nieuwe baan,erachter gekomen dat ik zwanger ben, nu willen ze er onderuit!

Hallo, ik ben nu 8 weken zwanger en heb over een week een sollicitatiegesprek. Ik vind het ook wel lastig omdat, als ik wordt aangenomen, zij in december met drie maanden verlof van mij zitten. toch ga ik het niet vertellen in het sollicitatiegesprek. ik vind dat dat ook iets is wat je nog een poosje voor jezelf mag houden. Maar neemt niet weg dat ik er ook wel onzekerheid over voel (het is een jaarcontract) hoe dat dan zal gaan. Mogen ze dan zeggen: we verlengen niet, ook al functioneer je goed???

Hoi Jammetje,

Probeer gedurende de periode dat je nog niets verteld hebt op papier uit te lokken dat je een goede kracht bent. Ze mogen je namelijk geen contractsverlenging weigeren omdat je zwanger bent. (Werkgevers mogen ook niets! hahahaha).
Zorg dat evluatie gesprekken genotuleerd worden en ondertekend. Mocht men vragen waarom dan zeg je dat je in het verleden er een ker een slechte ervaring mee hebt gehad dat dergelijk gesprekken niet worden genotuleerd.

En voor de meiden die dergelijke zaken niet willen aanvechten. Waarom niet? Dat betekent dat de vrouw die na jou komt precies hetzelfde aangedaan wordt! En die werkgever er telkens weer mee wegkomt. Het kos je geen cent als je naar de CGB stapt. En rechters nemen vrijwel altijd de uitspraak van de CGB over.

Meiden kom voor jezelf op want niemand anders doet het hoor!

groetjes,
Wietske

ja ik vind t allemaal belachelijk maarja zo zie je maar ze vertellen iedereen wat anders

wat klopt nou wel eigenlijk??

groetjes renata

Ik lees hierboven dat je verplicht zou zijn om na de eerste echo te vertellen dat je zwanger bent. Dat is dus niet waar. Je hoeft hpas te vertellen dat je zwanger bent  3 weken voordat je met verlof gaat. Zie de site van Ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid. Wel wordt geadviseerd het eerder te vertellen, omdat je dan pas recht heb op aangepaste werktijden, aangepast werk etc.

Persoonlijk vind ik dat iedere vrouw zich hard moet maken voor deze wanstanden bij veel werkgevers. Enerzijds wordt er door een aantal mensen in Den Haag gesproken over kapitaalvernietiging als vrouwen thuis blijven, anderszijds willen bedrijven zwnagere vrouwen en moeders niet. Wie vernietigt er dan kapitaal.

Meiden geniet in ieder geval van jullie zwangerschap want voor je het weet is die bijzondere tijd voorbij (maar is er wel een hele andere bijzondere tijd aangebroken)

Miep

Terug
Bovenaan