Nieuw of tweedehands?

A

Anoniem

Guest
Hé dames,

Wat gaan jullie doen met spulletjes???
Wij hebben de kinderkamer gekregen van mijn baas, een hele mooie kwam van de kids factory af. En witte met op het bedje, bedje staan, en op de deuren van de kast en commode broeken truitjes schoenen en letters staan.
De box hebben we er ook van gekregen, en zo nog wat andere dingetjes.

De kinderwagen hebben we van marktplaats, was een miskoopje want zitten nu aan de tweede, deze is wel heel fijn.

Ook heel veel kleertjes hebben we gekregen, van een vriendinnetje, echt super mooie, en bijna allemaal merk.(niet dat wij er veel om geven hoor)

Nu ben ik op de helft van de tweede en de eerste is een jaar, dus moet er weer een andere kinderwagen komen, een dubbele, deze gaan we ook op marktplaats halen.

Voor de nieuwe kamer voor de oudste, tjee wat klinkt dat gek, net een jaar en al de oudste, hihi, gaan we ook dingetjes van marktplaats halen. Zoals een commode en een tafeltje met stoelen, moeten nog even kijken hoe of wat.

Ik vind het wel een beetje onzin om alles nieuw te kopen, A kost het kei veel geld en B het lijdt niks, want ze gebruiken het maar heel kort.
Een beetje kinderkamer kost toch al gauw duizend euro, is gekkenwerk.
En een kinderwagen kost al gauw een honderd of zes, als je hem daar al voor hebt.

Ik ga liever een keer lekker uit eten met manlief en kind, of lekker een dagje weg.
Nou dames kom maar op, wat doen jullie en waarom?
X

hoi hoi
ja ik ben net als jij hoor,haal ook alles van marktplaats.
vindt het ook belachelijk om alles nieuw te kopen,veels te duur.
en moet eerlijk zeggen dat het spul van marktplaats net zo mooi is.
wij hebben straks 6kids en die kosten allemaal veel geld en daar geef ik het liever aan uit dan een splinternieuwe babykamer.
en als ik het niet meer gebruik verkoop ik het zelf zo weer.
heb ook heel veel kleding van m,n zussen gekregen die allemaal meisjes hebben,dus idiaal.
liefs sil

Alles wat schoon kan 2e hands!
Ook opknappertjes vind ik geweldig: dan breng je je eigen imprint erop en is het naar mijn mening meer waard dan zo rechtstreeks uit de winkel!
Heb ook dit keer weer erg veel spullen gekregen, zelfs zoveel dat als dit kindje een meisje is zij de eerste 3 maanden elke dag een ander setje kleren kan dragen!
Al moet ik bekennen dat ik het niet kon laten om ook wat nieuwe  kleertjes te kopen...

Lang leve marktplaats en koninginnendag!

Liefs Nika

je kan veel dingen van marktplaats o.i.d. halen en ik denk dat wij dat ook wel gaan doen maar dingen zoals een matras en kleding zou ik toch liever nieuw hebben. Maar het maakt natuurlijk wel verschil wat je budget toelaat. Je wil toch idd ook wel leuke dingen kunnen doen met je baby.

Hoi
Ook wij hebben aardig wat dingen 2ehands hoor!
Zo ga ik altijd in het voor en na jaar kledingbeursen
af voor de kids,niet dat ik nieuw niet kan betalen,maar
als je het nou veel goedkoper kan krijgen???
Ook mijn kinderwagen heb ik nu van marktplaats,een
Bugaboo met alles erop en eraan voor 200 euro!
Nu zwanger vd 3e en die gaat op een (heel) klein
kamertje slapen (wat nix uitmaakt natuurlijk) maar
had mijn commode al weggegooit,die had nu ook veel
te groot geweest! Bij Ikea nu 1 gekocht die is maar 75 cm
breed en heel ondiep! Dus heel praktisch en niet zo duur!
Je kan later de plank eraf halen,en dan heb je gewoon een
leuk boekenkastje!
Je moet gewoon ff goed zoeken,alles hoeft niet zo duur te zijn!
Veel succes allemaal!
Grtz An      
27,5 weken zwanger vd 3e!

Bij de eerste heb ik alles nieuw gekocht. Bij de tweede alleen een extra bedje, want de eerste was nog niet zo oud dat hij al van de babykamer kon.
Daarna heb ik alles verkocht via marktplaats en dingen aan mijn zus gegeven.

Nu bij deze derde zwangerschap (mijn jongste is nu al 5 1/2 jr) heb ik bijna alles tweedehands gekregen. Alleen nieuw badje en verschoningskussen gekocht.
Ik heb echt heeeel veeeel kleding gekregen en krijg nu nog van alle kanten van alles aangeboden. (Zo heb ik al vier draagzakken.....) Moet echt soms zeggen, hartstikke lief van je, maar dat heb ik allemaal al.

En ik moet erbij zeggen: bij de eerste waren we ook tweeverdieners, maar nu we kinderen hebben, werkt er maar 1, want we willen niet dat onze kids meteen naar een kdv moeten. Dus is er ook minder geld voor dit soort dingen.

Groetjes Renata.

Tja wat zal ik zeggen. We hebben bijna alles nieuw. We wilden een nieuw kamertje. We wilden een nieuwe maxicosi. De wandelwagen krijgen we van mijn ouders. De kleertjes zullen we toch ook wel veel krijgen neem ik aan. Maar ik vind het ook leuk om wat zelf te kopen.

De box is niet nieuw, die heb ik van marktplaats, hij is supermooi. Ik heb ook nog kleertjes gekregen van een vriendin, die ga ik zeker ook gebruiken.

Dus het is een beetje gemengd maar meer nieuw zeg maar. Ach vooruit het is ons eerste bengeltje.

liefs
talke

hey meiden

Ik heb bijna alles nieuw gekocht! de babykamer en alle beebspullen zoals badje enz enz! Ik heb de kinderwagen via marktplaats gekocht! een Quinny speedi sx van 8 mnd oud ziet eruit als nieuw! Ook de macicosi heb ik via marktplaats die was nog maar 1 keer gebruikt!! Zoals matrasje enz zou ik nooit 2ehands kopen maar dat is voor me eigen gevoel!!

kus kus

Terug
Bovenaan