Nieuw of tweedehands?

hallo allemaal

wij hebben heel weinig nieuw gekocht. we hebben veel dingen gekregen zowel nieuw
als 2e hands. mijn vader heeft de ledikant en de comode gemaakt, altijd handig zo'n
handige vader. ik heb alleen een nieuwe matras en dekens gekocht. de lakentjes zijn
nog van me man en mij geweest. de kinderwagen kregen we cadeau van me schoonouders. de box, maxicosi en badje van een vriendin die net uit de kleintjes was.
en we hebben veel voor verjaardag , sinterklaas en kerst gekregen. we moeten nu alleen nog een nieuwe maxicosi en die doen we ook voor sinterklaas. als de baby tenminste niet te vroeg komt. ben uitgerekent op 27 dec. we zullen zowieso weer veel met die dagen krijgen voor de baby. me ouders zijn nog al van t verwennen. en ik weet toch
niks anders te vragen.
groetjes hopvrouw

Hoi Kiekje,

nu ik er zo over nadenk hebben wij ook best wat tweedehands spullen. De kinderwagen hebben we nieuw van m'n ouders gekregen en het autostoeltje kregen we er gratis bij. Het eerste wat ik kocht was een schommelstoel via marktplaats. De kinderkamer hebben we later ook via marktplaats op de kop getikt. Zag er allemaal nog uit als nieuw.
Heel veel kleding gekregen van een collega en ik snuffel ook regelmatig in tweedehands kinderkledingwinkels. Laatst voor het eerst naar een kinderkledingbeurs geweest en een nog hele goede en leuke winterjas op de kop getikt voor 1,50 euro! Even in de wasmachine en klaar is kees. Ze dragen het allemaal maar zo kort. Wat ik wel nieuw ga kopen straks zijn de eerste schoentjes.
O ja, de wieg is een echt familiestuk. Een vriendin van m'n moeder heeft 'm opnieuw bekleed. Hij is echt heel mooi geworden en m'n zoontje heeft er ruim 8 maanden in gelegen voordat hij naar het ledikant verhuisde.

Groetjes,
Margrethe

hoi meiden.wij gaan ook nieuw en 2e hands gebruiken.nou ja , wij gaan de wieg gebruiken waar ook mijn zus en ik en mijn broer in hebben gelegen.verder hebben wij tot nu toe alleen de box nog 2e hands.ik denk dat als je zwanger bent van je eerste kindje dat je eerder nieuw wil gebruiken,omdat ook de ervaring nieuw is.ik spreek nu voor me zelf hoor.als ik de prenatal of vend voor bij loop hebben ze daar zoveel leuke spulletjes.begint dan ook te kriebelen.hahaha.misschien als wij een 2e mogen krijgen dat wij meer van de spullen gaan gebruiken die wij toch al hebben.groetjes,karin

Wij hebben een familiewieg waar ik zelf ook in gelegen heb, duidelijk tweedehands dus! Hij is al 50 jaar oud, ik vind dat echt een heel leuke traditie. De bekleding is overigens iets recenter hoor! :)
Bij onze eerste hebben we alles nieuw gekocht, kinderkamer, kinderwagen, textiel, echt alles. Onze tweede zal nu de spullen van de eerste gaan gebruiken. Als het hetzelfde geslacht wordt misschien ook wel wat kleertjes van nummer 1, maar ik kan mezelf toch niet bedwingen en ga vast weer heel veel kleertjes open!

overigens hebben we voor de oppasadressen wel een tweedehands box en wagen e.d. gekocht.

hoi,

bij ons eerste kindje hebben wij ALLES nieuw gekocht en nu ben ik zwanger van ons 3e kindje en als ik op markplaats kijk zie ik zoveel leuke dingen dat ik echt gedacht heb; waarom hebben wij in hemelsnaam alles nieuw gekocht? Het kamertje bijv. hebben wij gekocht  voor 2000 gulden (6 jr geleden) en er staat nu gewoon op marktplaats zo'n  zelfde kamer  voor 250 euro!!! Als ik naar het kamertje hier kijk (er hebben nu 2 kinderen gebruik van gemaakt) is er niks aan te zien het is nog gewoon een mooi meubelement en we gebruiken het nu dus ook wel weer voor ons 3e kindje. We hebben er alleen via marktplaats een kast bij gekocht omdat de kast die erbij hoort nog steeds op onze oudste zoon zijn kamer staat.
Een box en een kinderstoel krijg ik nu van een vriendin (die had ze nog staan) Dus nee, ik zou als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik  alles 2e hands kopen. (behalve dan de hydrofielluiers en moltondoeken, die koop ik gewoon bij de Hema).

groetjes, Oelie

waarom geen 2e hands?? Ik heb zelf nog gen kinderen maar weet wel dat mijn ma voor mij alles nieuw heeft gekocht. Mijn zusje heeft erin gelegen en het is 2 jaar geleden grotendeels naar mijn beste vriend gegaan die vader is geworden. Toen ik hem een paar maanden geleden vertelde over kinderplannen van mij en mijn vriend(over 1 á 2 jaar) zei hij gelijk. Wij hebben nog niks weggegooit! alles staat in de garage. En dat kan hier blijven staan tot jullie het nodig hebben. Leuk toch. Dat ding maakt een hele reis over nederland.

De commode is niet naar hun gegaan. Die gebruikt mijn moeder als een soort kastje op haar kamer. handoeken enzo liggen erin. En ik weet dat wij die dan ook wel krijgen. Dus een kinderkamer hebben wij al helemaal compleet.:)
gr Shannah

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om alles nieuw te kopen. Gisteren een nieuwe kinderwagen en autostoel  gekocht, niet echt  het goedkoopste merk; alles van  Maxi-Cosi. Afgelopen week een kamertje uitgezocht bij de Prenatal, nog niet gekocht, maar die gaat het wel worden.
Het is ons eerste kindje, en we hebben er geld voor gespaard, dus vandaar dat we het allemaal nieuw kopen.
Ik heb wel wat kleertjes van m'n zus gekregen, omdat we het geslacht (nog) niet weten en ik het wel jammer vind om jongens- en meisjeskleren te kopen, terwijl je dan maar de helft gaat gebruiken. We hebben zelf al wel wat kleertjes gekocht, vooral neutrale kleuren. De kleertjes van m'n zus zijn om de eerste dagen te overbruggen. Want zodra ons kindje er is, gaat m'n man waarschijnlijk shoppen. Verder hebben we een grote familie, dus kleertjes zullen we wel genoeg krijgen.
Over 2 weekjes gaan we naar de jonge gezinnen beurs, en ik vermoed dat daar genoeg mensen staan om zoveel mogelijk geld binnen te halen, ben benieuwd wat ze ons aan weten te smeren.
Even een ideetje; deze week krijg je 15% korting bij de HEMA (stickers plakken), dat scheelt op een voedingskussen met de prenatal meer dan 15 euro! Kun je dat geld weer ergens anders voor gebruiken.

Groetjes, Dubio82

Terug
Bovenaan