nieuw of tweedehands

A

Anoniem

Guest
ik vroeg me af wie al zijn babyspullen nieuw gaat kopen en dan vooral de dure aanschaf zoals kinderkamer en kinderwagen of wie er voor kiest om het tweedehands aan te schaffen? en waarom kies je hier voor.?

groetjes

wij hebben voor onze eerste alles nieuw gekocht en zullen dat nu allemaal weer gebruiken.

Wel heb ik een beetje spijt van het kopen van een compleet babykamertje. Het is nog steeds heel leuk, maar de kast zal als onze tweede groter wordt minder praktisch zijn. Ook vraag ik mij af in hoeverre de commode dan nog handig is.
Dus ik denk/ben bang dat we alles straks in één keer zullen verkopen, maar goed dat zien we over zoveel jaar wel weer. Eerst maar eens bevallen en het nog een poosje zelf gebruiken.

gr mama van MD

Hallo,

Tja ik snuffel hier en daar ook op internet, het is al duur zat natuurlijk.

We waren er samen uit. Het kamertje en de maxicosi moest nieuw zijn. Verder krijgen we de kinderwagen van mijn ouders.

De box heb ik voor een leuk prijs op de kop kunnen tikken op marktplaats, we vonden hem beiden erg mooi. Het wippertje hebben we van mijn zus gehad. De kinderstoel duurt nog wel even voordat we hem nodig hebben dus daar wacht ik nog even mee. Ee lieve collega wilde haar badje lenen, ze had zelf geen stallingsruimte er voor meer dus staat het al een hele tijd bij ons.

De verzorgingstas krijg ik als kado van mijn zus en de babyfoon kregen we bij het kamertje.

De flesjes kleertjes, rompertjes pyamaatjes, een goede vriendin is straks uit kleinste kleertjes ze roept nog niets kopen! maar buiten dat wordt dat ook allemaa nieuw.

dat was het geloof ik wel zo een beetje????? ik heb nog   tijd om na te denken haha

ben 19 weken en 3 dagen

liefs
talke

Ik heb bij mijn zoontje een tweedehands kamer gekocht en die ga ik nu voor deze baby ook gebruiken. Het is leuk om het nieuw te hebben, maar echt niet nodig. De baby heeft toch niet in de gaten op welke verschoontafel hij of zij ligt of in welk bedje. Verder heb ik ook niet echt iets bijzonders aan decoratie op de kamer gedaan, ik heb hier en daar wat vlinders gehangen van de xenos om het wat aan te kleden (het word een meisje) maar het behang zat er al op en is neutraal, MIjn zoontje (bijna 3) heeft bijna alle behang van zijn muren getrokken dus de kinderen mogen straks als ze ouder zijn een leuk behangetje kiezen. Maar om er nu veel geld aan uit te geven vind ik zonde want ze trekken het er zo weer af als je pech hebt (of kleuren erop).

Jane 36 weken

Hoi,

wij hebben bij de eerste alles nieuw gekocht. Nu er 2 bijkomen is bijna alles er tweede hands bijgekocht. Bedje, maxi cosi's, kinderstoel, wipstoeltjes, alleen de kinderwagen kon ik geen mooie vinden dus die is nieuw.

Groetjes Miranda 28w+3 d

Hoi,

Dit word ons 1ste kindje en we hebben alles toch maar nieuw gekocht. We zaten er eerst aan te denken om wat spullen tweedehands te kopen maar misschien komen er in de toekomst nog wel 1 of 2 kindjes bij en die kunnen dan ook weer gebruik maken van alle spullen.

gr,
Patricia
37w6d

Hoi,

Wij hebben bij onze 1e een showroommodel kinderkamertje gekocht. Wel wat krasjes, maar verder toch helemaal nieuw en het scheelde enorm in de prijs. Onze 2e gaat er zometeen ook weer gebruik van maken. Bij een 2e hands kamertje zou ik denk ik het matrasje wel nieuw hebben gekocht. Verder veel andere spullen ook geleend en de kinderwagen van een collega overgenomen. De maxi cosi van mijn schoonzus geleend, want daar wist ik zeker van dat er geen ongeluk mee was gebeurd ofzo. Nu zij de maxi cosi zelf weer nodig heeft, heb ik wel een nieuwe gekocht.
Iedereen gebruikt de spullen maar zo kort, dat er best veel goede 2e hands dingen te koop zijn en dan kun je toch een beetje geld uitsparen of dit weer aan andere dingen uitgeven!

Groetjes  Janine  

Helaas had ik net de meeste spullen van mijn zoontje (die ik toen 2e hands gekregen had) weggegeven ivm ruimte gebrek en omdat ik de eerstvolgende jaren nog geen 2e wilde weggegeven.
Een maand later kwam ik erachter dat ik toch weer zwanger was.... Na de eerste shock was ik erg blij, maar om nu alles nieuw te kopen

Ik heb ook geen ruimte voor een baby kamer, dus de kleine komt de eerste tijd gewoon bij ons op de kamer en een commode had ik nog dus we hebben alleen het ledikantje en de badspullen 2e hands gekocht (wel een nieuw matrasje gekocht). De maxi cosie mocht ik gratis ophalen en de kinderwagen heb ik van markt plaats (show model, dus wel nieuw maar goedkoop).

Maar ook als ik het geld (en de ruimte) ervoor had gehad, dan nog had ik denk ik een babykamer van markt plaats gekocht. Ik vind die winkels zo duur (het lijkt wel alsof alles waar baby voor staat dubbel zoveel kost) en mensen gooien tegenwoordig zoveel goede spullen weg; ik vind het gewoon zonde om alles (wat te wassen valt) nieuw te kopen (zou ook nooit een kinderwagen van 900,- euro kopen, vind ik persoonlijk een belachelijk bedrag voor iets waar ze max 3jaar inzitten). En als je sommige dingen nog een verfje moet geven vnd ik dit extra leuk: zo geef je er een persoonlijk tintje aan.

(de inrichting van mijn huis bestaat ook grotendeels uit 2e hands spullen, soms zelfs van het grof vuil gehaald en opgeknapt)

Liefs (hippy) Nika

Terug
Bovenaan