nieuw of tweedehands

Hoi ,

Ik werk zelf bij een tweedehandswinkel en heb uiteraard daar alles vandaan, je moet er een beetje oog voor hebben en zoeken wat leuk bij elkaar past en een beetje door een ouder meubel heen kijken en het ook op kunnen knappen, dat is zo leuk als je er mee bezig bent en fantaseerd hoe jouw beeb er in zal liggen enz ....
je ben bent echt voor een klein bedrag klaar hoor. Toen ik nog net niet zwanger was, kwam er een coplete grenen babykamer binnen zo goed als nieuw, het rook nog naar nieuw hout. Ik dacht toen nog (we waren al een jaar aan het proberen zwanger te worden) Zou ik het kopen??? Maar ja we zitten klein behuisd en ik wist echt niet waar ik het laten moest. Toen ik positief teste, was ik vrij en ik gelijk gebeld om die kamer voor mij te treserveren, laat die nou net een uur geleden verkocht zijn...balen was dat.Ook mijn zus kwam met een heleboel spullen zij heeft nu een kleintje van 17 maand. ik heb 5 zakken kleertjes gekregen die ik nog moet uitzoeken.
dus ik denk maar zo ik kan het geld beter bewaren voor als ze groter zijn want dan zijn ze bewust van wat ze wel en niet krijgen en dan willen ze alles wat de vriendjes en vriendinnetjes ook hebben.
suc6 allemaal met de aanschaf van de babyspullen
groetjes Bonus 18 week en 3 dagen

Oja , wij hebben ook geen babykamer maar een kleine slaapkamer en daar gaat het allemaal gebeuren. wel hebben we veel land, stallen en tuin en paarden, honden katten enz.... en daar zal de kleine net als papa en mama straks een heleboel plezier aan beleven ik zie hem of haar al rondstappen in een boerenpakje met een schepje en emmer om ons te helpen. hihi
nou doei maak er wat van Bonus

Wij hadden/ hebben het vrij low budget gedaan.... onze commode is een  ladenkast die  we al hadden en super ruim! Zitten 6 (grote) lades in, precies commode hoogte, lekker breed, dus naast het aankleedkussen nog ruimte zat voor een mand met luiers, de schone kleertjes etc etc. We vonden die kast gewoon mooi en hebben toen gekeken of dat ook leek op de babykamer... prima!!!

In het begin lagen onze kids in de familie wieg, waar we wel een nieuwe bekleding en matrasje voor hebben gemaakt (bekleding zelf gedaan met mijn moeder, dus ook niet superduur), ledikantje gingen we voor bij de uitverkoop kijken... alles weg... behalve het showmodel! Was bij een (dure) babyzaak, maar wij gingegn we met een bedje van 150 voor 30 euro!! En niks aan te zien hoor... ja blankhout iets verkleurd, maar we wilden het toch lakken, dus eerst eventjes geschuurd en klaaaar nieuw bedje.

Kledingkast hebben we niet op de babykamer.... onze oudste heeft nu wel een kast die hebben we pas gekocht toen hij een grotere kamer kreeg en dat is een gewone (dus niet baby) kast, lekker ruim, kan mee zolang die in huis woont waarschijnlijk!
Op de babykamer hebben wij een (boeken)plank met daaronder een roede voor alle hangkleertjes. Bespaard ruimte, kost niks EN het is nog eens hartstikke leuk om al die kleertjes te kunnen zien (vinden wij).

Toen de jongste onderweg was hebben we een nieuw gordijntje gemaakt, 1 muurtje behangen en het plankje boven de commode geverfd... we waren voor 25 euro denk ik klaar voor een nieuwe kamer  (oké de oudste moest natuurlijk wel een groter bed enzo...)

