Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017)

hallo allemaal,

hierbij open ik een nieuwe groep voor iedereen die gediagnostiseerd wordt met PCOS.

Hier mijn verhaal (die sommige misschien al kennen van andere topics). Ik heb 25 jaar en wij zijn nu 7 maanden bezig met onze kinderwens voor ons eerste kindje. Mijn cyclus is verschrikkelijk en vooral onhandig, tussen de 36-80 dagen. Via de huisarts heb ik mij door laten sturen naar de gynaecoloog. Vandaag heb ik een afspraak gehad, via een mondelinge anamnese en lichamelijk onderzoek is duidelijk PCOS vastgesteld. Nu zijn de vervolgstappen vastgezet. Vandaag is mijn progesteron bepaald via lab, volgende week moet mijn man zijn zaad laten nakijken. Nu mag ik tot dag 40 wachten, en ben ik dan niet zwanger; een kuur halen om de menstruatie op te wekken. Wanneer ik op dag 3 zit van mijn nieuwe cyclus een uitgebreid hormoonlab laten bepalen en daarna een afspraak na een maand om alle uitslagen te bespreken. Het duurt allemaal zo lang als je iets graag wilt, haha maar dat zullen jullie allemaal herkennen!

ik ben benieuwd naar jullie verhaal en misschien kunnen we elkaar tot steun zijn.



groetjes!
 
Hi kla,

Bij mij was het ongeveer hetzelfde als bij jou. Mijn cyclus lag ook tussen de 40 en 90 dagen. Heb toen ook aan de bel getrokken en ook gehoord dat ik pcos heb. Ik moet gelijk beginnen met 10 dagen Primolut om een menstruatie op te wekken en dat ging goed. Werd twee dagen na die pilletjes netjes ongesteld. Daarna gestart op dag 3 met Clomid tm dag 7. Zit vandaag op dag 12 en moet dus een deze dagen een eisprong krijgen. Ben sinds gister begonnen met de ovulatietesten van clearblue en die gaf vandaag aan dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Dus als het allemaal goed gaat moet ik een eisprong krijgen. Ik hoop het zo erg want het duurt inderdaad allemaal erg lang.

Liefs
 
Hoi hoi,

Misschien kunnen jullie mij een beetje helpen?!

ik heb cyclussen tussen de 23 en 62 dagen. Zit deze ronde op dag 43 en ben al 9 maanden van de pil af. Vorige maand werd ik 20 dagen na mijn ei ongesteld en zit deze ronde ook al op dag 18 na ei. Herkennen jullie dit?

P.s. Heb eind deze maand voor het eerst een afspraak bij de gynocoloog.

liefs.
 
Hallo allebei,

@Zonnetje, ik duim voor een eisprong! Zou zo fijn zijn als je weet dat dit lukt met de medicatie! Had je hiervoor al wel een eisprong of heb je het nooit getest/gemerkt?

@Parijs, spannend zeg! Heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt, zo weet je toch of je dingen kunt wegstrepen of juist waar je aan kunt gaan werken. Je hebt in ieder geval een eisprong en dat is al heel fijn! Ik had geen eisprong en dat was ook op de echo duidelijk te zien, wat het PCOS beeld gaf (veel vastliggende cysten/ei). Spannend, laat je even weten hoe het was?
 
KLA - de gyneacoloog gaf aan dat ik wel af en toe een eisprong had. Maar ik heb nooit getest omdat ik nooit echt wist wanneer ik moest testen. Dus ik ben benieuwd wat die nu aangeeft. Ik maak gewoon de testen op en dan zie ik wel of die een piek aangeeft.

Parijs - Spannend! Ik hoop natuurlijk dat je hoort dat je het niet hebt, maar als je het wel hebt zijn er genoeg dingen die je kunnen helpen dus dat is alleen maar positief. Ik ben momenteel bezig met het zoeken naar een eisprong en heb al een aantal vruchtbare dagen maar nog geen piek. Dus hopelijk komt die nog!
 
Hoi dames,

Ik ben sinds oktober gestopt met de pil en heb nu één keer een menstruatie gehad, op dag 42 van m'n cyclus. Daar zocht ik niet zo veel achter, omdat ik net gestopt was met de pil en die hormonen waarschijnlijk nog in m'n lijf zaten. Maar nu zit ik inmiddels op dag 51 van m'n tweede cyclus en ben nog niet ongesteld. Heb wel op dag 31 m'n eisprong gevonden. Afgelopen vrijdag met een test die vanaf 10 mg HCG meet getest en die was negatief. Ofwel, morgen ben ik een week over tijd maar niet zwanger met een onregelmatige cyclus. Na de verhalen hier heb ik wat opgezocht over PCOS en herken in ieder geval m'n onregelmatige cyclus er in. Ik vind het ergens wel heel vroeg om naar de huisarts te stappen, naar aan de andere kant wil ik ook niet onnodig tijd verspillen. Dus lang verhaal kort; wanneer zijn jullie een traject in gegaan om te kijken wat er aan de hand was?
 
Annenas - Ik ben na ongeveer 5 maanden naar de huisarts gestapt. Je kan natuurlijk gewoon nog even wachten. Je kan ook een afspraak maken en het gewoon laten checken. Als het niet zo is ben je gerust gesteld en als het wel zo is dan weet je waar je aan toe bent!

Liefs
 
Thanks voor jullie reacties:).

ik laat jullie weten hoe het bij de gynocoloog gaat eind deze maand.

sperma onderzoek was gelukkig wel helemaal goed dus daar kan het niet aan liggen.
 
Terug
Bovenaan