Nieuw of tweedehands?

Wij kopen alles nieuw, behalve een fietskar deze willen we wel tweedehands kopen. We hebben het geluk dat we tweeverdieners zijn en het kunnen. Daarnaast krijgen we een nieuwe kinderwagen van mijn vader, scheeld alweer 1000 euro en houden we dus meer geld over voor andere dingen.

groetjes nathalie

hoi. wij hebben een 2e hands kinderwagen gekocht met alles erop en eraan, we wilden ook 2e hands meubeltjes kopen maar hebben toch nieuw gekocht bij ikea, we waren goedkoop uit in vergelijking met duurdere baby zaken, die weten de prijs ook wel. Ik houdt persoonlijk meer van 2e hands. alles heeft een verhaal en ik vindt het leuk om dingen op te knappen..in de huiskamer staan   meubels die ik zelf opgeknapt heb.   Het is alleen jammer dat bemoeizuchtige schoonouders wilden dat je alles nieuw zou kopen..groetjes

wij wilden voor 2e hands gaan. maar dat is niet gelukt.
hebben wel het wiegje waar ik zelf 33 jaar geleden in sliep opgeknapt, heel leuk.
daarnaast heb ik avonden marktplaats afgestruind voor een kinderkamertje. maar er zat niets tussen wat ik mooi vond of ze wilden er nog 600 euro voor hebben. en dat voor een kamertje van 5 jaar oud, dan kan je het net zo goed zelf kopen.

uiteindelijk hebben we bij de babydump een kamertje en mooie wagen en box gekocht. Maxicosi en wat andere spullen er gratis bij. uiteindelijk wel een heel bedrag, maar we kunnen het ons gelukkig permiteren, werken allebei. en wellicht gebruiken we alles later wel voor nummer 2.

Na onze 3e dochter heb ik alles naar Roemenie gedaan behalve dingetjes met een herinnering en wat nog in gebruik was. Dat voelde ook heel goed, toen kwam er ( onverwachts)  een 4e, en omdat mensen wisten dat ik alles naar Roemenie had gedaan kreeg ik van alle kanten van alles. Nu is hij 2,5 jaar en nog steeds krijg ik veel. Wat niet meer past geef ik weer door en zo heb ik dus weer bijna niets en is onze 5e op komst. Ga ervan uit dat als het bekend is daar er weer veel wordt gekregen. Veel vrienden en fam zitten in de kleine kinderen. Zo niet dan ga ik naar de kringloop en kijk op marktplaats. En met ervaring van een paar kinderen weet je ook wel wat je echt gebruik.

Hoi,

Wij hebben kamertje en kinderwagen nieuw. Dit met sponsor van mn oma en vader, anders hadden wij het kinderkamertje overgenomen van iemand anders.
Maar ja op deze manier is het goed te doen, en we waren zoooo verliefd op dit kamertje.
De kinderwagen, en matras  hadden we sowieso nieuw gekocht en maxi cosi al helemaal, je weet nooit wat daarmee gebeurt is en of het nog wel veilig is. Maar dat is onze mening.
De wieg gebruik ik wel, daar heb ik in gelegen en mn moeder zelfs nog. Zij gaat die helemaal opnieuw bekleden.
Verder krijgen we wel veel en kijk ik gewoon wat we kunnen gebruiken en wat niet.
Als het er nog netjes uitziet vind ik het al snel best.

Groetjes

quote: kukeluus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-10-2007 17:00:54'));

hoi. wij hebben een 2e hands kinderwagen gekocht met alles erop en eraan, we wilden ook 2e hands meubeltjes kopen maar hebben toch nieuw gekocht bij ikea, we waren goedkoop uit in vergelijking met duurdere baby zaken, die weten de prijs ook wel. Ik houdt persoonlijk meer van 2e hands. alles heeft een verhaal en ik vindt het leuk om dingen op te knappen..in de huiskamer staan   meubels die ik zelf opgeknapt heb.   Het is alleen jammer dat bemoeizuchtige schoonouders wilden dat je alles nieuw zou kopen..groetjes

Ow ja, zo herkenbaar dat van de schoonouders............

Ik heb zelf een ouderwetse kinderwagen, met zo'n grote bak, 30 jaar oud ofzo.
Ziet er hardstikke mooi uit alleen in de kap zit een klein gaatje.
Nou, m'n schoonvader zou der niet mee over straat willen.

Hij vindt dat alles er spik en span uit moet zien want wat moeten andere mensen er wel niet van denken............

Nou ja, ik trek me er lekker niks van aan, ik krijg juist hele leuke reacties op de kinderwagen!

Hoi Kiekje

Wij hebben op een oude retro paddestoelenlamp na, alles nieuw voor ukkie, misschien scheelt het wel dat het onze eerste uk is. Nieuwe kinderwagen en nieuw kinderkamertje: de kinderwagen was een showmodel, ging € 240   korting vanaf en de babykamer komt van Ikea: alles bij elkaar nog geen € 400,- Het babykamertje zou ik bij een tweede babytje gewoon weer gebruiken.

Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt inderdaad, we zijn ook een keertje bij de Kids Factory in Breda wezen kijken, maar die winkel vond ik poepieduur, € 90 voor een babyjasje in maatje 56 was geen uitzondering...of €45 voor een wit rompertje van een bepaald merk  en als je dan nagaat hoe lang ze zoiets aan kunnen. Ik vind de babykleding van de H&M of Prenatal ook superleuk en echt stukken goedkoper, nou geven wij ook niks om merkkleding dus dat scheelt. Kleertjes zou ik zelf niet 2dehands kopen want er zijn zoveel leuke goedkope nieuwe kleertjes te vinden, maar dat is ieder voor zich.

Liefs Muizeke

he beufje..ja andere kunnen lekker kletsen (   dan bedoel ik schoonouders )   maar we moeten ook op de centen letten en op het moment dat we vertelde dat we een 2e hands kinderwagen gingen kopen vertelde schoonmoeders doodleuk..nee dat betalen wij wel want IK wil niet dat de baby in een vieze wagen komt te liggen..          Ja daag !!                                     Dat beslissen we zelf wel...nou goed ik breidt niet verder uit, hoort bij een ander topic...groetjes

Terug
Bovenaan