net af van wat je zelf wilt.
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van 2e hands spullen maar als wij het niet konden betalen een nieuw kinderkamertje, dan zou ik ook wel voor 2e handse spullen gaan.

Mijn zus die had ook alles 2e hands en al gauw nadat mijn nichtje 1 jaar was, vielen de spullen uit elkaar. Maar ik moet eerlijk zeggen, ze waren wel leuk (toen ze nog heel waren).

In ieder geval veel succes met het maken van je keus. Je hebt in ieder geval geen gebrek aan tips.
Groetjes,

Marge 18 wken

Ik wil nog even reageren;
Ik heb dus ook tweedehands meubeltje (behalve bedje) en deze zijn nog van uitstekende kwaliteit en heel stevig. Het is natuurlijk net wat je tweedehands koop, maar ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal na 1 jaar al kapot is, het is massief hout...
Het is trouwens niet zo dat we er geen geld voor hebben maar ik vind het persoonlijk zonde om zoveel geld ervoor uit te  geven... De rest van de inrichting kost ons al genoeg....behang, verf en vloer....En aangezien ik geen gamma of praxis behang wil, ben ik daar ook een paar honderd euro armer door...hahahaa en tweedehands behang...gaat een beetje moeilijk hhahaha.

Groetjes Mickey
En veel plezier met tweedehands shoppen.

Hoi

Ik heb bijna alles tweede(derde vierde) hands.
De box en het ledikantje heb ik beide van marktplaats. De box wordt nu nog verkocht in winkels, ik heb er lekker 160 euro minder voor betaald Matras zat al bij het ledikantje, maar die was nog nieuw(en ingepakt). Een tweedehands matras wil ik niet.
De kinderwagen had ik ook van marktplaats, en die gaat nu door naar een vriendin.
Maxi cosi en wandelwagen heb ik ook tweedehands gekregen, allebei in prima staat.
Badje heb ik gekregen, ook 2e hands

De enige kleertjes die nieuw zijn, heb ik gekregen(de 2e 3e 4e 5e hands kleertjes trouwens ook)

Alleen de commode is verder nieuw, maar ook die heb ik voor een prikkie, want er zat een krasje op de bovenkant.

Ook ik heb genoeg geld, maar ik vind het zonde om geld over de balk te smijten, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

ha hallo
ik wilde ff zeggen wij kopen alles van onze vrienden over die gaan voor hin kids grote slaapkamers kopen en wij kopen alle baby spullen over ook de kamer.
gr

Wij hebben het ledikantje en box overgenomen van mijn schoonzus en dit gescheurt en geverfd. Het was veel werk, maar ik ben er blij mee. Ik heb veel eer van mijn werk. De kasten en commode hebben we via een meubelmaker (blankhoutenhuis.nl) en dit zelf geverfd in wit en lime groen. Ben super tevreden!
Saskia, precies 6 maand!

Nou ik lees je berichtje, en ik moet zeggen, ik ben niet van de nieuwe dingen.

Tenminste als ik het geld ervoor hebt. Maar ik heb nogal een dure
smaak, en dan kan ik het niet betalen (ben ik eerlijk in) ook omdat ik
nog steeds geen vaste baan hebt (die ben ik kwijt geraakt toen ze
merkte dat ik zwanger was )

Ik ben dus gewoon lekker op internet gaan snuffelen naar een
kinderkamer en daar heb ik gevonden wat ik zo mooi vond. En zal je ook
eerlijk zeggen, voor 200.- koop je geen nieuwe en zeker niet die wij nu
hebben. Kijk en als anderen nog wat hebben liggen, een box, autostoel,
waarom zou ik dat kopen. Je gebruikt het vaak maar even of niet.  
En BTW waarom wel bij je 1e kindje en niet bij je anderen. Zijn die
minder belangrijk. (ja sorry zo zie ik het hoor)

Dus je moet gewoon doen wat je zelf wilt. Kun je het aanschaffen gewoon
lekker doen. Zoniet of vind je het niet belangrijk so what !!!

succes. Dees

Er was iemand op dit onderwerp die zei dat het schadelijk is om kindermeubilair zelf te verven, maar dat klopt niet helemaal!

De meeste doe-het-zelf winkels hebben een lijn met niet-schadelijke verf speciaal voor de kinderkamer en zelfs voor speelgoed - dus ook veilig als je kind de neiging heeft overal op te sabbelen of er de tanden in te zetten!

Wij zijn van plan om alles tweedehands bij elkaar te sprokkelen... Misschien dat we zelfs een oud dressoir oid kopen en opknappen - extra hoge poten eronder, latten langs achter- en zijkant en je hebt een originele commode. Leuk ouderwets behangetje erachter en klaar!

Veel plezier met de kinderkamertjes allemaal!
~Hilde

Ik heb ook tweedehands spulletjes. En heel erg crea geverft. Iedereen is er helemaal weg van. Ik heb allerlei boekjes afgespeurd naar leuke designs. Er zijn zoveel leuke ideeen tegenwoordig in die bladen om zelf te maken. Een saai kamertje is het allerminst. En je kunt echt iets creeeren wat gewoon niet te koop is.
Kwa verf moet je opletten met het bedje en de box omdat kinderen daar hun tandjes inzetten. Een kledingkast maakt volgens mij niet uit. Of je kind moet zijn tandjes daar ook inzetten hihi. Maar ok dat lijkt me onaannemelijk. Verder heb ik 2e handskledingwinkeltjes afgespeurd naar aparte kleertjes die je niet zo in de winkel ziet liggen. En ook daar heb ik superleuke dingetjes aan over gehouden. Ook kleertjes van zeer dure merken die er nog oppietoppie uitzagen. Natuurlijk heb ik ook nieuwe kleertjes gekocht. Nou ja en de kinderwagen en maxicosi en dergelijke zijn ook allemaal nieuw. Box ook tweedehands gekocht maar die was in feite nog nieuw. 2 keer gebruikt want die mensen hadden hun oude terug moeten sturen naar de fabriek en een nieuwe gekregen en net op dat moment wou de baby er niet meer in. Gordijnen heb ik zelf gemaakt van allemaal leuke stofjes. Ik ben een echte room seven fan. Ik heb er niks van maar ik maak alles in dezelfde stijl. Heel gezellig ziet dat eruit.

Terug
Bovenaan