Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017)

@Annenas, ik ben na het stoppen met de pil ook niet ongesteld geworden, gewoon helemaal niets... na 5 maanden naar de Ha geweest. Die gaf ook aan pas over een half jaar weer terug te komen... volgens protocol heb je 1 jaar om te 'ontpillen'... En dat duurt super lang als je graag een kindje wil... Hoe moeilijk het ook is, hou vol!
 
@Annenas, bah zeg! Vreselijk die huisartsen. Ik had inderdaad ook gehoord over acupunctuur, misschien het proberen waard? Hoop heel erg dat het gewoon snel gaat komen, vind indd een half jaar ook best wel lang.

@Zonnetje, balen! Ik had dus precies hetzelfde met die ovulatietesten. Vond ze echt heel verwarrend. Al iets duidelijk?



ik zal even vertellen hoe ik momenteel zit. Sinds vorige week vrijdag de afspraaj bij de gynaecoloog heb ik alles even losgelaten. Was er toch best wel van van slag, de gyn. Vertelde ook dat een spontane eisprong waarschijnlijk niet zou voorkomen gezien mijn echo. Maandagavond liep ik krom van de buikpijn, op aandringen van mijn man toch een ovulatietest gedaan dinsdagochten; positief! (Clearblue en dipstick). Dinsdagavond de streepjes het donkerst en woensdagochtend lichter, woensdagavond weg. Dus toch een spontane eisprong! Wat was ik blij! Als ik reken is 2 weken na mijn eisprong (de dag dat je een zwangerschapstest kunt doen heb ik altijd begrepen) precies dag 40. Dag 40 is voor mij het overlegmoment om wel of niet medicatie te gaan gebruiken om de menstruatie op te wekken. Ik hoop zo dat dat niet nodig gaat zijn!
 
@Rynsy, sorry helemaal je reactie vergeten. Ik vind een jaar echt lang, ik heb altijd begrepen 6 maanden om te ontpillen. Ik werk zelf op de afdeling verloskunde en ook vanuit mij opleiding leerde ik zo'n 6 maanden. Heb jij al wel accupunctuur gedaan?
 
Nee niks wijzer geworden uit de ovulatietesten. Ze hebben tm donderdag aangegeven vruchtbare periode en toen ben ik gestopt met testen. Toen gaf hij dat al 8 dagen aan ofzo. Heb er 1 bewaard en deze wil ik morgen of overmorgen doen. Om te kijken of hij dan nog steeds vruchtbare periode aangeeft of helemaal niks meer. Als hij dan nog vruchtbare periode aangeeft klopt er niks van. Als hij niks aangeeft dan kan het zijn dat de testen mijn eisprong gewoon niet gevonden hebben. Dus ik ben benieuwd!
 
Hallo allemaal,Wat goed dat er een groep is voor pcos.

Ik ben 1.5 jaar geleden gestopt met de pil en een jaar niet ongesteld geweest.Probeer nu een kindje te krijgen maar Door mijn onregelmatige menstruatie ik het erg moeilijk.

2 weken geleden de diagnose pcos gehad.

Vanaf vandaag begin in met provera om mijn menstruatie op te wekken en daarna moet ik vanaf dag 3 van de menstruatie clomifeencitraat Slikken.

Weten jullie wanneer dan de geslachtgemeenschap moet plaatsvinden is dat al in de 10 dagen van de provera of pas 2 weken na de menstruatie ?

Groetjes Marielle
 
Hi lieve mensen, zoals ik vorige week nog schreef dat mijn zwangerschapstest positief was heb ik nu helaas een miskraam gehad. Was super verdrietig en is heftiger dan ik me had voorgesteld. Het betekend wel dat ik zwanger kan worden. Vandaag bij de gynaecoloog geweest en alles zag er in principe goed uit. Dus geen pcos. Iedereen heel veel succes met zwanger worden!
 
@parijs, jeetje wat heftig en verdrietig! Je kutn zwanger worden, maar dat maakt het nu even niet minder heftig voor jullie. Ik wil je heel veel sterkte wensen en succes voor een volgende zwangerschap!



@Marielle, ik heb nog geen ervaring met de medicatie, maar ik neem aan in de twee weken na je menstruatie (net als bij een natuurlijke menstruatie)? Ben je al wat wijzer geworden?:)



ik heb afgelopen week (precies een week na mijn eisprong) een dag een lichtroze afscheiding, een ochtend iets helder en avond weer roze en daarna een dag bruin bloedverlies gehad (dus drie dagen in totaal). Totaal niet wat ik gewend ben van een menstruatie, daarnaast vreselijk pijnlijke borsten. Misschien een innesteling? Nu wachten tot ik zou kunnen testen, alleen erg lastig bij een cyclus tussen de 36-80 dagen wanneer ik dit moet doen
 
Wat een naar nieuws Parijs! Hoop dat het snel weer raak is. Maar voor nu ben je daar misschien nog niet mee bezig. Wel een fijn idee dat je geen pcos hebt en dat je zonder medicatie zwanger kan worden. Sterkte de aankomende tijd.

Kla: ik zit momenteel op dag 28 en weet niet zeker of ik een eisprong heb gehad. Omdat ik dat niet zeker weet heb ik geen idee wanneer ik moet testen dus ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Wanneer was jij van plan om te testen?
 
Terug
Bovenaan