Kinderwagen was ook een model dat eruit ging,maar wel precies die wagen die we al hadden gezien en graag wilden... maar dan voor minder dan de helft van het basismodel maar dan met alles erop en eraan (voetenzak, regenhoezen, verzorginsrugzak etc etc) van Quinny. Boeit dat nou dat die van een jaar eerder is

Je kant het zo duur maken als je zelf wilt...zelfs als je voor nieuw kiest! Want een gewone ladekast op juiste hoogte kan een hele mooie commode zijn... maar is wel 2x zo goedkoop, want er staat geen baby voor.

groetjes,
Marije

hallo meiden

ik heb heel weinig nieuw gekocht. mijn vader heeft zelf een ledikantje en een
commode gemaakt. alleen dan een nieuw matrasje gekocht. de lakentjes had ik
van me ouders en schoonouders. daar hadden mijn man en ik nog onder gelegen.
kinderwagen van me schoonouders gekregen. de maxicosi en de box van een vriendin geleent. en ga zo maar door. nu moeten we alleen nog een nieuwe maxicosi de andere is alweer terug gegaan en het contact met die vriendin is erg verwaterd. verder hebben we veel voor verjaardag sinterklaas enz gekregen. tja je weet toch meestal niks te vragen
nu moeten we verbouwen en dat gaat mijn vader ook weer zelf doen dus dat krijgen we dan ook weer grotendeels van mijn ouders. ze hebben erg veel over voor hun kleindochter dat nu eenmaal hun prinsesje. en nu krijgen ze nog een prinsesje erbij. de dames worden weer erg verwend. maar ja het zijn hun enigste kleinkinderen en zelf zitten ze goed in de slappe was. zo lang het geen speelgoed is wat ze steeds geven vind ik het goed.
veel liefs hopvrouw

Wij hebben gekozen voor een mix van tweedehands, nieuw en geleend. De meubels voor de babykamer, commode, kledingkast en ledikant hebben we nieuw gekocht. Daarbij hebben we nog wel goed opgelet op de prijs, bij de babykamermeubels kregen we een box geleverd. Dus twee vliegen in één klap.
De kinderwagen hebben we tweedehands op marktplaats gekocht, alles er op en eraan van maxicosi en reiswieg tot een parasol voor 200 euro.
De wieg, bad, standaard en tummytub lenen we van familie.

Waarom we het zo gedaan hebben? Omdat babyspullen echt (belachelijk) duur zijn en ons budget niet zó toereikend is. Ook vind je marktplaats zoveel goede spullen aangeboden, het scheelt echt veel geld.

Groetjes, Line

Wij hebben tot nu toe bijna alles nieuw gekocht.
De kinderkamer hebben we gekregen van mijn ouders, de kinderwagen van mijn schoonouders.
Aan het kamertje hebben we (nog)niet veel gedaan, dat is vorig jaar helemaal opgeknapt, alles is wit en er ligt bruine vloerbedekking.
De wieg waar het kindje in komt te liggen is de familiewieg van mijn vriend en die heeft mijn moeder op nieuw bekleed.
Bij de kinderkamer kregen we een gratis box, de wipstoel en het badje heb ik van mijn schoonzusje gekregen (2e hands).
Alle kleding voor de beeb is wel nieuw, met uitzondering van enkele jurkjes die ik vroeger zelf aan heb gehad.

Groeten Gea 25/3

hoi meiden.ik denk dat een mix van tweedehands en nieuw ook best leuk kan zijn.de kinderwagen en de maxicosi heb ik van mn ouders.wij gaan de wieg gebruiken waar ook mijn zus ik en mijn broer in hebben gelegen en die is nu 37 jaar oud.ik moet alleen even kijken waar ik een matras vandaan kan halen.wie heeft er een tip,voor een ovaal matras.ik ben nu alleen nog aan het kijken waar wij een leuke en knappe commode vandaan kunnen halen.meestal zitten die bij een complete babykamer.gr.karin

Ik heb ons kamertjes tweedehands (alhoewel tweedehands toch nog best duur kan zijn op marktplaats hoor, vond het vies tegenvallen)

Ik vond het (voor ons) onzin om een kamer te kopen van 1500 euro, het heeft amper wat te lijden en wij hadden zo'n kleine kamer dat het toch niet goed tot zijn recht komt.
DUS die hebben we tweedehands gehaald een kamertje die normaal 1500 euro kost (staat ie nog voor in het krantje) voor 200 euro maar dan kreeg ik wel de maxi cosi erbij (gebruiken we als tweede voor bij opa en oma) een complete badset (standaard, badje, alles erop en eraan) ik heb er nieuwe knoppen opgezet want er zaten zulke lelijke op en toen leek ie weer als nieuw na een poetsbeurt.

Kinderwagen en eigen maxi cosi hebben we wel nieuw gehaald vond ik fijn idee en daar dat heeft veel te lijden dus moet ook gewoon goed zijn.

Terug
Bovenaan