nieuwe baan,erachter gekomen dat ik zwanger ben, nu willen ze er onderuit!

ik weet heel goed hoe je je voelt,
Kijk als eerste is het zwaar lullig dat er iemand je verlinkt heeft zeg maar.
Maar waar ik het dus niet mee eens ben is dat er zo heftig gereargeerd word.
Ze zeggen wel van dat ze het niet mogen vragen maar toen ik een sollicitatie had ( zonder dat ik wist dat ik al zwanger was ) werdt er al gevraagd of ik gezins uitbreiding had gepland!!!!!

Ze vragen het echt wel hoor ze hebben lak aan de regels. mijn contract is dus niet verlengt omdat ik dus vertelde dat ik zwanger ben.
Nou de heftige reacties die over de tafel zijn gegaan zal ik je besparen.

Meid denk goed na met wat je wil en praat eventueel met je oude werkgever, en leg de situatie uit. en dat je graag je ontslag brief nietig verklaard wil hebben als je daar wil blijven.

Sterkte

Groetjes Jantine

Hoi

Ik wilde toch even reageren. Ik ben nu 32 weken zwanger en afgelopen
maandag begonnen in mijn nieuwe functie. Ik het twee weken daarvoor
gesolliciteerd en ben uit 20 mensen gekozen. Als enige zwanger en over
drie weken ga ik met verlof.

Het is dus echt niet zo dat bedrijven nooit zwangere mensen willen
hebben. Wellicht zijn ze boos omdat je niks hebt gezegd en is daardoor
het vertrouwen weg.

Ik werk bij de verzekering dus ook geen softe tak in het werk ofzo!!

ten eerste wil ik dit even kwijt

ik zit zelf nu   bij het uwv maarja wie neemt nou iemand aan die zwanger is...??

maargoed om op jou verhaal terug te komen

je bent maar 1 ding verplicht volgens het uwv en dat is dat je met 12
weken als je de 1e echo hebt gehad dat je DAN PAS verplicht bent om te
zeggen dat je zwanger bent   dus jij was toen der tijd nog geen 12
weken dus heb je toch zeker recht op die baan!!!

bah wat kan ik me daar boos om maken tis toch niet normaal

waarom zou jij niet goed kunnen functioneren alleen omdat je zwanger bent??

tuurlijk de 1e paar weken voel je je misselijk enz. maar daar kom je
ook weer uit dus vind t echt te erg voor woorden dat ze je dan weer
eruit willen gooien

hier zou ik niet mee akoord gaan

groetjes renata

hoi

Ik weet niet meer waar, maar ook al zit je met een superdikke buik op een sollicitaiegesprek, dan nog mag je antwoorden als ze vragen als je zwanger bent dat je het niet bent...Beetje gek natuurlijk omdat te doen, maar ik geef alleen maar even aan, wat ik op een of andere juridische site gelezen heb.

Succes

Het heeft alles te maken met geld! Als zwangere vrouw ben je echt wel veel te duur! Alleen zou dat voor een groot bedrijf niet veel uit mogen maken, voor een kleine zelfstandige ondernemer waar jij een van de weinige werknemers bent is het verlof en eventuele ziektewet niet op te brengen.
Het probleem ligt dus bij de overheid en niet bij de werkgevers al zijn die wel de boeman!
Vrouwen moeten zonodig aan het werk blijven maar we krijgen geen kans!
Zelf ga ik vanmiddag beginnen bij de C1000, ben nu ruim 6 weken dus ik ga het pas over 5 weken vertellen. Ik wist net een dag nadat ik was aangenomen dat ik zwanger ben.

Groetjes Roos

Roseliek wat je zegt is helemaal waar. Ze mogen je ook de vraag niet eens stellen dus als ze je de vraag wel stellen: zitten ze hartstikke fout! En als antword kan je altijd een vraag terugstellen: Of je op een blinddate zit of een sollicitatiegesprek? Of dat je dat eerst maar eens met je partner moet bespreken.

En renaatje ik weet niet wie je dat heeft verteld bij de UWV. Maar daar klopt geen barst van. Ik vind het echt schandalig dat een overheidsinstelling dat soort uitspraken doet!
En waarom zou je geen zwngere vrouw aannemen? Omdat ze 3 maanden met zwangerschapverlof gaat? Die overigens geheel wordt vergoed door het UWV als je werkgever tenminste netjes zijn premies afdraagt.
Dan kunnen ze maar beter stoppen met alle jonge vrouwen aannemen want toch wel een grote kans, dat een van hen een keertje zwanger wordt. Er is niet voor niets wetgeving in Nederland die voor gelijke behandeling is en het is nog altijd artikel 1 uit de grondwet!!!

groetjes,
Wietske

nou ik sluit me daar bij aan, want ook ik ben onzeker hierin.

Ben eind januarie met een nieuwe fulltime baan begonnen. Tijdens het
sollicitatie gesprek vermelde ze al dat als ik gezinsplanning had, ik
daar niet moest komen werken.     Ze zij ook dat het ze het
niet mocht vragen, maar ze deed het toch.

Ik heb geen antwoord gegeven hierop, want ja wat moet je antwoorden. (ik was overigens toen nog niet zwanger)

Nu ben ik over de helft van half jaar contract en deze loop eind juli
af.   ik weet pas begin juni meer over mijn onaangekondigde
zwangerschap (wat nooit uitkomt volgens mij)

Ik houd het zolang mogelijk verborgen. Ik weet dat ik dan weer een half
jaar contract krijg, maar ja dan zit ik met mijn verlof onder de pannen
en tegen die tijd zie ik wel weer.

ik weet dat ze graag een fulltimer wilde, maar ja die zwangeschap kwam voor ons toch ook onverwachts.  

Ook ik moet maar afwachten hoe alles loopt.

nou veel succes en houd je taai en gaat er voor he.

Hai Hai

Ik ben dan ontslagen omdat ik zwanger ben. heel vervelend altijd die reden.
Ze mogen het idd nooit vragen of je gezinsplanning heb, maar idd ze doen het toch altijd.

En probeer dan maar eens uit te leggen aan het uwv wat de reden is. volgens het uwv moet je het namelijk aan vechten omdat het discriminatie is.
is het ook eigenlijk wel. maar ik concentreer me nu lekker op mijn zwangerschap.
aanvechten heeft geen zin bij het bedrijf want ik heb al gelezen in de krant dat ze met een reorganisatie bezig geweest zijn en een herstart moesten maken.
dus ik vecht het nu echt niet meer aan.

Terug
Bovenaan