nieuw of tweedehands

Hoi,

Ik heb het ledikantje van de overburen gekregen (stond bij hun nog op zolder), het is een mooie grenen met matrasje. Ook het matrasje zag er nog knap uit. De commode heb ik van de andere overburen gekregen (ivm met verhuizing waren ze aan het opruimen), ook een grenen. De commode heeft zoveel bergruimte dat ik geen kledingkastje nodig heb. De kinderwagen heb ik van mijn ouders gekregen, dat was wel een nieuwe. De maxi cosi heb ik van mijn buurmeisje te leen (ik heb geen auto en vond het dus zonde om een nieuwe te kopen, maar wilde niet een tweedehands van een vreemde omdat je dan niet weet wat ermee is gebeurd). Het wipstoeltje heb ik gekregen van een moeder van één van de kinderen uit mijn klas, en is dus ook tweedehands.
Voor de rest heb ik veel kleertje gekregen van een vriendin die vorig jaar in oktober is bevallen (ben zelf ook in oktober uitgerekend).
Wat ik wel zelf gekocht heb zijn dekentjes en lakentjes en hydrofieldoeken en meer van dat soort dingen.
Ik ben alleenstaand en heb dus niet zoveel geld voor spulletjes, maar ik vind het ook zonde om van die mega bedragen te betalen voor dingen die je relatief gezien maar kort gebruikt. Dus vandaar.....

Groetjes Rinszz

Op de buikdrager (BabyBjorn) na hebben wij alles nieuw gekocht. Ik vind op zich dat je heel veel tweedehands kan kopen als je dat wilt, maar de MaxiCosi of een ander merk kan je beter nieuw kopen.

Wat veel mensen niet weten is dat zo'n bak aan slijtage onderhevig is. En dat 'ie bij een ongeluk met de auto wel in optimale staat moet zijn om goed te beschermen. Zeker bij een vreemde weet je niet hoe ermee omgegaan is, dus liefst nieuw kopen of anders hooguit lenen van een heel goede bekende.

Er zijn ook goedkopere ECE goedgekeurde autostoeltjes dan MaxiCosi. Als vanaf zo'n 80 euro.

hoi,

de meubeltjes hebben we tweedehands gekocht, wel nieuw matrasje en beddengoed. de kast die erbij zit is erg mooi en die blijft ook als   onze tweede naar een groot bedje gaat (of er moet iemand zijn die de hel set wil overnemen)

we hebben maxicosi nieuw gekocht, net als de wagen, gewoon omdat we dat veiliger vonden en een nieuwe wagen vonden we fijn. geen bekenden van wie we een wagen over konden nemen.
camping bedje wel gekregen van vrienden, die we in de zomer heeel veel gebruikt hebben als buiten bedje!!! zo'n klamboe hoes eroverheen en baby lekker in gezonde buitenlucht slapen!!

nu komt de tweede en die krijgt veel van oudere zus, maar hebben wel ook nieuwe kleertjes gekocht, lekker zacht en schoon!!

lekker genieten van al je aankopen, al zijn ze niet nieuw, voor jou zijn ze dat wel!!
groetjes missC

Terug
Bovenaan